Nationale

Asociatia pentru Interventie in Terapia Autismului

ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM
organizeaza cursul cu tema:
TEHNICI DE TERAPIE COMPORTAMENTALA APLICATA LA COPILUL CU AUTISM
15 - 16 octombrie 2011
Trainer: psih Daniela Martinescu, specializare in terapia si recuperarea copiilor cu autism
Consultant ABA in curs de acreditare BCBA
Tematica cursului
Copilul cu autism
- Ce este autismul? Caracteristicile copilului cu autism.
- Criterii de diagnosticare precoce.
Terapia comportamentala ABA
- principii de terapie comportamentala aplicata ABA. Principii de invatare.
- discrete trial (cerinta – comportament – consecinta),
- promptul si diminuarea lui,
- discriminarea stimulilor,
- recompensa si pedeapsa in terapia comportamentala aplicata ABA,
- ABC (antecedent – comportament – consecinta).
Modificarea comportamentala.
Alcatuirea planului de interventie – alegerea programelor.
Dificultatile in relatiile sociale
Probleme de comportament
Gesturi in comunicare
Limbajul verbal: Imitarea verbala, promovarea limbajului, limbajul functional
Selectarea si definirea comportamentelor tinta si crearea programelor.
Evaluarea si analizarea modificarii comportamentale.
Analiza functionala a comportamentelor.
Cum se dezvolta comportamentele noi prin: imitare, modelare, inlantuire.
Dezvoltarea abilitatilor cognitive.
Alcatuirea programelor de autoservire (masa, toaleta, imbracat, spalat etc).
Joc si socializare.
Dezvoltarea limbajului receptiv – intelegerea instructiunilor, recunoasterea obiectelor, actiunilor, persoanelor, emotiilor, mediului inconjurator.
Dezvoltarea limbajului expresiv: verbal, gestual, prin imagini.
Cum pot fi scazute comportamentele negative prin: extinctie, recompensa diferentiata sau interventia asupra antecedentului.
Care este actiunea recompenselor / pedepselor asupra comportamentelor copiilor.
- Feedback in alcatuirea si executarea programelor.
Shadow la gradinita si scoala:
Responsabilitati ale unui shadow si ale educatoarei cu copii cu autism la clasa,
Obiectivele stabilite si urmarite in grupul de copii,
Construirea relatiilor adecvate,
Stimularea cooperarii la gradinita cu educatoarea si personalul, dar si cu ceilalti copii.
Partea teoretica a cursului va fi sustinuta de demonstratii practice, studii de caz, si imagini video. Obiectivul cursului este acela de a oferi tuturor participantilor suportul pentru a aplica tehnicile si metodele de interventie asupra copiilor cu autism.
Data: 15 - 16 octombrie 2011, (sambata si duminica) la sediul AITA in str. Diditel, nr. 11, sector 4, Bucuresti (zona Tineretului)
Durata: 10.00 – 16.00
Taxa de curs: 200 ron se achita in contul nostru.
Informatii si inscrieri: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea., 0753 055852
Trimiteti mail cu urmatoarele date: nume, prenume, profesie, date de contact, precum si dovada achitatii taxei (chitanta scanata) in contul nostru:
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM
Cont: RO51BUCUE47774732511RO01 deschis la ALPHA BANK sucursala Perla, specificand „curs + numele dvs”
Se acorda diploma de participare. Nu se acorda credite
 
Mihai Martinescu
- administrator -
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM
tel: 0744.351532

email: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
http://autism-aita.ro

Pyramid Educational Consultants Romania



Va anuntam cu deosebita placere ca Pyramid Educational Consultants Romania organizeaza in perioada August – Octombrie 2011 cursuri de formare profesionala – PECS Basic Training.

La finalul trainingului, cursanţii vor primii certificate de participare emise de Pyramid Educational Consultants România care sunt recunoscute internaţional.

Vom fi prezenti in Bucuresti – 27, 28 August 2011, Oradea – 10, 11 Septembrie 2011 si Iasi – 8, 9 Octombrie 2011.

Acest curs ofera formare de baza in metoda PECS si se adreseaza specialistilor, parintilor si persoanelor care sunt implicate in lucrul cu copiii / adultii afectati de autism sau alte dizabilitati de dezvoltare. Schimba-le viata! Invata-i sa comunice folosind sistemul de comunicare prin schimbul de pictograme – PECS.

Asociatia Audiosofia

 

DENUMIRE PROIECT:

 

Abordarea multidisciplinarăa copilului hipoacuzic”

 

 

25-28 mai 2011

BUCUREŞTI

 

 

Propunător :  ¤ Asociaţia „AUDIOSOFIA”

 

Parteneri:  ¤ Asociaţia Logopezilor din România

 

                   ¤ Institutul de Fonoaudiologie şi Chirurgie Funcţională ORL „Prof. Dr. D.Hociotă” Bucureşti

 

                   ¤AUDIOLOGOS – Cabinet de protezare auditivă

 

 

 

Asociaţia „AUDIOSOFIA”                         Asociaţia Logopezilor din România

Preşedinte,                                                               Preşedinte,                                      

Dr. Neagu Alexandra-Cristina                       Ene Cornelia

 

 

 

 

 

IFACF-ORL „Prof. Dr. D. Hociotă”                     AUDIOLOGOS

Manager,                                                                   Director general,

Dr. Marinescu Andreea-Natalia                           Modan Anca

 

 

DENUMIRE PROIECT:

„Abordarea multidisciplinară a copilului hipoacuzic”

 

Argument:

Logopedul, prin prisma alegerii meseriei sale, are de la început o apropiere şi o înţelegere pentru copiii cu diferite tulburări de limbaj, dar şi o înclinaţie spre instruire şi perfecţionare continuă. Acestea nu pot fi realizate fără cunoaşterea îndeaproape a problemei fiecărui copil, dar şi a particularităţilor de abordare ale fiecărei probleme în parte pentru o comunicare optimă atât cu copilul, cât şi cu familia acestuia.

Progresul fantastic din ultimii ani, privind protezarea auditivă şi implantarea cohleară, a făcut posibilă recuperarea a tot mai multor copii cu hipoacuzii severe sau profunde. Din acest motiv este nevoie de tot mai mulţi profesionişti specializaţi în această problematică. Prin acest proiect ne propunem să prezentăm logopezilor o abordare atât din punctul de vedere al logopedului, dar şi al ORL-istului, audiologului sau psihologului pentru o mai bună înţelegere a copilului hipoacuzic şi a nevoilor lui.

 

Scop:

îmbunătăţirea tehnicilor de lucru şi a abilităţilor de comunicare ale logopezilor cu copiii cu diferite grade de hipoacuzie care sunt fie protezaţi auditiv, fie implantaţi cohlear.

 

Obiective:

  • Cunoaşterea particularităţilor dezvoltării psihofiziologice ale copiilor cu deficienţe de auz comparativ cu cei normal auzitori.
  • Dezvoltarea abilităţilor de comunicare ale logopezilor cu copiii protezaţi auditiv sau implantaţi cohlear.
  • Îmbunătăţirea tehnicilor de lucru ale logopezilor cu copiii hipoacuzici, privind demutizarea şi reabilitarea auditiv-verbală a acestora.

Grup ţintă:

  • Direct: logopezii, mai ales cei implicaţi în reabilitarea auditiv-verbală a copiilor hipoacuzici
  • Indirect: copiii hipoacuzici şi familiile lor, comunitatea locală.

 

Data: 25-28 mai 2011

Loc de desfăşurare: IFACF-ORL „Prof.Dr. D. Hociotă” Bucureşti

 

CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR

DATA

DENUMIREA ACTIVITĂŢII

LOCUL DESFĂŞURĂRII

RESPONSABILI

Martie-Aprilie 2011

Informarea logopezilor despre proiect prin intermediul Asociaţiei Logopezilor din România

Şcoala Centrală

Asociaţia Logopezilor din România

Beti-Ana Cioacă - logoped

Aprilie 2011

Realizarea suportului de curs

Realizarea chestionarului

Asociaţia „Audiosofia”

IFACF-ORL

Dr. Alexandra Neagu

Magda Cernea- audiolog şi psiholog

Aprilie-Mai 2011

Realizare pliante

Asociaţia „Audiosofia”

AUDIOLOGOS

Dr. Alexandra Neagu

Anca Modan - audiolog

25-28 Mai 2011

Sesiuni de comunicare zilnice cu durata a 3 ore

Practică în cabinetele de logopedie

IFACF-ORL

Vezi programul cursurilor

PROGRAMUL CURSULUI

 

DATA

INTERVAL ORAR

SUBIECTUL CURSULUI

RESPONSABIL

25 mai 2011

14.00-15.25

Dezvoltarea normală a limbajului

Mihaela Fotescu-Zamfir

15.40-17.00

Copilul hipoacuzic şi lumea sonoră

26 mai 2011

14.00-15.25

Audiometria subiectivă la copil

Magda Cernea

Metode obiective de investigare a auzului

Alexandra Neagu

15.40-17.00

Etapele protezării

Anca Modan

27 mai 2011

14.00-15.25

Suportul familiei în implantul cohlear la copil

Cecilia Popovici

15.40-17.00

Abordarea multidisciplinară a familiei copilului cu implant cohlear

Magda Cernea

Terapia logopedică prin joc

Beti-Ana Cioacă

28 mai 2011

10.00-11.25

Tehnici şi metode de dezvoltare a performanţelor auditive şi de limbaj la copilul hipoacuzic

Mihaela Fotescu-Zamfir

11.40-13.00

*15.25-15.40 - pauză de cafea

 

 

{gallery}/93{/gallery}

 

 

În perioada 25-27 mai 2011, zilnic între orele 9.00-13.30, orele de practică se vor desfăşura în cabinetele de logopedie ale IFACF-ORL „Prof. Dr. D. Hociotă” – responsabili : Mihalea Fotescu-Zamfir şi Silvia Filimon.
Lectori şi colaboratori :

  • Mihaela Fotescu-Zamfir – Logoped principal la IFACF-ORL „Prof.Dr. D.Hociotă” Bucureşti
  • Silvia Filimon       – Logoped la IFACF-ORL „Prof.Dr. D.Hociotă” Bucureşti
  • Cecilia Popovici – Psiholog la IFACF-ORL „Prof.Dr. D.Hociotă” Bucureşti
  • Beti-Ana Cioacă Logoped la Centrul Logopedic nr.4 – sector 3, Bucureşti
  • Dr. Alexandra Neagu – Medic specialist ORL la IFACF-ORL „Prof.Dr. D.Hociotă” Bucureşti
  • Magda Cernea Audiolog şi psiholog
  • Anca Modan - Audiolog

 

 

Evaluarea activităţii/proiectului se poate face ţinând cont de:

  • Numărul persoanelor implicate în derularea proiectului;
  • Numărul logopezilor interesaţi să participe la această activitate;
  • Numărul logopezilor participanţi la activitate/centralizarea rezultatelor chestionarelor de la finalul cursului;
  • Calitatea suportului de curs şi a materialelor informative oferite cursanţilor;
  • Implicarea specialiştilor, dar şi a membrilor comunităţii locale în derularea proiectului.

 

Sustenabilitatea proiectului:

            În funcţie de rezultatele acestui proiect, de evaluările făcute şi de impactul asupra benficiarilor direcţi şi indirecţi, ne propunem organizarea şi în viitor a altor cursuri pentru logopezi, în ideea formării acestora în ceea ce priveşte copilul hipoacuzic, dar şi a realizării unei baze de date cu acei logopezi care au urmat acest curs, în vederea unei mai bune colaborări între medicul specialist ORL, audiolog, psiholog şi logoped şi a lucrului în echipă.

Chestionar:

 

  1. 1.Numiţi cel putin trei lucruri noi pe care le-aţi invăţat la acest curs:

...............................................................................................................

...............................................................................................................

...............................................................................................................

...............................................................................................................

...............................................................................................................

...............................................................................................................

............................................................................................................

 

  1. Au fost îndeplinite aşteptările dumneavoastră faţă de acest curs?

...............................................................................................................

...............................................................................................................

...............................................................................................................

...............................................................................................................

...............................................................................................................

..........................................................................................

 

  1. Acordaţi o notă acestei activităţi, pe o scală de la 1 la 10:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

  1. Ce sugestii aveţi pentru îmbunătăţirea cursului?

................................................................................................................

................................................................................................................

................................................................................................................

................................................................................................................

................................................................................................................

................................................................................................................

................................................................................................................

................................................................................................................

................................................................................................................

................................................................................................................

................................................................................................................

..........................................................