CURS GALAȚI 2019-2020 (2)

ORAR

 

'TEHNICI ȘI PROCEDURI DE INTERVENȚIE IN TERAPIA LOGOPATIILOR” (logopedie aplicată) organizat de Asociația Logopezilor din România – ALR în perioada MARTIE-OCTOMBRIE 2020.

 

Înscrierile se fac până la data de 01.03.2020

 

Persoane de contact:

Iuliana Sandu-Bufi,

tel. 0788 318 495,

e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Ene Cornelia telefon 0721817571 - pentru informații suplimentare

 

Vă reamintim:

 

Fiecare modul costă 180 lei și durează 6 (șase) ore cu excepția celor două module prezentate de d-na Cioacă Beti Ana care, având o durată de 4 ore, costă 120 lei.

Plata se face la începerea fiecărui modul.

 

Frecventarea a douăsprezece module se finalizează cu o diplomă de absolvire, care este recunoscută în orice instituție bugetată ca fiind o diplomă de absolvire a unui curs de perfecționare.

Pentru o frecvență mai mică de douăsprezece module, se primește adeverință de participare la curs.

 

Trebuie să știți că se lucrează la codurile CAEN, și deși nu cunosc baza legală a deciziilor luate, atât în sistemul de sănătate public, cât și în toate formele de organizare în privat - a apărut cerința de a avea atestat de liberă practică cu competențe în logopedie (deși nu există formare în logopedie în România). Acest drept de a elibera atestatul de liberă practică cu competențe în logopedie a fost obținut de CPR, care nu are în domeniul său de activitate logopedia. Nu cunoaștem baza legală a acestei atribuiri.

Codurile din CAEN referitoare la grupa 865, care înainte avea codul 8650 – Suport pentru învățământ încă nu este finalizat – deci ne așteptăm și acolo la modificări asemănătoare celor din codul 8690 – Suport pentru sănătate.

 

Fiecare modul este precedat de o oră (de la 9 la 10) pentru activitățile de organizare și administrare.

 

Examinarea finală se face pe baza evaluării unei fișe și formularea unui diagnostic prezumtiv, recomandări și propuneri de proiect personalizat de intervenție terapeutică – fișă care se primește la primul modul.

 

Aplicația are loc la sfârșit de săptămână, o dată pe lună, sâmbăta și duminica, cu excepția lunilor august, decembrie și ianuarie - în care nu se aplică.

 

Locația: va fi anunțată în timp util tuturor persoanelor înscrise prin e-mail.

 

Tematica și orarul cursului sunt următoarele:

 

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

23.11.2019

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

24.11.2019

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

03.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

22.02.2020

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

04.

TULBURĂRI DE VOCE

23.02.2020

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

05.

PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM

14.03.2020

Gânju Roxana, psiholog clinician

 

06.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

15.03.2020

Gânju Roxana, psiholog clinician

   

07.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

04.04.2020

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

 

08.

AFAZIA

05.04.2020

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

 

09.

DISLALIILE

16.05.2020

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

 

10.

TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

17.05.2020

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

 

11.

DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

13.06.2020

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

12.

DISCALCULIA

14.06.2020

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

13.

DISFAGIA

11.07.2020

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

12.07.2020

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

PROGRAMA CURSULUI RĂMÂNE CEA PUBLICATĂ

 

CURS CONSTANȚA 2020

Ca urmare a solicitărilor primite, se deschid înscrierile la cursul

 

'TEHNICI ȘI PROCEDURI DE INTERVENȚIE IN TERAPIA LOGOPATIILOR” (logopedie aplicată) organizat de Asociația Logopezilor din România – ALR în perioada MARTIE-OCTOMBRIE 2020.

 

Înscrierile se fac până la data de 01.03.2020

 

Persoane de contact:

Pentru înscriere: Moromete Alina

telefon 0722354471

email: - Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Pentru informații suplimentare:

Ene Cornelia - telefon 0721817571

 

Participarea la acest curs este liberă pentru toți cei interesați de terapia logopedică.

Pentru aceasta este suficient să trimiteți doamnei organizator Filip Petronela un mail cu solicitarea de a participa la curs, și un atașament cu copia studiilor licențiate. Aparținătorii nu au această obligație – dar trebuie să menționeze că solicită participarea ca aparținători.

 

La finalul cursului primesc diplomă de participare – diplomă care din punct de vedere juridic este recunoscută ca diplomă de perfecționare pentru următoarele categorii:

- student la psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

- absolvenți și masteranzi în psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

- practicanți cu drept de liberă practică în aceste domenii.

Toate celelalte persoane primesc adeverință de participare, care conține un desfășurățor al modulelor audiate.

 

Trebuie să știți că se lucrează la codurile CAEN și, deși nu cunosc baza legală a deciziilor luate, atât în sistemul de sănătate public cât și în toate formele de organizare în privat - a apărut cerința de a avea atestat de liberă practică cu competențe în logopedie (deși nu există formare în logopedie în România). Acest drept de a elibera atestatul de liberă practică cu competențe în logopedie a fost obținut de CPR, care nu are în domeniul său de activitate logopedia. Nu cunoaștem baza legală a acestei atribuiri.

Codurile din CAEN referitoare la grupa 865, care înainte avea codul 8650 – Suport pentru învățământ încă nu este finalizat – deci ne așteptăm și acolo la modificări asemănătoare celor din codul 8690 – Suport pentru sănătate.

 

Vă reamintim realitatea legală: în România nu există profesia de logoped și nimeni nu are dreptul să facă formare în logopedie.

 

Numărul de locuri: 30

 

Orice alte informații se pot obține telefonic de la persoanele de contact

 

Vă rugăm respectați aceste recomandări.

 

Plata se face la începerea fiecărui modul.

 

Fiecare modul costă 180 lei și durează 6 (șase) ore cu excepția celor două module prezentate de d-na Cioacă Beti Ana care, având o durată de 4 ore, costă 120 lei.

Plata se face la începerea fiecărui modul.

 

Aplicația are loc la sfârșit de săptămână, o dată pe lună, sâmbăta și duminica, cu excepția lunii august - în care nu se aplică.

 

Atenționare! La modulele prezentate de doamna Fotescu Mihaela să aveți la dv. un stick nou de 6 MB, pentru a încărca suportul de curs.

 

Locația: va fi anunțată în timp util tuturor persoanelor înscrise prin e-mail.

 

Tematica și orarul cursului sunt următoarele:

 

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

28.03.2020

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

29.03.2020

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

03.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

25.04.2020

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

04.

TULBURĂRI DE VOCE

26.04.2020

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

   

05.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

30.05.2020

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

 

06.

AFAZIA

31.05.2020

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

 

07.

PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM

27.06.2020

Gânju Roxana, psiholog clinician

 

08.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

28.06.2020

Gânju Roxana, psiholog clinician

 

09.

DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

18.07.2020

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

10.

DISCALCULIA

19.07.2020

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

11.

DISLALIILE

05.09.2020

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

 

12.

TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

06.09.2020

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

 

13.

DISFAGIA

10.10.2020

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

11.10.2020

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

PROGRAMA CURSULUI

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

 

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

Ora 10

1. Știința și practica logopedică.

2. Puncte de vedere est-vest și consecințele lor.

3. Metodologia cercetării logopedice și neuro- imagistica.

4. Genetica și rolul comunicării în formarea și dezvoltarea speciei umane.

5.Locul și rolul logopediei și logopedului în est și vest.

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Diagnosticul logopedic: prezumtiv, definitiv și diferențial.

7. Documentele logopedice.

8. Cabinetul logopedic și trusele de lucru

9.Protocoalele de lucru în intervenția logopedică.

10. Rolul specialiștilor și aparținătorilor în terapia logopedică

Ora 15,30

Întrebări și răspunsuri.

Inmânarea fișelor de examinare.

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

 

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

ora 10

1. Logopatiile cu etiologie genetică: malformațiile buco-maxilo-faciale,Sindromul

Peter, Sindromul Angelman, Sindromul Cornelia Lange, Sindromul Williams, Sindromul Bournevillle, Sindromul Down.

2. Logopatiile determinate de encefalopatii, traumatisme.

3. Apraxia verbală.

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

4. Logopatiile cu etiologie neurologică : alalia și dizartria.

5. ADD și ADHD.

6. Autismul.

7.Logopatiile cu etiologie complexă : disfagia, retardul mintal, întârzierea în dezvoltarea limbajului

Ora 15,30

Întrebări și răspunsuri.

 

 

03.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

 

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

ora 10

1. Anatomia aparatului auditiv.

2. Cauzele hipoacuziei.

3. Tipuri de hipoacuzie.

4. Investigații și tratament

5. Copilul deficient de auz  particularități psihologice

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Implantul cohlear.

7. Descrierea tehnologiei.

8. Recuperarea auditiv verbală.

9. Mecanismele audiției și procesele lingvistice.

10. Tehnici de demutizare.

11. Tehnici de dezvoltare a limbajului

 

 

04.

TULBURĂRI DE VOCE

 

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

ora 10

1. Anatomia și fiziologia vocii umane.

2. Etiologia tulburărilor de voce.

3. Tipuri de tulburări de voce.

4. Instrumentele de evaluare și diagnoză în logapatiile de voce.

5. Colaborarea cu aparținătorii și specialiștii.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Mecanismele compensatorii în terapia tulburărilor de voce

7. Terapia tulburărilor de voce.

8. Prezentări de caz.

9. Foniatria și logopedia, ieri și azi.

Ora 15,30

Intrebări și răspunsuri

 

05.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

 

Lumpan Andreea, psiholog clinician, formator acreditat ANC

ora 10

1. Prezentare generală: ce sunt logopatiile cu etiologie neurologică; care sunt logopatiile cu etiologie neurologică.

2. Alalia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

3. Dizartria. Prezentare generală, evaluare și diagnostic; intervenție.

4. Apraxia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

5. ADD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

6. ADHD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

7. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.

8. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale. Abordarea holistica a pacientului.

9. Alte terapii: kinetoterapie - bobat și voita, ergoterapie, terapia ocupațională, hidroterapia, ozonoterapia, meloterapia și tehnica Tomatis, terapia craniosacrală, comunicare prin schimbul de pictograme.

10. Sinteza cursului. Sumarul logopatiilor discutate.

Ora 15,40

La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri

 

06.

AFAZIA

 

Lumpan Andreea, psiholog clinician, formator recunoscut ANC

ora 10

1. Prezentare generală; istoricul afaziei.

2. Forme de afazie. Pacientul cu afazie.

3. Fisa clinică: prezentare generală. Intocmirea fișei clinice.

4. Instrumente de evaluare, prezentare, utilitate și modalitatea de aplicare.

5. Asocierea cu alte tulburări. Demențe.Tulburări de personalitate.

6. Materiale de lucru: materiale existente – planșe, jocuri, platforme computerizate. Materiale confecționate.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

7. Prezentare de caz: anamneza – prezentare. Identificarea tipului de afazie. Plan de intervenție

8. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.

9. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale.Abordarea holistică a pacientului.

10. Alte terapii: kinetoterapie, ergoterapie, terapia ocupatională, comunicare prin schimbul de pictograme.

11. Sinteza cursului. Trecerea în revistă a tuturor aspectelor importante discutate in cadrul zilei de curs

Ora 15,40

La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri

 
 

07.

PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE ACOPILULUI CU AUTISM

 

Gânju Roxana, psiholog clinician

ora 10

1. Concept .Etiologie. Simtome Definirea autismului

2. Examinarea complexa. Diagnostic diferential.

3. Anamneza.

4. Crearea relației terapeutice cu aparținătorii.

5. Instrumente de evaluare

6. Cooperarea cu alți specialiști

7. Evaluarea logopedică a copilului non-verbal/ verbal

8. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

9. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

10. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

11. Cunoașterea de exerciții cu caracter general

12. Exerciții practice.

13. Exercițiilor pentru: aparatul fono-articulator, dezvoltarea respirației deficitare, dezvoltarea auzului fonematic.

14. Exercitii practice – ordinea introducerii exercitiilor

15. Intrebari si raspunsuri

 

08.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

 

Gânju Roxana, psiholog clinician

ora 10

Lucrul cu copilul cu autism

1. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

2. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

3. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

4. Exerciții practice.

Terapia cu caracter specific a copilului cu autism

5. Insușirea unor tehnici de impostare a sunetelor (adaptate copilului cu autism)

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Crearea limbajului. Introducerea limbajului receptiv

7. Introducerea limbajului expresiv.Vocale, cuvinte bisilabice, onomatopee. Cereri. Verbalizare spontană.

8. Ecolalia. Preîntâmpinarea ecolaliei.

9. Dezvoltarea vocabularului. Pronunția corectă a cuvântului din trei silabe.

10. Dezvoltarea propoziției

11. Prezentări de cazuri.

12. Studii de caz

ora 15,30

Întrebări și răspunsuri

 

09.

DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

 

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

ora 10

1. Concept. Etiologie. Simptome.

2. Examinarea complexă. Diagnostic diferențial.

3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticul diferențial. Exerciții practice.

4. Exerciții practice pentru formarea structurilor spațiale.

5. Exerciții practice pentru formarea orientării temporale.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Exerciții practice pentru formarea serialității.

7. Exerciții practice pentru învățarea citit-scrisului.

8. Exerciții pentru antrenarea memoriei de lucru.

9. Prezentări de cazuri.

Ora 15,30

Intrebări și răspunsuri

 

10.

DISCALCULIA

 

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

ora 10

1. Concept. Etiologie. Simptome.

2. Evaluare. Tipuri de discalculii.

3. Activități pentru formarea reprezentărilor cantitative.

4. Organizarea spațio-temporală și dificultățile de calcul.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Activități de tipul: identificare, grupare, ordonare, clasificare, seriere.

6. Activități de învățare a operațiilor cu cantități/numere.

7. Numărul și cifra

Ora 15,40

Intrebări și răspunsuri

 

11.

DISLALIILE

 

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

ora 10

1. Definire, simptomatologie, etiologie

2. Principiile intervenției logopedice.

3. Clasificarea sunetelor.

4. Evaluarea complexă.

5. Completarea fișei logopedice.

ora 12

Pauză de cafea

 

6. Terapia dislaliilor.

7. Gimnastica respiratorie.

8. Gimnastica fono-articulatorie.

9. Dezvoltarea suzului fonematic.

10. Terapia specifică fiecărei dislalii.

Ora 13,45

Intrebări și răspunsuri

 

12.

TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

 

Cioacă Beti-Ana,  profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

ora 10

1. Definiție, simptomatologie și etiologie

2. Clasificarea tulburărilor de ritm și fluență

3. Bâlbâiala clinică și tonică

4. Realizarea echilibrului inspir-expir

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Exerciții de respirație

6. Jocul în terapia logopedică

7. Tipuri de psihoterapii

8. Exerciții pentru restabilirea fluenței verbale

13.

DISFAGIA

 

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

ora 10

1. Deglutiția fiziologică, normală - un proces complex: anatomia, caracteristici de bază.

2. Stadiile glutiției .

3. Ordinea în deglutiție.

4. Disfagia: definiție, anatomie, clasificare, tipologie

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Cauzele disfagiei.

6. Terapia.

7. Protocol de recuperare.

8. Monitorizarea și explicarea imaginilor video

Observație: expunerea este realizată prin exemplificări video și modele de terapii film-audio- video

 

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

 

Ene Cornelia,   profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

ora 10

1. Metodele, strategiile, procedurile și tehnicile prin care se formează/corectează/recuperează vocea, vorbirea limbajul și comunicarea la persoanele la care logopatia este secundară altei tulburări.

2. Elaborarea programului de intervenție personalizată în cazul asocierii mai multor logopatii.

3. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADD.

4. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADHD.

5. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu dependența afectivă.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu tulburări comportamentale și/sau tulburări psihice.

7. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu deficit senzorial.

8. Logopatiile și tulburările psihomotorii, locomotorii sau ale tonusului muscular.

9. Prevenția în România.

ora 14

Examinarea finală. Inmânarea diplomelor.

CURS PLOIEȘTI - 2020, Orar

 

'TEHNICI ȘI PROCEDURI DE INTERVENȚIE IN TERAPIA LOGOPATIILOR” (logopedie aplicată) organizat de Asociația Logopezilor din România – ALR, în perioada februarie - octombrie 2020 în localitatea Ploieşti, judeţul Prahova

 

Persoană de contact: Mistreanu Gabriela

telefon: 0761 694 512

e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

 

Condițiile de înscriere sunt:

  • student la psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

  • absolvenți și masteranzi în psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

  • practicanți cu drept de liberă practică în aceste domenii.

 

Numărul de locuri: 25

 

Inscrierile se fac pe e-mail, până la data de 01.09.2019, prin transmiterea datelor personale care să certifice apartenența la una din cele trei condiții de înscriere către: doamna Mistreanu Gabriela - e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

sau aduse la data prezentării la curs.

Orice alte informații se pot obține telefonic de la

Mistreanu Gabriela telefon 0761 694 512 , e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Ene Cornelia, telefon 0721 81 75 71

 

Vă rugăm respectați aceste recomandări.

 

Plata se face la începerea fiecărui modul.

Fiecare modul costă 180 lei și durează 6 (șase) ore cu excepția celor două module prezentate de d-na Cioacă Beti Ana care, având o durată de 4 ore, costă 120 lei.

Plata se face la începerea fiecărui modul.

 

Frecventarea a zece module se finalizează cu o diplomă de absolvire, care este recunoscută în orice instituție ca fiind o diplomă de absolvire a unui curs de perfecționare, pentru angajare în privat sau pentru a deschide un PFA , SC, SRL sau I.I. ca suport pentru sănatate (cod CAEN 8690) sau pentru învățământ (cod CAEN 8560).

 

Pentru o frecvență mai mică de zece module, se primește adeverință de participare la curs.

 

Fiecare modul este precedat de o oră (de la 9 la 10) pentru activitățile de organizare și administrare.

Examinarea finală se face pe baza evaluării unei fișe și formularea unui diagnostic prezumtiv, recomandări și propuneri de proiect personalizat de intervenție terapeutică.

 

Atenționare! La modulele prezentate de doamna Fotescu Mihaela să aveți la dv. un stick nou de 6 MB, pentru a încărca suportul de curs.

 

Locația: Va fi anunțată în timp util odată cu orarul atât pe site, cât și cursanților

 

Tematica ramâne cea anunţată

ORAR

 

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

29.02.2020

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

01.03.2020

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

   

03.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

28.03.2020

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

 

04.

AFAZIA

29.03.2020

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

     

05.

PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM

25.04.2020

Gânju Roxana Maria, psiholog clinician

 

06.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

26.04.2020

Gânju Roxana Maria, psiholog clinician

 

07.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

23.05.2020

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

08.

ULBURĂRI DE VOCE

24.05.2020

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

09.

DISLALIILE

20.06.2020

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

     

10.

TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

21.06.2020

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

 

11.

DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

05.09.2020

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

12.

DISCALCULIA

06.08.2020

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

13.

DISFAGIA

03.10.2020

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

04.10.2020

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

ANUNŢ CURS IAȘI, 2020

Ca urmare a solicitărilor primite, se deschid înscrierile la cursul

 

'TEHNICI ȘI PROCEDURI DE INTERVENȚIE IN TERAPIA LOGOPATIILOR” (logopedie aplicată) organizat de Asociația Logopezilor din România – ALR în perioada MARTIE-OCTOMBRIE 2020.

 

Înscrierile se fac până la data de 01.03.2020

 

Persoane de contact:

Pentru înscriere:

Filip Petronela telefon 0749 35 11 69

e-mail Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Pentru informații suplimentare:

ENE CORNELIA telefon 0721817571

 

Participarea la acest curs este liberă pentru toți cei interesați de terapia logopedică.

Pentru aceasta este suficient să trimiteți doamnei organizator Filip Petronela un mail cu solicitarea de a participa la curs, și un atașament cu copia studiilor licențiate.

Aparținătorii nu au această obligație – dar trebuie să menționeze că solicită participarea ca aparținători.

 

La finalul cursului primesc diplomă de participare – diplomă care din punct de vedere juridic este recunoscută ca diplomă de perfecționare pentru următoarele categorii:

  • student la psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

  • absolvenți și masteranzi în psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

  • practicanți cu drept de liberă practică în aceste domenii.

 

Trebuie să știți că se lucrează la codurile CAEN și, deși incă nu cunoaştem baza legală a deciziilor luate, atât în sistemul de sănătate public cât și în toate formele de organizare în privat - a apărut cerința de a avea atestat de liberă practică cu competențe în logopedie (deși nu există formare în logopedie în România). Acest drept de a elibera atestatul de liberă practică cu competențe în logopedie a fost abținut de copsy, care nu are în domeniul său de activitate logopedia. Nu cunoaștem baza legală a acestei atribuiri. Codurile din CAEN referitoare la grupa 865, care înainte avea codul 8650 – Suport pentru învățământ încă nu este finalizat – deci ne așteptăm și acolo la modificări asemănătoare celor din codul 8690 – Suport pentru sănătate.

Toate celelalte persoane primesc adeverință de participare, care conține un desfășurățor al modulelor audiate.

 

Vă reamintim că, din punct de vedere juridic, în România nu există profesia de logoped și nimeni nu are dreptul să facă formare în logopedie.

 

Numărul de locuri: 30

 

Orice alte informații se pot obține telefonic de la persoanele de contact

 

Plata se face la începerea fiecărui modul.

Fiecare modul costă 180 lei și durează 6 (șase) ore cu excepția celor două module prezentate de d-na Cioacă Beti Ana care, având o durată de 4 ore, costă 120 lei.

Plata se face la începerea fiecărui modul.

 

Fiecare modul este precedat de o oră (de la 9 la 10) pentru activitățile de organizare și administrare.

 

Examinarea finală se face pe baza evaluării unei fișe și formularea unui diagnostic prezumtiv, recomandări și propuneri de proiect personalizat de intervenție terapeutică – fișă care se primește la primul modul.

 

Aplicația are loc la sfârșit de săptămână, o dată pe lună, sâmbăta și duminica, cu excepția lunii august în care nu se aplică.

 

Atenționare! La modulele prezentate de doamna Fotescu Mihaela să aveți la dv. un stick nou de 6 MB, pentru a încărca suportul de curs.

 

Locația: va fi anunțată în timp util tuturor persoanelor înscrise prin e-mail.

 

Tematica şi orarul cursului sunt următoarele:

 

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

14.03.2020

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

15.03.2020

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

03.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

04.04.2020

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

04.

TULBURĂRI DE VOCE

05.04.2020

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

   

05.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

16.05.2020

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

 

06.

AFAZIA

17.05.2020

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

 

07.

PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM

20.06.2020

Gânju Roxana, psiholog clinician

 

08.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

21.06.2020

Gânju Roxana, psiholog clinician

 

09.

DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

11.07.2020

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

10.

DISCALCULIA

12.07.2020

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

11.

DISLALIILE

19.09.2020

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

 

12.

TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

20.09.2020

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

 

13.

DISFAGIA

17.10.2020

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

18.10.2020

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

PROGRAMA CURSULUI

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

 

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

Ora 10

1. Știința și practica logopedică.

2. Puncte de vedere est-vest și consecințele lor.

3. Metodologia cercetării logopedice și neuro- imagistica.

4. Genetica și rolul comunicării în formarea și dezvoltarea speciei umane.

5.Locul și rolul logopediei și logopedului în est și vest.

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Diagnosticul logopedic: prezumtiv, definitiv și diferențial.

7. Documentele logopedice.

8. Cabinetul logopedic și trusele de lucru

9.Protocoalele de lucru în intervenția logopedică.

10. Rolul specialiștilor și aparținătorilor în terapia logopedică

Ora 15,30

Întrebări și răspunsuri.

Inmânarea fișelor de examinare.

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

 

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

ora 10

1. Logopatiile cu etiologie genetică: malformațiile buco-maxilo-faciale,Sindromul

Peter, Sindromul Angelman, Sindromul Cornelia Lange, Sindromul Williams, Sindromul Bournevillle, Sindromul Down.

2. Logopatiile determinate de encefalopatii, traumatisme.

3. Apraxia verbală.

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

4. Logopatiile cu etiologie neurologică : alalia și dizartria.

5. ADD și ADHD.

6. Autismul.

7.Logopatiile cu etiologie complexă : disfagia, retardul mintal, întârzierea în dezvoltarea limbajului

Ora 15,30

Întrebări și răspunsuri.

 

 

03.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

 

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

ora 10

1. Anatomia aparatului auditiv.

2. Cauzele hipoacuziei.

3. Tipuri de hipoacuzie.

4. Investigații și tratament

5. Copilul deficient de auz  particularități psihologice

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Implantul cohlear.

7. Descrierea tehnologiei.

8. Recuperarea auditiv verbală.

9. Mecanismele audiției și procesele lingvistice.

10. Tehnici de demutizare.

11. Tehnici de dezvoltare a limbajului

 

 

04.

TULBURĂRI DE VOCE

 

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

ora 10

1. Anatomia și fiziologia vocii umane.

2. Etiologia tulburărilor de voce.

3. Tipuri de tulburări de voce.

4. Instrumentele de evaluare și diagnoză în logapatiile de voce.

5. Colaborarea cu aparținătorii și specialiștii.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Mecanismele compensatorii în terapia tulburărilor de voce

7. Terapia tulburărilor de voce.

8. Prezentări de caz.

9. Foniatria și logopedia, ieri și azi.

Ora 15,30

Intrebări și răspunsuri

 

05.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

 

Lumpan Andreea, psiholog clinician, formator acreditat ANC

ora 10

1. Prezentare generală: ce sunt logopatiile cu etiologie neurologică; care sunt logopatiile cu etiologie neurologică.

2. Alalia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

3. Dizartria. Prezentare generală, evaluare și diagnostic; intervenție.

4. Apraxia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

5. ADD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

6. ADHD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

7. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.

8. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale. Abordarea holistica a pacientului.

9. Alte terapii: kinetoterapie - bobat și voita, ergoterapie, terapia ocupațională, hidroterapia, ozonoterapia, meloterapia și tehnica Tomatis, terapia craniosacrală, comunicare prin schimbul de pictograme.

10. Sinteza cursului. Sumarul logopatiilor discutate.

Ora 15,40

La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri

 

06.

AFAZIA

 

Lumpan Andreea, psiholog clinician, formator recunoscut ANC

ora 10

1. Prezentare generală; istoricul afaziei.

2. Forme de afazie. Pacientul cu afazie.

3. Fisa clinică: prezentare generală. Intocmirea fișei clinice.

4. Instrumente de evaluare, prezentare, utilitate și modalitatea de aplicare.

5. Asocierea cu alte tulburări. Demențe.Tulburări de personalitate.

6. Materiale de lucru: materiale existente – planșe, jocuri, platforme computerizate. Materiale confecționate.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

7. Prezentare de caz: anamneza – prezentare. Identificarea tipului de afazie. Plan de intervenție

8. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.

9. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale.Abordarea holistică a pacientului.

10. Alte terapii: kinetoterapie, ergoterapie, terapia ocupatională, comunicare prin schimbul de pictograme.

11. Sinteza cursului. Trecerea în revistă a tuturor aspectelor importante discutate in cadrul zilei de curs

Ora 15,40

La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri

 
 

07.

PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE ACOPILULUI CU AUTISM

09.11.2019

Gânju Roxana, psiholog clinician

ora 10

1. Concept .Etiologie. Simtome Definirea autismului

2. Examinarea complexa. Diagnostic diferential.

3. Anamneza.

4. Crearea relației terapeutice cu aparținătorii.

5. Instrumente de evaluare

6. Cooperarea cu alți specialiști

7. Evaluarea logopedică a copilului non-verbal/ verbal

8. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

9. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

10. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

11. Cunoașterea de exerciții cu caracter general

12. Exerciții practice.

13. Exercițiilor pentru: aparatul fono-articulator, dezvoltarea respirației deficitare, dezvoltarea auzului fonematic.

14. Exercitii practice – ordinea introducerii exercitiilor

15. Intrebari si raspunsuri

 

08.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

10.11.2019

Gânju Roxana, psiholog clinician

ora 10

Lucrul cu copilul cu autism

1. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

2. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

3. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

4. Exerciții practice.

Terapia cu caracter specific a copilului cu autism

5. Insușirea unor tehnici de impostare a sunetelor (adaptate copilului cu autism)

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Crearea limbajului. Introducerea limbajului receptiv

7. Introducerea limbajului expresiv.Vocale, cuvinte bisilabice, onomatopee. Cereri. Verbalizare spontană.

8. Ecolalia. Preîntâmpinarea ecolaliei.

9. Dezvoltarea vocabularului. Pronunția corectă a cuvântului din trei silabe.

10. Dezvoltarea propoziției

11. Prezentări de cazuri.

12. Studii de caz

ora 15,30

Întrebări și răspunsuri

 

09.

DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

 

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

ora 10

1. Concept. Etiologie. Simptome.

2. Examinarea complexă. Diagnostic diferențial.

3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticul diferențial. Exerciții practice.

4. Exerciții practice pentru formarea structurilor spațiale.

5. Exerciții practice pentru formarea orientării temporale.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Exerciții practice pentru formarea serialității.

7. Exerciții practice pentru învățarea citit-scrisului.

8. Exerciții pentru antrenarea memoriei de lucru.

9. Prezentări de cazuri.

Ora 15,30

Intrebări și răspunsuri

 

10.

DISCALCULIA

 

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

ora 10

1. Concept. Etiologie. Simptome.

2. Evaluare. Tipuri de discalculii.

3. Activități pentru formarea reprezentărilor cantitative.

4. Organizarea spațio-temporală și dificultățile de calcul.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Activități de tipul: identificare, grupare, ordonare, clasificare, seriere.

6. Activități de învățare a operațiilor cu cantități/numere.

7. Numărul și cifra

Ora 15,40

Intrebări și răspunsuri

 

11.

DISLALIILE

 

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

ora 10

1. Definire, simptomatologie, etiologie

2. Principiile intervenției logopedice.

3. Clasificarea sunetelor.

4. Evaluarea complexă.

5. Completarea fișei logopedice.

ora 12

Pauză de cafea

 

6. Terapia dislaliilor.

7. Gimnastica respiratorie.

8. Gimnastica fono-articulatorie.

9. Dezvoltarea suzului fonematic.

10. Terapia specifică fiecărei dislalii.

Ora 13,45

Intrebări și răspunsuri

 

12.

TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

 

Cioacă Beti-Ana,  profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

ora 10

1. Definiție, simptomatologie și etiologie

2. Clasificarea tulburărilor de ritm și fluență

3. Bâlbâiala clinică și tonică

4. Realizarea echilibrului inspir-expir

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Exerciții de respirație

6. Jocul în terapia logopedică

7. Tipuri de psihoterapii

8. Exerciții pentru restabilirea fluenței verbale

 

13.

DISFAGIA

 

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

ora 10

1. Deglutiția fiziologică, normală - un proces complex: anatomia, caracteristici de bază.

2. Stadiile glutiției .

3. Ordinea în deglutiție.

4. Disfagia: definiție, anatomie, clasificare, tipologie

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Cauzele disfagiei.

6. Terapia.

7. Protocol de recuperare.

8. Monitorizarea și explicarea imaginilor video

Observație: expunerea este realizată prin exemplificări video și modele de terapii film-audio- video

 

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

 

Ene Cornelia,   profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

ora 10

1. Metodele, strategiile, procedurile și tehnicile prin care se formează/corectează/recuperează vocea, vorbirea limbajul și comunicarea la persoanele la care logopatia este secundară altei tulburări.

2. Elaborarea programului de intervenție personalizată în cazul asocierii mai multor logopatii.

3. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADD.

4. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADHD.

5. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu dependența afectivă.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu tulburări comportamentale și/sau tulburări psihice.

7. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu deficit senzorial.

8. Logopatiile și tulburările psihomotorii, locomotorii sau ale tonusului muscular.

9. Prevenția în România.

ora 14

Examinarea finală. Inmânarea diplomelor.

Subcategorii