Lege respinsa

Pe data de 05.03.2013, Romania a primit un "martisor" din partea Camerei Deputatilor:
s-a respins proiectul legislativ nr.228/2012, cu 283 de voturi. Doar 34 de deputati au sprijinit proiectul.


Concluzii:


- Romania isi confirma inca o data, prin reprezentantii ei, statutul de colonie:  NU TREBUIE SA DISPUNA DE LOGOPEZI FORMATI IN LOGOPEDIE, ca celelalte tari din UE;

- in Romania, logopatul nu trebuie sa aiba sansa sa beneficieze de serviciile unui logoped absolvent al unei facultati/sectii de logopedie - si nici macar format in cadrul unei organizatii profesionale care sa suplineasca absenta formarii profesionale universitare;


- in Romania, logopatul nu trebuie sa aiba sansa de a se recupera ca cei din UE, adica cu o persoana calificata in domeniu; respingerea proiectului legislativ arata ca nu se doreste o recuperare logopedica reala, ci doar una 'formala', cu persoane care nu au licenta in logopedie;

- Romania mai are inca posturi de logopezi, dar pentru ca nu are licentiati in logopedie,sprijina necesitatile din acest domeniu cu  masteranzi teoretici; si cu cat formarea profesionala initiala a acestora este mai departe de logopedie, se pare ca cu atat este mai bine pentru guvernantii nostri din moment ce au refuzat sa schimbe situatia;


- in Romania, oricine are o diploma universitara, are dreptul de a face terapie logopedica, masteratul teoretic tinand loc de pregatire profesionala; asa ceva este imposibil in celelalte tari din UE - dar Romania nu este ca celelalte tari! ea este o colonie, si intr-o colonie locuitorii, avand o educatie precara, nici nu stiu ca au pierdut ceva...Ca asta se intampla in orice colonie. De ce ar fi altfel in colonia Romania?!

- respingerea proiectului legislativ dezvaluie o anume politica in Romania fata de cei guvernati, in care interesele logopatilor sunt respinse pe toate caile; singura structura in care posturile de logopezi erau asigurate - in invatamant, pentru copii - va ramane fara aceste posturi, deoarece conform noului COR, in invatamant nu este prevazuta o asemenea profesie; absenta profesiei din COR in invatamant lipseste de baza legislativa prezenta ei in organigrama institutiilor de invatamant; aceasta  exprima o extindere a lipsirii de asistenta si terapie logopedica si a copiilor din invatamant, ca proiect; este normal, intr-o colonie nici copiii nu au drepturi ca in celelalte tari, nu numai adultii;  iar ideal este nici sa nu se stie ca ar avea niste drepturi daca nu ar fi colonie...


- si pot anticipa, dupa cum merg lucrurile, ca pana si termenul de logopedie va dispare din vocabularul cotidian, devenind un termen arhaic!



Logoped Ene Cornelia