Aviz tuturor - atenţie la stres

 
Nu numai ţigările şi friptura de porc uzează motorul vieţii. Treptat, specialiştii descoperă cu uimire ce legături strânse există între universul nostru afectiv şi sănătatea inimii. O nouă disciplină medicală, psihocardiologia, cercetează când şi în ce fel frica, furia şi tristeţea ne ameninţă viaţa
O Piatră pe inimă
 
N-a fumat niciodată.
Merge regulat la înot. Valorile colesterolului sunt în ordine, tensiunea puţin sub limita normală. Corina Popa (numele e schimbat) e un model de persoană sănătoasă. În pericol sunt alţii, credea ea: fumătorii, supraponderalii, hipertensivii sau bolnavii de diabet. Dar în vara anului 2007... Corina se prăbuşeşte la ea în casă, cu dureri puternice în piept, în braţul stâng şi în maxilar. Vomită. Fiica ei cheamă salvarea: se pare că e vorba de un infarct. La spital, medicii nu-şi cred ochilor. Când examinează cu cateterul vasele coronariene, căutând porţiuni îngustate sau obturări care în mod normal constituie cauza unui infarct, nu găsesc nimic. Ţinând seama de vârsta pacientei, 69 de ani, vasele de sânge sunt ireproşabile. Largi ca nişte ţevi abia ieşite din fabricaţie. Abia după o ecografie, care pune în evidenţă o deformare neobişnuită a inimii, medicii reuşesc să ajungă la o concluzie: Corina Popa suferă de aşa-numitul "sindrom al inimii zdrobite". "Din fericire", explică ei, "boala nu reprezintă un pericol pentru viaţa pacientului, însă primele simptome sunt identice cu ale infarctului. Cauza sunt hormonii stresului, care paralizează pentru un scurt interval de timp muşchiul inimii."
Din discuţiile cu pacienta, reiese că înainte de incident, ea se afla la capătul puterilor. Cu un an şi jumătate în urmă, soţul ei murise de cancer pulmonar, după 45 ani de căsnicie. Corina îl îngrijise zi şi noapte, fără să se cruţe, iar după moartea lui, avusese luni întregi atacuri de panică. Pierderea tovarăşului de viaţă o îmbolnăvise - îi zdrobise inima.
Există câteva expresii populare foarte plastice, care descriu o asemenea situaţie. Se spune: "Am o piatră pe inimă" sau "Mi s-a oprit inima de frică" ori, ca în cazul nostru: "Asta mi-a zdrobit inima". Între timp, medicii au aflat cât adevăr ascund aceste zicale. 
 
Durerile sufleteşti pot omorî inima
Organul situat dedesubtul sternului a fost considerat multă vreme un exemplu de mecanism robust: o pompă de mărimea unui pumn, care se contractă de aproximativ 100.000 de ori pe zi, lăsând să treacă prin ea cam 7000 litri de sânge - volumul unei căzi de baie, înmulţit cu 46. O pompă ce funcţionează în general fără necesităţi de întreţinere, timp de mai multe decenii, cu condiţia ca ţevile ei de alimentare să nu se înfunde, datorită unor influenţe genetice sau unui mod de viaţă nesănătos - înţelegând prin asta fumatul, alimentaţia bogată în grăsimi animale, sedentarismul. Acum câţiva ani, când primii medici şi psihologi şi-au pus întrebarea dacă nu cumva suferinţele psihice "atacă inima" literalmente, ei au fost întâmpinaţi cu zâmbete îngăduitoare. Însă de atunci şi până astăzi, psihocardiologia, disciplina medicală specializată în efectele patologice produse de stresul psiho-social asupra inimii, a prins contur şi a câştigat teren. Au ieşit de sub tipar manuale voluminoase. Iar în tot mai multe spitale din Occident, lucrează mână în mâna cardiologi, specialişti în psihosomatică şi psihologi.
Această nouă orientare medicală are la baza constatarea că durerile sufletului au suficientă putere pentru a provoca o paralizie a unor porţiuni din miocard. 
 
Sufletul ucigaş
Boala a fost numită "sindromul inimii zdrobite" şi, din nefericire, ea duce adesea la declanşarea unui infarct cu posibile urmări fatale. Iar lista sentimentelor nocive este lungă: furia, nervii nestăpâniţi, frica, tristeţea şi mânia presupun riscuri de care nu suntem conştienţi, la fel ca şi epuizarea, descurajarea şi depresia.
Unii sunt afectaţi îndată după un eveniment traumatizant: după o catastrofă naturală cum ar fi un cutremur, după un atac terorist, după ce au primit vestea morţii unei persoane apropiate, după un accident. Alţii, cum este Corina Popa, suferă de o perioadă îndelungată, pentru ca la un moment dat să se prăbuşească, fără să poată fi identificată o cauză imediată. Însă cel mai adesea se constată o suprapunere a ambelor variante. "Tipică este combinaţia celor două forme de solicitare - cronică şi acută", afirmă specialiştii. "Deja cu luni de zile înainte de infarctul propriu-zis, pacienţii se simt extrem de obosiţi, extenuaţi şi lipsiţi de energie. Îngrijoraţi de starea lor, mulţi se prezintă la medic. Dacă apoi se adaugă şi o enervare bruscă, infarctul se produce instantaneu." 
Ce se petrece acolo, sub piele, muşchi şi coaste? Cum se ajunge de la stări de spirit la obturări ale vaselor de sânge? Cum paralizează sufletul inima? Până în prezent, cercetătorii n-au elucidat toate detaliile acestor procese primejdioase, însă esenţa lor este mai presus de orice dubiu: când tristeţea, stările conflictuale, frustrarea sau melancolia durează săptămâni şi luni, ele nu mai înseamnă pentru organism decât un singur lucru - stres şi anume în varianta sa nesănătoasă, cronică: sindromul inimilor zdrobite. Efectul lui nu este totdeauna mortal.
Unii dintre cei loviţi îşi revin. În schimb, alţii au mai mult ghinion: la ei stresul forţează îndesirea bătăilor inimii şi totodată deteriorarea vaselor. Acestea devin mai rigide şi se îngustează, acoperindu-se cu depuneri ce pot împiedica circulaţia normală a sângelui. Ori se fisurează şi formează cheaguri - un risc cu atât mai crescut, cu cât sângele pacientului respectiv tinde să se coaguleze mai rapid. În punctul acesta, pericolul de infarct e major.

 

Lipsa aprecierii
În cazul lui Valentin Abrudan, factorul declanşator al infarctului a fost o ceartă cu şeful. Bărbatul lucra ca îndrumător pentru persoanele cu handicap. "La serviciu mă aflam într-o agitaţie permanentă, nu-mi permiteam nici o clipă de odihnă", povesteşte el. "Treptele în instituţie le urcam şi le coboram câte trei odată, aveam mereu sentimentul că nu-mi fac munca îndeajuns de repede. "Apoi a apărut o colegă nouă, care a început să-l şicaneze sistematic. În cele din urmă, a sosit şi ziua când şeful i-a spus în faţă că vrea să scape de el - după mai mult de zece ani. Abrudan a făcut infarctul la şase ore după acea discuţie, seara în pat. Abia împlinise 40 ani. Dusese întotdeauna o viaţă sănătoasă, era vegetarian şi practica regulat joggingul, nu avea obiceiul să fumeze şi consuma foarte rar alcool. În acelaşi timp însă, trăia neîncetat sub tensiune. Iar în final, fusese supus unui ultim şoc. Statisticile medicale atestă fără putinţă de tăgadă faptul că relaţiile dificile la locul de muncă obosesc inima. Enervările permanente la serviciu dublează riscul de infarct la persoane iniţial sănătoase.
Al doilea punct sensibil în atmosfera zilnică de la lucru este lipsa de apreciere: oamenii dau ce au mai bun în ei în profesie şi nu se simt recompensaţi pentru aceasta. Recompensarea insuficientă poate îmbrăca forme diferite: salariu modest, statut inferior, lipsa unor şanse de promovare, nesiguranţa locului de muncă, un şef coleric sau colegi agresivi. Printre exemplele tipice se numără, de pildă, medicii secundari, care prestează o muncă de răspundere, sunt prost plătiţi şi nici n-au vreun cuvânt de spus în cadrul ierarhiilor rigide din spitale. Sau mamele active profesional, care se istovesc pe două fronturi, fiind nemilos criticate pretutindeni. Sau cei cu vocaţia dăruirii, care îşi cheltuiesc energia pentru alţii, fără nici un fel de recunoştinţă.
 
.
Dar şi cine nu lucrează, poate trăi în condiţii de stres cronic. Să fii şomer şi să primeşti zilnic câte un nou refuz la o cerere de angajare, să porţi un război conjugal ori să-ţi îngrijeşti mama bolnavă de Alzheimer - asemenea lucruri macină sufletul, la fel ca suprasolicitarea şi subaprecierea de la serviciu. E o schemă care se repetă la infinit: munca peste puteri, pentru a plăti ratele la casă şi datoriile. La un moment dat, când randamentul scade, visul se spulberă, statutul social e compromis, relaţia cu partenerul se uzează din pricina problemelor. Apoi, pe neaşteptate, catastrofa: infarct.
Nu oricine munceşte din greu sau are de depăşit o serie de probleme personale se confruntă cu acelaşi grad de risc. Vulnerabilitatea la stres depinde pe de-o parte de factorii genetici, iar pe de alta, de experienţa acumulată şi atitudinile dobândite. Ce exigență avem faţă de noi înşine? În ce măsură suntem obsedaţi de performanţă? Ce importanţă acordăm situaţiilor critice? Le putem gestiona? Pentru unii, o ceartă cu nevasta ori toanele şefului reprezintă doar o solicitare nervoasă în plus, pe când alţii se distrug din cauza lor.
 
Deschideţi-vă sufletul! Emoţiile negative pot fi fatale
Este un fapt dovedit că oamenii care suportă un stres emoţional cronic percep altfel lumea înconjurătoare, iar acesta e începutul unui cerc vicios: la ei pragul de "alarmă" a coborât sub limita normală, creierul lor este mai atent şi mai receptiv la stimulii exteriori. Au deseori reacţii de spaimă ori emoţie, organismul lor se comportă în faţa unor situaţii banale, cotidiene, ca şi cum ar fi unele de extremă urgenţă. E vorba de oameni care n-au posibilitatea să discute cu cineva despre emoţiile lor negative. Ei nu se eliberează de aceste sentimente, ci le reţin şi le refulează. Cu consecinţe fatale pentru sănătatea inimii.
 
 Foarte aproape de marginea prăpastiei se află persoanele caracterizate printr-o tristeţe patologică: depresivii au un risc de infarct de două ori mai mare, comparativ cu semenii lor mai deschişi şi exuberanţi. Depresia constituie un stres permanent pentru organism. Un depresiv se găseşte continuu într-o stare de tensiune distructivă, care modifică întregul metabolism. Din perspectiva unui posibil infarct, depresia nu este cu nimic mai prejos decât factorii fizici de risc cunoscuţi, ca fumatul ori hipertensiunea arterială. "Depresivii trebuie să înveţe treptat că pot avea din nou încredere în propriul lor corp", spun medicii. De pildă, prin psihoterapie, tehnici de relaxare sau programe echilibrate de sport. 

 

 

Revizuirea modului de gândire, schimbarea atitudinii, relaxarea - pentru aceasta, cei mai mulţi necesită ajutorul unui profesionist.

Dar multe victime ale stresului merg pe această cale numai după ce pompa sistemului lor circulator a cedat. Deşi ar putea lua măsuri cu mult înainte de colaps: cine nu-şi poate depăşi tristeţea, cine se teme că va deveni depresiv, ar trebui neapărat să aibă o discuţie sinceră cu medicul său de familie, ori să se adreseze unui psihiatru sau psiholog. Dacă problema nu e încă presantă, destule se pot rezolva şi cu paşi mici. Concret, aceasta înseamnă: fragmentaţi-vă programul de muncă cu pauze, mergeţi la fereastră, priviţi afară şi visaţi cu ochii deschişi. Când vă simţiţi la strâmtoare, calmaţi-vă deliberat cu ajutorul respiraţiei sau vizualizaţi imagini ce vă inspiră linişte, pentru a vă distanţa emoţional de situaţia care vă stresează.

Pompa cu funcţionare non-stop
Fără ca noi să fim conştienţi de asta, inima noastră îşi face datoria neîntrerupt, zi şi noapte. Învăţăm s-o preţuim abia când se defectează.

Mărimea
Inima este cât pumnul stăpânului ei.

Greutatea
* La un adult: 300-350 grame.

Pulsul în stare de repaos (bătăi pe minut)
* Adult: 60-80
* Nou-născut: 140
* Maratonist: 35

Numărul bătăilor de inimă la un adult
* În cursul unei zile: 100.000
* În 70 de ani de viaţă: circa 3 miliarde.

Începutul
Din a patra săptămână de sarcină, inima embrionului începe să pulseze în abdomenul mamei.

Capacitatea de transport
* Pe zi: 7000 litri de sânge (de 46 de ori volumul unei căzi de baie).
* În 70 de ani de viaţă: 178 milioane litri de sânge.

Oprirea
Inima încetează să bată abia la trei până la cinci minute după ce omul şi-a dat ultima suflare. Dacă inima se opreşte prima, durează doar 30-60 secunde până când dispare şi respiraţia.

Infarctul
Din numărul total de infarcturi, aproape o treime conduc la un deznodământ fatal. Majoritatea au loc în orele dimineţii.

CURS INTRODUCTIV IN METODA TEACCH

ASOCIATIA DE HIPNOTERAPIE SI PSIHOTERAPIE COGNITIV – COMPORTAMENTALA

 

Organizeaza in Bucuresti, CURS INTRODUCTIV IN METODA TEACCH (Tratamentul si educatia copiilor cu autism si handicapuri de comunicare asociate) in perioada 9-10 aprilie 2011.

 

 

„TERAPII COGNITIV-COMPORTAMENTALE LA COPILUL, ADOLESCENTUL SI ADULTUL  CU TULBURARI COMPORTAMENTALE NEUROPSIHICE (Tratamentul si educatia persoanelor  cu autism si handicapuri de comunicare asociate – metoda TEACCH)”

 

NIVEL I

Numar zile: 6 zile/ 3 module

Numar ore: 48 ore

Credite: 15

Cost: 550 RON/modul

Perioada: 09 - 10 aprilie 2011

 

CURS INTRODUCTIV IN METODA TEACCH (Tratamentul si educatia copiilor cu autism si handicapuri de comunicare asociate)

Dezvoltata in anii 1970, de catre Eric Schopler, abordarea TEACCH include focusarea pe persoana cu TSA si dezvoltarea unui program in jurul nevoilor, intereselor si abilitatilor acestei persoane. Prioritatea majora a acestei metode o constituie centrarea pe individ,intelegerea autismului, , realizarea unor adaptari adecvate ale mediului si realizarea unei strategii de interventie bazata pe interesele si abilitatile existente.

 

Metoda TEACCH este destinata in principal copiilor care au esuat in invatamantul de masa.

Principiile care stau la baza acestei metode sunt principiile Analizei Comportamentale Aplicate.

 

I. Caracteristicile culturii autismului

1.      Diferente in gandire

2.      Concentrarea pe detalii cu limitarea abilitatii de a prioritiza relevanta detaliilor

3.      Distractibilitatea

4.      Gandirea concreta

5.      Dificultati legate de  combinarea si  integrarea  ideilor

6.      Dificultati  legate de organizare si secventiere

7.      Dificultati legate de  generalizare

8.      Diferente in invatare

9.      Diferente in patternurile neuro-comportamentale:

a)      Anxietatea excesiva

b)     Diferente senzoriale si perceptive

c)      Impulsuri puternice

 

II.               Manifestari in cadrul culturii autismului

1.      Atasament fata rutina

2.      Crizele de opozitie si agresiunea

3.      Abilitati sociale limitate si empatia

4.      Abilitati de joaca limitate

5.      Dificultati in a initia singuri o activitate

6.      Comportament non-compliant

 

III.           Principiile educationale TEACCH

1.      Evaluare longitudinala realizata pas cu pas

2.      Identificarea si folosirea punctelor tari si intereselor copilului

3.      Asistenta in intelegerea semnificatiei activitatilor si a mediului

4.      Non-complianta rezultata din lipsa de intelegere

5.      Colaborarea cu parintii

 

IV.      Obiective educationale in TEACCH

V.       Limitari ale tehnicilor educationale traditionale

VI.     Tehnici educationale in TEACCH

VII.    Concluzii

     VIII.   Predarea structurata  bazata pe cultura autismului

1.Stilurile de invatare

2.Fundamentele stiintifice pentru predarea bazata pe structura

3.Obiectivele predarii structurate

4.Elementele predarii structurate

5.Tipuri de structuri

a.Organizarea fizica

b.Orarul zilnic

c.Sistemul de munca

6. Taskuri structurate vizual si extinderea principiilor

 

IX. Comunicarea

1.      Importanta abilitatilor de comunicare

2.      Cercetari in literatura de specialitate despre comunicare si patternurile de comunicare in autism

3.     Evaluarea comunicarii:

[       Vorbirea

[       Intelegerea

[       Gesturile

[       Jocul

[       Atentia

[       Ascultarea

[       Imitarea

[       Deprinderi de autoservire

[       Abilitati motorii de baza

            4. Selectarea obiectivelor de predare

            5. Strategii si abilitati de comunicare

 

X.  Abilitati sociale si de petrecere a timpului liber

1.      Patternuri ale comportamentelor sociale observate la persoanele cu TSA

2.      Patternuri neuropsihologice prezente la persoanele cu TSA

3.      Tehnici de interventie:

a.      Instructia individuala

b.     Interventiile in grup

4.      Limitele trainingului pe abilitatile sociale

5.      Predarea abilitatilor sociale in abordarea TEACCH

a.      Evaluare

b.     Strategii de dezvoltare a abilitatilor sociale

c.     Strategii de dezvoltare a abilitatilor de timp liber

 

Informatii suplimentare si inscrieri:

Iulia PANTAZI

Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.">Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Telefon: 0745.480.458

http://www.iuliapantazi.ro/training-2011

 

Urmatoarele module, se vor desfasura in Bucuresti in perioadele: 21-22 mai  (Modul II) si 18- 19 iunie (Modul III)

 

Avizier

 

Asociatia de Terapie Comportamentala Aplicata (ATCA) in parteneriat cu Asociatia Help Malin anunta organizarea“Primei Conferinte Nationale de Analiza aplicata a comportamentului in tulburarile pervazive de dezvoltare”- in perioada 30, 31 martie.
Inscrierile la conferinta se vor putea face GRATUIT, pe site-ul www.conferinta-aba.ro in limita locurilor disponibile a salii Aula Magna, din cadul Facultatii Titu Maiorescu.
 
Eficienta aplicabilitatii ABA (Applied Behavior Analysis) a dus la dorinta organizarii conferintei in scopul cunoasterii si aprofundarii principiilor de aplicare ale acestei metode, de catre o arie cat mai larga de beneficiari directi in calitate de parinti ai copiilor sau indirect in calitate de viitor terapeut, medic, educator sau student.
Obiectivul principal al conferintei este constientizarea importantei interventiei precoce si a sustinerii unui program intensiv de analiza aplicata a comportametului in cazul copiilor diagnosticati cu tulburari pervazive de dezvoltare, spectru autist, ADHD, tulburare de comportament si orice alt tip de intarziere in dezvolatrea neuro-psihica.
Venim astfel in intampinarea unei nevoi acute de constientizare a tulbrarilor pervazive de dezvoltare precum si a metodei care sta la baza unei posibile recuperari, punctand cu exemple de bune practici si aspecte etice.
Nume cunoscute dintre lectorii internationali alaturi de cei mai renumiti lectori romani ce au ca domeniu de activitate Analiza aplicata a comportamentului precum si terapia cognitiva comportamentala, vor fi prezenti pentru a raspunde oricaror intrebari venite din partea publicului.
Un alt obiectiv propus, este aducerea subiectului, in atentia tinerilor parinti si inscrierea in cadrul programului GRATUIT de evaluare neuro-psihica si psihologica a unui numar de 200 de copii cu varsta cuprinsa intre 18 si 36 de luni. Copiii vor beneficia, de asemenea gratuit, de un kit de materiale, necesar inceperii programului terapeutic, pe baza planul de recuperare recomandat in urma evaluarii.
Conferinta isi propune si comunicarea catre publicul larg a demersurilor in scopul imbunatatirii vietii copiilor si a parintilor care se confrunta in numar din ce in ce mai mare cu acest tip de tulburari. De aceea prezenti pentru a comunica si raspunde acestui segment, vor fi Romanian Angel Appeal, senator Elena Mitrea, avocat Anca Ghencea.
Daca esti terapeut, parinte, medic, student la psihologie sau pur si simplu doresti sa te informezi despre Analiza aplicata a comportamentului, te asteptam la conferinta organizata in cadrul Universitatii Titu Maiorescu, Sala Aula Magna, in parioada 30 – 31 martie.
In data de 2 aprilie (ziua internationala a constientizarii autismului) vor fi sustinute  o serie workshop-uri pe diverse teme din analiza aplicata a comportamentului.
Ne dorim ca aceasta conferinta sa continue campania de constientizare inceputa pe 2 aprilie anul trecut. Campania a fost declinata la nivel national pe toate canalele media fiind intregita de spot TV si radio cu mesajul:
NU IGNORA SEMNELE AUTISMULUI – IGNORANTA INSEAMNA CONDAMNARE.
Ne vor fi Parteneri: Asociatia pentru interventie terapeutica in autism, Asociatia impreuna pas cu pas, Facultatea Titu Maiorescu
Pentru a afla mai multe detalii intra pe www.conferinta-aba.ro
 
Echipa ATCA & Help Malin

In curand se implinesc 18 ani de cand am inceput sa lucrez la Volvo, o intreprindere suedeza.
A lucra cu ei este ceva foarte interesant.
Orice proiect aici ia 2 ani pentru a se concretiza, oricat de ingenioasa sau simpla ar fi ideea. Este o regula.

Procesele de globalizare cauzeaza in noi (brazilieni, argentinieni, columbieni, peruani, venezuelieni, mexicani, australieni, asiatici etc...) o anxietate generalizata in cautarea de rezultate imediate.
In consecinta, stilul nostru rapid nu se incadreaza deloc cu termenele de scadenta intarziate ale suedezilor.

Suedezii dezbat si iar dezbat, organizeaza "n" sedinte, efectueaza evaluari, etc..., SI LUCREAZA ... dupa o schema mult mai incetinita.
Ceea ce este uimitor, este ca acest stil tot timpul da rezultate, in timpul lor (al suedezilor), astfel ca punand impreuna maturitatea necesitatii cu tehnologia potrivita, nu prea inregistreaza pierderi.

Pe scurt:
1) Suedia este de marimea unui singur stat din Mexic;
2) Nu are decat 8-9 milioane de locuitori;
3) Cel mai mare oras, Stockolm, abia daca are 2milioane de locuitori, asa ca o mica localitate din Mexic;
4) Mari intreprinderi cu capital suedez: Volvo, Scania, Ericsson, Electrolux , ABB, Nokia, Nobel Biocare, etc.

Nimic rau in asta, nu-i asa?
Pentru a avea o idee de importanta lor, ajunge sa mentionez ca Volvo face motoarele propulsoare ale navetelor de la NASA...

Poate se inseala suedezii, dar ei sunt cei care-mi dau mie salariul.

Trebuie sa mentionez ca nu cunosc un alt popor care sa aiba o cultura colectiva ca a suedezilor.
Va voi povesti o scurta istorie doar ca sa va faceti o idee:
Prima data cand m-am dus in Suedia in 1990, unul dintre colegii mei suedezi ma aducea la serviciu in fiecare dimineata cu masina lui. Era in septembrie, era frig si fulguia. Ajungeam foarte repede la intreprindere si el parca masina tot timpul foarte departe de intrare. In fiecare dimineata vin in jur de 2 mii de angajati cu masina la serviciu...
In prima zi nu am facut nici un comentariu, nici in a doua sau in a treia, dar in una din zilele ce au urmat, cu un pic mai multa incredere, l-am intrebat pe colegul meu:
- Aveti locuri de parcare fixe aici ? Am vazut ca parcarea este complet goala cand ajungem si totusi tu parchezi la mare distanta de intrare..... .
Iar el mi-a raspuns pur si simplu:
- Nu, dar noi, care ajungem foarte devreme, avem tot timpul sa mergem pana la intrare, dar cei care ajung mai tarziu, au mai multa nevoie sa gaseasca locuri mai aproape de intrare, nu crezi ?

Imaginati-va ce fata am facut.
Si acest lucru a fost suficient ca sa-mi schimb in profunzime mentalitatea.

Mai nou, in Europa exista un curent denumit "Slow Food" (Slow Food International Association), Asociatia internationala a alimentatiei cu rabdare, al carei simbol este melcul, isi are centrul in Italia.
Ceea ce predica aceasta miscare "slow food" este ca oamenii trebuie sa manance si sa bea lent, pentru a savura mancarea, pentru a se bucura de procesul de prepare al mancarii, impreuna cu familia, cu prietenii, fara graba si de calitate.

Ideea este de a se contrapune spiritului "Fast Food" si a tot ceea ce reprezinta el ca stil de viata. Surpriza este ca aceasta miscare Slow Food, serveste ca baza pentru o miscare mult mai ampla numita Slow Europe , dupa cum descrie revista Business Week in ultimele sale editii europene.
Totul a pornit de la punerea in discutie a grabei si nebuniei generate de globalizare, de dorinta de a avea nivelul vietii in cantitate mare, opus la a avea calitate (ma refer la calitate de viata sau calitate umana).

Conform revistei Business Week, muncitorii francezi, chiar daca lucreaza mai putin (35 de ore pe saptamana) sunt mai productivi decat colegii lor americani sau britanici.
Si germanii, care in multe intreprinderi au implantat saptamana de 28,8 ore de munca au vazut productivitatea crescand cu un laudabil 20%.
Aceasta atitiudine, numita "slow attitude", atrage atentia pana si americanilor, discipolii lucrului rapid, imediat si in cantitate mare. Pe de alta parte, aceasta atitudine fara graba nu inseamna sa se faca mai putin, nici sa se obtina calitate si productivitate mai mici, ci mai multa perfectiune, atentie la detalii si mai putin stress.
Practicand acest lucru in viata, inseamna o intoarcere la valorile familiei, ale prietenilor, ale timpului liber, ale bunei comoditati, ale vietii in micile comunitati.
O intoarcere la AICI , prezent si concret, opus lui MONDIAL, indefinit si anonim, inseamna a relua valorile esentiale ale fiintei umane, a micilor placeri ale cotidianului, ale vietii simple si ale convietuirii, ale religiei si credintei.

INSEAMNA UN MEDIU DE LUCRU MAI PUTIN COERCITIV, MAI VESEL , MAI CALM SI TOTUSI MAI PRODUCTIV, MEDIU IN CARE TOTI OAMENII FAC CU PLACERE CEEA CE STIU EI MAI BINE SA FACA.

E recomandabil sa ne gandim mai in amanunt la toate acestea.
E posibil ca vechile proverbe: "Cu rabdarea trece marea" si "Graba strica treaba" sa merite din nou atentia noastra in aceste timpuri de nebunie.
Nu ar fi bine ca intreprinderile din comunitatea, orasul, statul sau tara noastra sa inceapa a dezvolta programe serioase de calitate, fara graba chiar pentru a mari productivitatea si calitateaproduselor si serviciilor fara a pierde calitatea umana ?

In filmul "Parfum de femeie" exista o scena de neuitat in care orbul (interpretat de Al Pacino) invita o fata la dans si ea ii raspunde:
- Nu pot, logodnicul meu va sosi in curand.
La care orbul ii raspunde:
- Stii, viata se traieste intr-o clipa !
si o ia la un tango.

Multi traiesc alergand dupa timp si il ajung doar cand mor, fie de un infarct, fie de un accident pe autostrada pentru ca goneau prea tare pentru a ajunge la timp.
Altii sunt prea nerabdatori sa traiasca in viitor si uita sa traiasca in prezent, care este unicul timp care exista cu adevarat.

Toti avem pe aceasta planeta acelasi timp, nici mai mult, nici mai putin de 24 de ore pe zi.
Diferenta sta in utilizarea acestor ore de catre fiecare dintre noi.
Trebuie sa invatam sa profitam de fiecare moment, pentru ca, dupa cum zice John Lennon:
"Viata este ceea ce se intampla in timp ce planificam viitorul".

Va felicit pentru ca ati reusit sa cititi acest mesaj pana la sfarsit.
Multi l-ar fi citit doar pana la jumatate, ca sa nu piarda timpul....
Atat de valoros in aceasta lume globalizata !

 

Prof. dr. Iamandescu: "Pe muzică barocă, neuronii capătă un ritm specific geniilor"
 
Preferinta pentru muzica de calitate nu tine cont doar de educatie, ci mai ales de inteligenta, iar ascultarea muzicii are aproape numai efecte benefice. Profesorul Iamandescu a realizat primele studii de muzicoterapie din Romania, in cadrul catedrei de Psihologie Medicala si Psihosomatica a UMF "Carol Davila" din Bucuresti.
 
Este adevarat ca muzica ne poate face sa simtim mai putin durerea?
 
Muzica joaca un rol mult mai important decat am putea crede. in Antichitate se mergea chiar pana la folosirea flautului in dreptul zonei afectate de lumbago. Dincolo de asta, muzica si-a dovedit posibilitati terapeutice in plan psihologic si somatic. De exemplu, efectul antalgic, de combatere a durerii, a fost evidentiat intr-un mod spectaculos la femeile care faceau chiuretaj uterin. Cele care au ascultat numai muzica au simtit mai putin durerea decat cele care au luat calmante. Muzica se utilizeaza foarte mult in ginecologie, acum si in chirurgie.
 
Ati studiat efectele muzicii asupra organismului si ati scris un tratat de muzicoterapie in acest sens.
 
Am scris primul tratat de muzicoterapie receptiva, iar peste o saptamana-doua va aparea o noua editie a acestui tratat, care a fost imbunatatit prin contributia a noua personalitati din domeniul muzicoterapiei internationale. Aceste personalitati m-au ajutat sa largesc cadrul acestei abordari si sa incerc sa introduc muzicoterapia la noi in tara ca specialitate muzicala, lucru care este pe cale sa se realizeze si cu ajutorul cadrelor didactice de la Universitatea de Muzica din Bucuresti si al mai multor psihologi. Numai ca este un domeniu foarte pretentios, care cere cel putin trei ani de formare si acum este o tatonare in aceasta directie. Cartea despre care va vorbesc se adreseaza in primul rand melomanilor.
 
Este eficienta orice melodie care ne place sau gusturile se discuta?
 
Orice muzica este eficienta, in mod sigur, dar s-a dovedit ca piesele din repertoriul clasic si romantic activeaza cel mai mult creierul. Chiar daca exista asa-numita muzica preferata (unul vrea romante, unul vrea rock), exista tomografia cu emisie de pozitroni care arata cum muzica lui Mozart activeaza 99%-100% din scoarta cerebrala. Si, in general, muzica simfonica si de camera activeaza creierul in proportie de 90%, spre deosebire de muzica usoara sau tangoul, de exemplu, care activeaza creierul in proportie de 50%.
Mai mult, nicio muzica nu poate depasi pragul pe care il atinge muzica baroca, de exemplu, ale carei unde sonore au frecvente care se inscriu in zona de activare optima a activitatii cerebrale. Daca ascultam muzica baroca, neuronii capata un ritm de activitate ciclica intre 8 si 12 cicli pe secunda, ceea ce se intampla numai in cazul geniilor! Numai ca geniile il au permanent, in vreme ce omul care asculta muzica il are doar cat asculta muzica, dar este suficient, pentru ca imbunatateste memoria.
 
Inseamna ca ar trebui sa ascultam muzica in timp ce invatam?
 
Da, muzica in stil baroc in special, adica Bach, Telemann, Handel. O doctoranda a mea, psihologul Liliana Neagu, a dovedit ca persoanele care invata folosind acest fundal sonor obtin performante cu 40% mai mari la testele de memorie. Poate ca mai tarziu se va putea ca in salile de clasa sa se puna muzica in surdina ca fundal sonor, care sa nu distraga atentia, dar care sa favorizeze memoria.
 
In afara de stimularea memoriei, ce alte efecte mai are muzica? Si ce tipuri de muzica clasica sunt cele mai indicate?
 
Muzica baroca are efecte foarte bune, slava Domnului, si pentru relaxare, si pentru terapie, dar aici, sigur, ii putem include si pe Mozart, pe Beethoven, pe Wagner. De asemenea, efectul antalgic este mare si la muzica preferata. in studiile mele, am pus muzica pe care a vrut-o fiecare, chiar si muzica populara gen "Uhai, bade". Si aceasta a avut efect antalgic. Dar am pus si muzica clasica si aceasta a avut mai mult succes! Stiu acest lucru pentru ca am avut un aparat care te ciupea si provoca durere, iar intensitatea senzatiei era inregistrata, aparatul spunea cat te doare. Eu va pot spune ca am avut Zona Zoster, cu dureri mari localizate la ureche, am crezut ca am otita. Am ascultat la casti "Amurgul zeilor" de Wagner - saseore, de la ora doua la opt dimineata. Ma mai durea foarte putin cand am ajuns la medicul ORL-ist.
 
In alta ordine de idei, o cercetare recenta a colectivului nostru a demonstrat o scadere considerabila a glicemiei pe fondul auditiei muzicii clasice. Toate aceste cercetari nu au alt rol decat sa convinga marele public, dar si lumea medicala, de valoarea muzicoterapiei si sa pregateasca atmosfera in tara noastra pentru introducerea muzicoterapiei ca specialitate complexa, pe care trebuie sa o practice fie un muzicolog cu pregatire de psihologie, fie un psiholog cu educatie medicala, fie un medic care sa aiba o cultura muzicala deosebita si notiuni de psihologie.
 
Se spune ca plantele cresc mai bine, ca vacutele dau mai mult lapte pe muzica de Mozart. Este adevarat?
 
Da. Si nu numai Mozart, muzica clasica, muzica armonioasa. Pe de alta parte, ascultand un discurs al lui Hitler, plantele s-au chircit, s-au ofilit.
 
Difera impactul pe care il are muzica asupra noastra daca o ascultam in cadrul unui concert la Ateneu, de exemplu, sau acasa, la casti?
 
La un concert, efectul este maxim, deoarece sunt trei factori implicati: in primul rand, concentrarea este mult mai buna, te duci la concert ca sa asculti muzica. Pe de alta parte, este vorba de actiunea sunetelor asupra corpului, intregul corp este invaluit de aceste efluvii sonore la modul direct. Si apoi, conteaza caracterul emotiei colective. Este vorba de fenomenul de contagiune emotionala care potenteaza trairile. Si caracterul de eveniment pe care il are participarea la un concert este important.
 
Sunt artistii, in general, si persoanele care canta, in special, mai sanatosi, mai fericiti sau mai putin stresati decat ceilalti?
 
Aici este vorba despre muzicoterapia activa pe care eu nu am analizat-o, deoarece este mult mai putin la indemana oricui sa cante in casa, sa cante la un instrument chiar, poate cel mult sa cante intr-un cor. Nu sunt studii foarte exacte in acest sens, inca nu avem o statistica si in stiinta nu poti sa mergi numai pe impresii. Dar se pare ca muzicienii traiesc mai mult - cu unele exceptii regretabile, desigur. Uitati-va la marii zei, Herbert von Karajan, Arthur Rubinstein, la 94 de ani canta la pian, Pablo Casals. Muzica stimuleaza imunitatea, iar cine are o imunitate mai buna traieste mai mult. Cel putin din punctul acesta de vedere se poate spera. Dar ascultand muzica, efectele sunt cu siguranta benefice.
 
Sa revenim la gusturile muzicale.
 
Vreau sa retineti un lucru. Nu exista obstacol pentru a beneficia de efectele muzicii asa-zise grele. Nu este valabila ideea ca-ti trebuie neaparat o educatie muzicala. O educatie muzicala favorizeaza un contact mai usor cu aceasta muzica, dar oamenii care sunt foarte inteligenti apreciaza un astfel de gen indiferent de cultura lor muzicala. Dovada stau notele pe care ei le dau pieselor din repertoriul simfonic si de camera. Cele mai noi cercetari pe care le-am facut pe plan international sunt in domeniul muzicodiagnosticului, este un concept prin care reusesc sa imbogatesc examenul psihologic prin felul in care bolnavul descrie, pe baza impresiilor personale, ce ii sugereaza muzica pe care o asculta, fara sa stie cine este compozitorul sau cum se numeste piesa. O sa va dau un exemplu: o femeie de serviciu, cand a ascultat un fragment de Wagner, "Calatoria lui Siegfried pe Rin", o muzica accesibila, frumoasa, a fost extrem de impresionata si a descris exact ce a vrut sa spuna Wagner, dar intr-o forma modificata, adaptata secolului: si-a amintit de o calatorie a ei nu cu luntrea, ci cu autobuzul, in care vedea locuri frumoase. I-am spus ca are un nivel de inteligenta ridicat si mi-a zis ca a fost buna la carte, dar n-a putut sa continue. insa copilul ei este olimpic! Deci avea gena aceasta, dar nu s-a putut realiza.
 
''Muzica lui Mozart activeaza aproape 100% din scoarta cerebrala.''
 
Ritmul trezeste instinctele, melodia emotiile, iar armonia inteligenta
 
Ce le transmiteti tinerilor care asculta muzica "suparata", zgomotoasa?
 
Sa nu abandoneze o astfel de muzica, dar sa nu devina prizonierii ei, sa incerce si altceva. Sa o asculte la petreceri, mai ales muzica usoara de buna calitate, muzica de film. Si mai ales, sa cante ei insisi, intr-un cor, la un instrument. Ii dezvolta mult. Anihileaza efectul stresului si le finiseaza personalitatea. Ii face mai complecsi.
 
Dar manele?
 
Manelele, daca vreti, sunt foarte bune pentru exacerbarea instinctelor. Si am spus tot. Dar exacerbeaza si instinctul de agresivitate, nu doar pe cel sexual, care e bun. Muzica manelelor activeaza toate organele si aparatele "de la buric in jos", ca sa zic asa, in timp ce muzica cealalta - "de la buric in sus".
 
De ce se intampla asa?
 
Manelele inseamna in primul rand ritm, iar ritmul stimuleaza instinctele. Melodia stimuleaza afectivitatea, emotiile, le rafineaza, iar armonia sonoritatilor, orchestratia stimuleaza inteligenta. "Bolero"-ul lui Ravel, dupa parerea mea, este exemplul de muzica completa: are un ritm obsedant, este melodic si are o orchestratie care creste progresiv. Acesta este exemplul de muzica in care gasesti toate cele trei trasaturi.
 
Risca sa devina oarecum "autisti" cei care asculta muzica la casti in mijloacele de transport si in toate momentele in care vor sa evadeze?
 
Nu inseamna ca muzica ii face autisti, ci ca aceia care au aceasta inclinatie spre introversie se izoleaza cu ajutorul muzicii. Unii evadeaza si pe calculator. Si eu zic ca in lumea muzicii e mai bine decat in cea a calculatorului. Iar muzica poate fi un ecran foarte folositor pentru studiu, dupa cum spuneam. Revenind insa la casti, atentie la riscul hipoacuziei! in Germania, o treime din tineri sunt hipoacuzici, iar Germania nu este o tara din lumea a treia, ca noi.
 
Aveti un compozitor preferat?
 
imi place foarte mult Haydn. Mi se pare un rezervor de optimism extraordinar, o baterie care te incarca. Preferintele acestea sunt insa si in functie de starea de spirit si de activitatea pe care o faci. Sigur, si Mozart, si Bach, si Wagner. Beethoven ramane insa Beethoven. Reprezinta omul cu toate dimensiunile lui, cu toate calitatile si cu toate defectele lui. Pe langa el, toti ceilalti sunt ingeri. Iar Bach este... cum sa zic. Bach este infinitul.
 
''O educatie muzicala favorizeaza un contact mai usor cu muzica grea, dar oamenii care sunt foarte inteligenti apreciaza acest gen indiferent de cultura lor muzicala.''
 
''Manelele exacerbeaza instinctele. Activeaza toate organele si aparatele , ca sa zic asa, in timp ce muzica cealalta actioneaza . ''
 
Una din doua
 
- Instrument sau voce? Ce preferati sa ascultati? Instrument. Dar si opera sau liedul.
- Muzica clasica sau ambientala? Care ne relaxeaza mai bine? Muzica clasica (pe cei inteligenti!).
- Concert in sala sau la casti? Ambele, cu preferinta pentru concertul in sala.
- Beethoven sau Mozart? Care compozitor ne ajuta sa ne concentram mai bine? Bach (rade). Poate si Mozart.
 
CV
 
- Medic si psiholog
- Data si locul nasterii:11 decembrie 1942, Bucuresti
- Studiile si cariera:
- Licentiat in medicina si in psihologie
- Presedintele Societatii de Psihosomatica Aplicata si Medicina Comportamentala din Romania
- Seful catedrei de Psihologie Medicala si Psihosomatica a UMF "Carol Davila" din Bucuresti pana in martie 2011, actualmente profesor asociat
- Medic primar alergolog la Clinica Gral Medical Colentina
- Autor a 22 de carti in domeniul psihosomaticii generale si psihoneuroalergologiei
- Autorul monografiei "Muzicoterapia receptiva"(foto) in 2004, reluata si imbogatita impreuna cu un colectiv interna­tional in 2011

 

Sursa: http://www.ceascadecultura.ro/ServesteArticol.aspx?idart=2694

 



 



IN ATENTIA PARINTILOR CARE AU COPII CU PROBLEME CARDIACE              
                                                              
In acest moment exista in ISRAEL o clinica medicala ce are o fundatie
independenta ce strange fonduri internationale pentru a PLATI OPERATII DE
CORD PENTRU COPII , IN ACEST MOMENT SUNT STRANSE FONDURI ENORME PENTRU CAZURILE DIN ROMANIA ...DACA STITI PARINTI DISPERATI, AI CAROR COPII NECESITA INTERVENTII CHIRURGICALE PE CORD, TRIMITETI-LE ACEST  EMAIL . EL POATE SALVA VIATA UNUI COPIL !!!!!!!!!              
Site-ul fundatiei este :            
                           
http://www.saveachildsheart.org/ 
                 
Controlati-l singuri.                                                 
Sau se poate suna la  redactia Radio Romania Cultural unde se pot cere detalii . Se asigura costurile pentru operatia in sine, tratament complet pre si post operator, cazare pentru un parinte.                       
Parintele si copilul platesc doar biletul de avion dus-intors !!!     
Aceasta stire s-a difuzat pe 28.05.2011 ora 13.20 la emisiunea - Stiinta in cuvinte potrivite - rubrica medicala - care se difuzeaza in fiecare zi dupa Stirile de la ora 13.00
STIREA ESTE FOARTE SERIOASA SI VERIFICATA !!!            
( redactori si prezentatori sunt Corina Negrea si Dan Manolache )                                                          

{gallery}74/nera{/gallery}

 

 

SIMPOZION NAŢIONAL

“Bune practici de colaborare

în prevenirea şi terapia şi tulburărilor de limbaj.

Metode şi instrumente de evaluare.

-Ediţia a III-a-

 

 

- 10 decembrie 2011 -

organizat de

Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 31 Bacău şi

Centrul Logopedic Interşcolar Bacău

 

în colaborare cu  

Inspectoratul Şcolar Judeţean Bacău ,

Casa Corpului Didactic “Grigore Tabacaru” Bacău,

C.J.R.A.E.

 

ARGUMENT:

Evaluarea limbajului, iniţială, formativă sau finală, utilizând metode, procedee şi instrumente cât mai variate este de natură să sprijine proiectarea activităţilor de educare şi terapie a limbajului şi adoptarea unor strategii optime şi eficiente.

Simpozionul prilejuieşte împărtăşirea unor experienţe cât mai diverse de colaborare între profesionişti în beneficiul sigur al copilului întrucât prevenirea şi consolidarea achiziţiilor obţinute pe parcursul terapiei logopedice se pot realiza cu maxim de eficienţă în mediul educaţional şi familial al copilului.

De aceea o colaborare strânsă între profesorul logoped şi educatoare, învăţători, profesori şi părinţi este de natură să optimizeze dezvoltarea copilului şi progresul şcolar.

GRUP ŢINTĂ: simpozionul se adresează cadrelor didactice din învăţământul de masă şi profesorilor logopezi, dar şi specialiştilor din alte instituţii, consilierilor şcolari şi părinţilor, tuturor celor care doresc să împărtăşească despre reuşitele colaborărilor în vederea depăşirii dificultăţilor de comunicare, a prevenirii şi corectării tulburărilor de limbaj ale copiilor cât şi utilizarea celor mai eficiente metode şi instrumente de evaluare.

NB: Aşteptăm ca lucrările să conţină, de preferinţă, concretizarea unei astfel de colaborări: fie între specialişti, fie între cadrele didactice care au constituit o echipă, fie între cadrele didactice / specialişti şi părinţi, sau oricare alte situaţii de colaborare.

 

 

 

SĂNĂTATE LA CEAUN - MĂMĂLIGA

 

 

 


Banala mămăliguţă poate deveni un medicament folositor în tratarea răcelilor şi 
a pietrelor la fiere 

Mălaiul este un înlocuitor de nădejde al produselor de panificaţie, numit de specialişti "prietenul intestinului subţire". Dispreţuit pe nedrept, acest medicament tradiţional aduce numai beneficii atât omului sănătos, cât şi celui care suferă de boli grave. Cura cu mămăligă este foarte sănătoasă, o putem încerca în Postul Paştelui, pentru hrănirea organismului şi curăţirea intestinelor.

 


 

 

 

In numele doamnei senator, Elena Mitrea, dorim sa va multumim pentru participarea la dezbaterea ,,AUTISMUL EXISTA - O mână întinsă celor care pot fi salvaţi”, desfasurata in data de 1 noiembrie la Palatul Parlamentului.

 

 

 

 

Elena Mitrea, Senator
Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
 
Nicoleta Mănăloiu
Comisia pentru egalitatea de şanse Senat
Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea." target="_blank" rel="nofollow">Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
 
 
 



 

 

Colectie de materiale terapeutice pentru dezvoltare emotionala
{gallery}74/mterapeutice{/gallery}

 

In aceasta toamna va punem la dispozitie noi materiale utile în munca dvs. cu copiii.
Obiectiv terapeutic: dezvoltarea emotionala a copiilor.
Autor: Ioana Drugas
Anul aparitiei: 2011
Editura Primus, Oradea
Colectia include 9 piese: doua carti; un board-game; un caiet cu teme pentru acasa; doua puzzle-uri; un ghid de utilizare si doua mici instrumente necesare organizarii
activitatilor (un orar si un semn - nu deranjati!).

O dezvoltare armonioasa incepe cu formarea unui echilibru emotional.
Dezvoltand copiilor inteligenta emotionala (prin formarea capacitãþii de a identifica emotia, de a o numi corect, de a recunoaste diferite comportamente si cognitii specifice emotiilor), vom reusi:
- sa dezvoltam abilitatile de comunicare cu cei din jur;
- sa evitam dezvoltarea unor tulburari emotionale (anxietate, depresie, fobii etc.);
- sa diminuam intensitatea comportamentelor dezadaptative;
- sa scadem frecventa aparitiei acestor comportament;
cu alte cuvinte...
- sa dezvoltam copiii ca fiinţe responsabile.

"Colectia de materiale terapeutice pentru dezvoltare emotionala" este descrisa in detaliu pe www.carti-de-psihologie.ro, unde veti gasi informatii si despre modalitatea de achizitie si plata a acesteia.
Am atasat acestui mail coperta ilustrata a cutiei in care sunt ambalate piesele componente ale colectiei.

 

O viata echilibrata incepe cu dezvoltarea inteligentei emotionale!

Cu deosebita consideratie,

Marius si Ioana Drugas

 

Testul Anderson

 

 

 

4 intrebari. E musai sa raspunzi la toate.
 
 
 
 1. Cum pui o girafa in frigider?
 
 

 

Suntem onoraţi să vă anunţăm deschiderea de curând a Clinicii de Reproducere Umană de la Sângeorgiu de Mureş, jud. Mureş.

La scurt timp de la începerea activităţii, în clinica noastră s-au obţinut zece sarcini, prin tehnicile de fertilizare in vitro, inseminare intrauterină de spermă, precum şi în urma tratamentelor de stimulare naturală a fertilităţii din cadrul programului unic în România “Ne dorim un copil”.

Pentru detalii şi informaţii suplimentare vizitaţi: http://www.fivmures.ro/index.php/ro

 

 

Clinica de Reproducere Umana Mures

Tel: 0365-882444

Fax: 0365-882805

web: www.fivmures.ro

e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Noua metoda foloseste un soft si un analizor care va ofera raspunsul in 24 de ore.

Investigatia presupune o proba de sange matern pentru masurarea nivelului seric a doi produsi placentari si realizarea unei ecografii la 11-13 saptamani si 6 zile de sarcina (care evidentiaza translucenta nucala, examineaza osul nazal si osul maxilar fetal, evalueaza fluxul sanguin prin valva tricuspida si conductul venos 8 al fatului).

Pentru detalii www.medlife.ro

   
   
   
   
   
   
   
   

 

120 de curiozitati despre corpul uman

 

1. Acidul gastric pe care stomacul omului il elimina pentru a descompune mancarea este atat de puternic incat poate dizolva o lama de ras.
2. Atunci cand ne lovim intr-un anume loc din zona cotului resimtim o durere acuta. Aceasta se datoreaza faptului ca pe aici trece nervul cubital, pozitionat de-a lungul osului humerus. Se considera ca aceasta ar fi o scurta forma de paralizie.
3. Atunci cand privesti o persoana pe care o placi, involuntar pupilele ti se dilata. La fel se intampla si cand te uiti la cineva pe care urasti.
4. Cand o persoana moare auzul este ultimul simt perceput. Vazul este primul care dispare.
5. Cea mai mare celula a corpului este ovulul, iar cea mai mica spermatozoidul.
6. Cel mai greu „organ” al corpului este pielea. Ea cantareste 3,2 kilograme.
7. Cel mai mare muschi este latissimus dorsi. Acesta este un muschi plat de pe spate care intra in actiune in timpul miscarii bratului.
8. Cel mai puternic muschi din corpul uman este limba.
9. Celulele care alcatuiesc creierul uman pot stoca de pana la 5 ori mai multa informatie decat cuprinde toata Enciclopedia Britanica.
10. Conform anumitor cercetari, organismul unei femei are nevoie o ora in plus de somn fata de cel al unui barbat.

............................................................

 

 

 

 

 

 

 

 

IN ATENTIA PARINTILOR CARE AU COPII CU PROBLEME CARDIACE              
                                                             
In acest moment exista in ISRAEL o clinica medicala ce are o fundatie
independenta ce strange fonduri internationale pentru a PLATI OPERATII DE
CORD PENTRU COPII , IN ACEST MOMENT SUNT STRANSE FONDURI ENORME PENTRU CAZURILE DIN ROMANIA ...DACA STITI PARINTI DISPERATI, AI CAROR COPII NECESITA INTERVENTII CHIRURGICALE PE CORD, TRIMITETI-LE ACEST  EMAIL . EL POATE SALVA VIATA UNUI COPIL !!!!!!!!!              
Site-ul fundatiei este :            
                           
http://www.saveachi ldsheart. org/
                 
Controlati-l singuri.                                                
Sau se poate suna la  redactia Radio Romania Cultural unde se pot cere
detalii . Se asigura costurile pentru operatia in sine, tratament complet
pre si post operator, cazare pentru un parinte.                      
Parintele si copilul platesc doar biletul de avion dus-intors !!!    
Aceasta stire s-a difuzat pe 28 ..05.2009 ora 13.20 la emisiunea - Stiinta
in cuvinte potrivite - rubrica medicala - care se difuzeaza in fiecare zi
dupa Stirile de la ora 13.00                                          
     STIREA ESTE FOARTE SERIOASA SI VERIFICATA !!!            
     ( redactori si prezentatori sunt Corina Negrea si Dan    
Manolache )                                                          
                                                             
TRIMITETI ACEST E-MAIL TUTUROR CARE AR PUTEA SA-L DEA        MAI DEPARTE SAU SA AJUTE EFECTIV PE CINEVA CARE ARE NEVOIE !!!            
SPER SA AJUTE PE CINEVA !!!                                          
                                                             
SALVATI COPIII DIN TARA !!!                                          
EI SUNT VIITORUL ROMANIEI SI AU DREPTUL SA TRAIASCA.

 

 

 

Asociatia Romana de Psihoterapie Centrata pe Persoana

organizeaza in Bucuresti in data de

3 septembrie 2011

Conferinta cu tema:

 

 

 

Procesul devenirii - continuitate si schimbare. 10 ani de Psihoterapie Centrata pe Persoana in Romania”

 

 

 

Invitati : Sonja Kinigadner, Elisabeth Zinschitz, Lore Korbei si Christa Gutman.

 

 

Locul desfasurarii: Spitalul de Psihiatrie Titan “Dr. Constantin Gorgos”,

Bd. Nicolae Grigorescu 41, Sector 3, Bucuresti.

 

 

Se acorda credite COPSI:

 

- 5 credite – audient (participant fara lucrare)

- 10 credite – pentru participanti cu lucrari si pentru participantii la workshop (nu se cumuleaza)

- 12 credite – coordonator

 

 

Taxa Conferinta: Studenti- 150 lei; Alte categorii-200 lei;

 

 

 

 

Informatii suplimentare si inscrieri:Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

www.psihoterapierogersiana.com

 

Tel.: 0736 159 492, Paul Diaconescu

 

 

Dragii mei,

 

 

 

Asociația unde lucrez : Communication for Community București- organizează tabere gratuite pentru copiii cu dizabilități (locomotor, auz, vorbire, sindrom down și autism) cu care vor lucra specialiști și psihologi. Copiii trebuie să aibă între 6-16 ani și să fie școlarizați și însoțiți de părinți. (gratuitatea este atât pentru copil cât și pentru părinte) Fiecare copil va primi 100 de lei și cărți. Dacă știți familii, spuneți să sune la numărul 0737877179 sau 0737877178, Diana Budeanu sau Irina Răduță. Mulțumesc și dați mai departe vă rog să se bucure cât mai mulți copii de aceste tabere.

 

 

  Love changes everything!:) Love makes the  rules!

 

 

 

Culegere de jocuri logopedice

 

Magia sunetelor -colectie de palatograme pentru copii

 

 

Pentru a comanda click aici.

Interventia logopedica la copilul cu implant cohlear

 

- va  fi sustinut de un logoped din Austria ,specialist in recuperarea limbajulu in urma
implantului cohlear
- va avea loc duminica , 22 mai 2011, ora 10.00 la Hotel Capitol ( Calea Victoriei nr. 29)
- vor fi discutate metode de interventie  logopedica folosite in Austria
- pot participa toti cei care activeaza in domeniul logopediei si doresc sa afle mai multe informatii despre
   recuperarea limbajului in urma implantului cohlear
- In hotel vor fi ampasate afise informative pentru a ajunge la sala unde se desfasoara workshopul

- cei care doresc sa participe sunt rugati sa trimita un mail cu nume si ocupatia la : Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea." target="_blank" rel="nofollow">Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

- astept raspunsurile pana vineri 13.mai 2011


Toate cele bune

Mihaela Ion
psiholog

 

 

Ceea ce nu stim despre cancer

 

 

Am sa postez, in preluare, un articol fascinant legat de boala cea mai temuta de oameni: cancerul. Redau articolul intergral, chiar daca e foarte lung, insa garantez ca, citit pana la capat cu atentie, va schimba perceptia foarte multora asupra acestei boli. Voi mentiona si sursa, astfel incercand sa nu lezez in nici un fel drepturile de autor.

GERMAN NEW MEDICINE® (GNM)
Paradigma Medicala a Dr. Ryke Geerd Hamer
© By Caroline Markolin, Ph.D., Vancouver, Canada

 

 

 

Scrisoare adresata de Alexandru Vlahuta fiicei sale, Margareta

{gallery}74/scrisoare{/gallery}

 

Copiii dislexici au nevoie de profesori specializaţi

 

Când un copil nu ştie să citească nici în clasa a IV-a, părinţii pot crede că de vină este un profesor neglijent. Specialiştii însă avertizează: poate fi vorba despre dislexie, o tulburare de învăţare care nu are legătură cu dezinteresul profesorilor şi nici cu capacitatea de înţelegere a copilului în cauză.Potrivit datelor statistice deţinute de Asociaţia Română pentru Copii Dislexici, între 7 şi 10% din copiii europeni au probleme în a învăţa să scrie, să citească şi să calculeze. Dintre aceştia, 3 până la 5% au dislexie, iar restul, predispoziţie spre dislexie. Această tulburare de învăţare se manifestă prin dificultăţi în a citi, a scrie şi a socoti. Din acest motiv, copiii dislexici se confruntă cu eşecul şcolar, deşi nivelul lor de inteligenţă este unul comparabil cu cel al copiilor care nu au această problemă.

Aviz tuturor - atenţie la stres

 

Nu numai ţigările şi friptura de porc uzează motorul vieţii. Treptat, specialiştii descoperă cu uimire ce legături strânse există între universul nostru afectiv şi sănătatea inimii. O nouă disciplină medicală, psihocardiologia, cercetează când şi în ce fel frica, furia şi tristeţea ne ameninţă viaţa
O Piatră pe inimă
N-a fumat niciodată.

Merge regulat la înot. Valorile colesterolului sunt în ordine, tensiunea puţin sub limita normală. Corina Popa (numele e schimbat) e un model de persoană sănătoasă. În pericol sunt alţii, credea ea: fumătorii, supraponderalii, hipertensivii sau bolnavii de diabet. Dar în vara anului 2007... Corina se prăbuşeşte la ea în casă, cu dureri puternice în piept, în braţul stâng şi în maxilar. Vomită. Fiica ei cheamă salvarea: se pare că e vorba de un infarct. La spital, medicii nu-şi cred ochilor. Când examinează cu cateterul vasele coronariene, căutând porţiuni îngustate sau obturări care în mod normal constituie cauza unui infarct, nu găsesc nimic. Ţinând seama de vârsta pacientei, 69 de ani, vasele de sânge sunt ireproşabile. Largi ca nişte ţevi abia ieşite din fabricaţie. Abia după o ecografie, care pune în evidenţă o deformare neobişnuită a inimii, medicii reuşesc să ajungă la o concluzie: Corina Popa suferă de aşa-numitul "sindrom al inimii zdrobite". "Din fericire", explică ei, "boala nu reprezintă un pericol pentru viaţa pacientului, însă primele simptome sunt identice cu ale infarctului. Cauza sunt hormonii stresului, care paralizează pentru un scurt interval de timp muşchiul inimii."

 

 

 

 

ASOCIATIA DE HIPNOTERAPIE SI PSIHOTERAPIE COGNITIV – COMPORTAMENTALA

 

 

 

Organizeaza in Bucuresti, CURS INTRODUCTIV IN METODA TEACCH (Tratamentul si educatia copiilor cu autism si handicapuri de comunicare asociate) in perioada 9-10 aprilie 2011.

 

 

 

 

 

„TERAPII COGNITIV-COMPORTAMENTALE LA COPILUL, ADOLESCENTUL SI ADULTUL  CU TULBURARI COMPORTAMENTALE NEUROPSIHICE (Tratamentul si educatia persoanelor  cu autism si handicapuri de comunicare asociate – metoda TEACCH)”

 

 

Interventie logopedica pentru copii cu deficiente

Interventie logopedica - sunete izolate

Secventa terapeutica de interventie logopedica

Functionarea aparatului respirator

Anatomia si fiziologia aparatului fonoarticulator - corzile vocale

Radu copilul din doua lumi


Radu Alexandrescu are 14 ani şi a fost diagnosticat la 5 ani cu autism înalt funcţional. Este un elev eminent, are un dosar plin cu diplome de la toate concursurile şi olimpiadele care s-au ţinut de când a început şcoala. A ratat doar Olimpiada de Religie, pentru că s-a suprapus cu Concursul de Evaluare Europeană la Matematică. Este foarte atent la ore şi, după cum spune chiar el, "eu nu învăţ, înţeleg".

 

 

 

Radu, copilul din două lumi

Radu, copilul din două lumi

copilautist

Radu Alexandrescu are 14 ani şi a fost diagnosticat la 5 ani cu autism înalt funcţional. Este un elev eminent, are un dosar plin cu diplome de la toate concursurile şi olimpiadele care s-au ţinut de când a început şcoala. A ratat doar Olimpiada de Religie, pentru că s-a suprapus cu Concursul de Evaluare Europeană la Matematică. Este foarte atent la ore şi, după cum spune chiar el, "eu nu învăţ, înţeleg".

De obicei nu-şi ia notiţe. Chiar dacă şi-ar lua, n-ar înţelege o iotă, pentru că are un scris indescifrabil. De aceea, profesoarele şi directoarea şcolii au sfătuit-o pe mama lui, Grazziela, să facă o cerere la inspectorat, căreia să-i ataşeze şi diagnosticul de sindrom Asperger, prin care să ceară susţinerea tezelor unice în condiţii speciale. Aşa a obţinut un profesor căruia el i-a dictat răspunsurile, iar examenul a fost trecut cu brio.


"NU TREBUIE SĂ ÎNVĂŢ, CI SĂ ÎNŢELEG"

Pe de altă parte, însă, Radu nu poate sta la şcoală decât dacă este însoţit de doamna Mihai, o persoană în vârstă, care-şi are locul pe un scaun în holul şcolii încă de când era el în clasa I. Pentru că, de fapt, "nu e şcoală, e gălăgie. Copiii sunt răi, urlă, ţipă, se bucură când unuia şi altuia i se-ntâmplă ceva rău, se pârăsc... E periculos la şcoală, iar eu nu sunt în siguranţă acolo", explică Radu. "

Anul trecut, colegii lui l-au tăvălit, i-au rupt caietele, l-au filmat cu telefonul mobil... Iar el a stat pur şi simplu, nici măcar nu a încercat să se apere. Spune că-i împotriva regulamentului şcolii", povesteşte Grazziela Alexandrescu.

Mama e mâhnită, dar şi mândră de atitudinea băiatului ei. Radu a surprins comportamentul copiilor la şcoală şi în câteva prezentări în power-point. "Şcoala este un loc în care învăţăm lucruri noi. Bune şi rele. În pauze învăţăm lucrurile noi - rele: să înjurăm, să ne supărăm... Oare aşa  funcţionează această lume? Vă rugăm! Vă rugăm! Opriţi-vă!". E parte din textul unui filmuleţ pe nume "Şcoala". La fel au fost concepute "Catastrofa comportamentală", "Poluarea auditivă", "Omul" şi "Câteva întâmplări".

Radu povesteşte cum ar face el şcoala, dacă ar putea: "În primul rând, aş renunţa la clase. N-aş mai face clasa I, clasa a II-a... Ci, dacă ai terminat lecţia asta, treci la următoarea. Acum nu e acelaşi lucru. Nu! Pentru că eu, chiar dacă nu înţeleg, sunt obligat să merg în clasa următoare. Apoi, aş scoate programa şi caietele de notiţe. Nu scriu, nu înre­gistrez, pentru că nu trebuie să învăţ. Trebuie să înţeleg! Cine nu înţelege rămâne la nivelul ăla. Poate înţelege altă materie şi atunci avansează pe cealaltă materie până unde poate. Şi aş scoate tema. Tema e ceva cam fără rost, pentru că, dacă eu pot să fac tema, înseamnă că am înţeles lecţia, dacă eu nu pot să fac tema, n-am înţeles nimic".
PRIMELE CUVINTE: "DIVIDENDE" ŞI "CALORIFER"
Radu nici acasă nu poate sta singur. Mai ales pe mama lui trebuie să o ştie aproape, drept pentru care Grazziela nu poate pleca nicăieri. "Cred că ar fi trebuit să mă obişnuiesc până acum şi să învăţ să accept, dar nu pot. Ce va face când eu nu voi mai putea sau nu voi mai fi?", se întreabă, cu un soi de deznădejde, femeia. "Îl iubesc enorm, dar sunt un fel de extensie a lui şi mi-e teamă că nu o să mă pot adapta în continuare."

Radu face origami - mi-a făcut şi mie o casetuţă şi un cocor ce dă din aripi -, transformând hârtia în fel şi chip. Construieşte oraşe pe calculator şi explică cu lux de amănunte ce trebuie făcut pentru reducerea poluării, a şomajului şi a infracţionalităţii, dând dovadă de reale talente de edil, însă nu se îmbracă singur, "că n-are butoane". Nu merge singur la toaletă, nu dă drumul la apă... în general, tot ceea ce ţine de satisfacerea nevoilor primare pentru el reprezintă o barieră de netrecut.

A început să vorbească pe la 1 an, iar primele cuvinte nu au fost nici ma-ma, nici ta-ta, nici pa-pa, ci "dividende" şi "calorifer". Mai apoi, când cuvintele s-au înmulţit, a început să dezvolte o poveste cu o planetă - Doror, şi o altă mamă - Manatina. Mi-a spus-o şi mie şi a insistat că nu e o "poveste", ci ceva cât se poate de real.


"NU VREAU SĂ TRĂIESC, VREAU SĂ FIU"

"Eu sunt parţial de pe altă planetă", a început el. "Eu sunt jumătate de pe lumea asta care se vede şi jumătate din aceeaşi lume, din viitor. Sunt unul, dar sunt în două locuri în acelaşi timp, pentru că acele două locuri se suprapun. Oamenii s-au mutat de pe Pământ pe o altă pla­netă, iar planeta aceea se numeşte Doror. Eu sunt deci din viitor şi am fost de fapt un accident. La naşterea mea, spaţiul s-a pliat, iar eu am devenit punctul de legătură între cele două lumi. Mama mea de pe Doror e Manatina."

Manatina este o prezenţă zilnică în viaţa lui Radu şi a familiei lui. De multe ori, Grazziela îi spune ceva, Manatina nu e de acord, şi atunci Radu nu face. "Acolo, oamenii se nasc fericiţi",  continuă el, "există şi nişte roboţi care sunt foarte asemănători cu oamenii de-acum. Diferenţa între un robot şi un om este că un robot trăieşte, iar un om este. Mama mea m-a întrebat o dată dacă mie mi-e frică să trăiesc.

Da, mi-e frică să trăiesc. Eu vreau să fiu. Voi mă obligaţi să trăiesc, iar eu vreau să fiu. Oamenii nu sunt obligaţi să trăiască în acea lume. O lume în care oamenii sunt obligaţi să trăiască nu-i o lume bună. Aici te obligă lumea din jur... e un cerc vicios. Eu trăiesc pentru că el trăieşte, el trăieşte pentru că tatăl lui a trăit. Eu nu spun că sunt obligaţi să trăiască pentru că nu vor să moară.

Nu în sensul acesta vorbim, opusul lui a trăi este a fi. în sensul fizic, eu trăiesc şi aici şi acolo, dar în sensul metafizic aici trăiesc, acolo sunt. Acolo nu mă îmbracă nimic, hainele se creează pe mine, eu pot să văd ce e în acel dulap fără să-l deschid. Acolo, dacă vrei să ajungi dintr-un loc în altul, te transmiţi.
Acolo nu exişti fizic. Acolo nu trebuie să te adaptezi, pentru că n-ai la ce să te adaptezi. Acolo, fiecare depinde de restul lumii, dar restul lumii nu depinde de fiecare."
"O DE LA ORBITĂ"
"Asta am început să auzim de când avea el 2 ani şi puţin. În poveste apăreau şi cuvinte în engleză, dar de unde ştia el cuvinte în engleză la 2 ani... nu ştiu", ridică din umeri Grazziela. "Tot pe la 2 ani a început să-şi creeze balansul ăsta (Radu are o permanentă mişcare a capului, spune că este datorată faptului că se află simultan în cele două lumi - n.r.).

La început am crezut că e un tic, am fost cu el la psihiatru şi mi-a dat nişte pastiluţe, în nici un caz nu a pomenit ceva de autism. După ceva vreme l-am operat de strabism şi medicul care l-a operat mi-a sugerat să merg cu el la neuropsihiatru, bănuia că e un tic care i s-a format din cauza vederii slabe. Am ajuns la Bucureşti, la un neuropsihiatru care, după ce l-a evaluat un an, i-a pus diagnosticul de autism.

În afară de balansul ăsta, am mai observat la el ceva: se împotrivea la orice chestie nouă pe care trebuia să o facă. De exemplu, a fost imposibil să-l învăţ să facă la WC şi tot au fost diverse ciudăţenii în comportamentul lui care m-au făcut să mă gândesc că e ceva serios cu el. A mers la grădiniţă de la 4 ani, nu comunica cu copiii deloc, dar educatoarea îl aprecia. Şi-a dat seama că e un copil foarte isteţ. Dar nu se îmbrăca, nu se încălţa, nu mergea singur la toaletă...

După ce a terminat grădiniţa, cu diagnosticul de sindrom Asperger l-am înscris la şcoală. Un supermedic mi-a spus atunci să încerc să obţin pentru Radu un program educaţional individualizat. L-am întrebat ce-nseamnă program educaţional individualizat şi el mi-a răspuns: «Adică să le dai bani». Aşa s-a gândit el - că eu îi mituiesc pe profesori, ei vor închide ochii şi aşa Radu va termina şcoala. Şi m-a dezgustat chestia asta.

L-am înscris la o şcoală normală. Învăţătoarea la care a fost repartizat atunci mi-a spus să-l duc la o şcoală specială, că asta-i o şcoală de elită, iar el nu-i un copil normal...  Că-şi scoate certificat medical, că ea nu mai poate cu copilul ăsta. Şi s-a făcut atunci o şedinţă cu învăţătoarele: care vrea să-l ia la ea în clasă. Atunci, doamna Stoicoci - o învăţătoare extraordinară - a zis că-l ia ea. După prima zi, învăţătoarea mi-a spus că a rămas uimită. I-a pus pe toţi copiii să dea exemple de cuvinte cu litera "o" şi Radu ridică mâna şi zice: "Orbită". L-a întrebat: «Ce e orbita?» şi el răspunde: «Păi, este traiectoria pe care se învârt planetele în jurul Soarelui şi sateliţii în jurul planetelor». Bine, el de mic se uita doar prin reviste cu secţiuni prin motoare şi pe Discovery. Înnebunea când îi citeam seara poveşti. Dar, dincolo de faptul că e un copil supradotat, am impresia că e strivit între două lumi."


GENIALUL CU CERTIFICAT DE HANDICAP
În timp, au rămas doar cu diagnosticul, pentru că nimeni nu le-a dat nici o soluţie. Grazziela a fost la neuropsihiatri care de care mai celebri. "Oameni care profită de pe urma suferinţei oamenilor", i-a descris ea. Pare deja să se fi împăcat cu ideea că "cea mai mare afacere este psihiatria pediatrică. Ei ştiu că eşti în stare să dai tot ce ai, dar ei nu-ţi dau nici o soluţie şi nici nu îţi spun că nu ştiu, că nu se pricep.

Am fost şi la o sumedenie de psiho­logi care, după câteva şedinţe cu Radu, plecau cu cozile între picioare spunând că nu ştiu ce să-i facă şi cum să-l ia. E şi foarte greu, când copilul are mintea ceva mai ascuţită decât terapeutul. Odată, unul a încercat să-l convingă să se tundă spunându-i că părul îi consumă prea multă energie din corp, la care copilul, nonşalant, i-a răspuns: «Dar fetele cum pot avea părul lung fără probleme?»".

Căutând disperată soluţii, Grazziela a dat şi de medici care i-au spus că n-are nimic copilul, e doar răsfăţat. Şi cât n-ar fi dat ea să fie aşa. "Mi-aş fi dorit să fie mediu ca inteligenţă, dar să se descurce singur. Am cheltuit o avere numai pe păreri, nimeni nu mi-a dat niciodată nici o soluţie. Am o casă la Câmpina şi aş fi în stare să o donez unei fundaţii care să facă ceva pentru copiii ăştia. Trebuie să existe şi pentru cei ca el o soluţie. Măcar să se folosească de mintea lui... Însă eu, din contră, trebuie să-i scot certificat de handicap."