CURS ONLINE 2021

Ca urmare a solicitărilor primite, se deschid înscrierile la cursul

 

'TEHNICI ȘI PROCEDURI DE INTERVENȚIE IN TERAPIA LOGOPATIILOR” (logopedie aplicată) organizat de Asociația Logopezilor din România – ALR, în perioada ianuarie 2021 - iulie 2021

 

Persoana de contact: Andreea Lumpan

e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Condițiile de înscriere sunt:

- student la psihopedagogie specială, pedagogie generală, psihologie;

- absolvenți și masteranzi în psihopedagogie specială, pedagogie generală, psihologie;

- practicanți cu drept de liberă practică în aceste domenii.

-completarea unui formular pentru protectia datelor(acest formular il veti primi dupa ce solicitati inscrierea)

 

Numărul de locuri: 25

 

Inscrierile se fac pe e-mail, până la data de 15.01.2021, prin transmiterea datelor personale care să certifice apartenența la una din cele trei condiții de înscriere către doamna -mail Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Vă rugăm sa respectați aceste recomandări.

Fiecare modul costă 200 lei.

 

Plata se face cu 3 zile inainte de începerea fiecărui modul către:

Asociația Logopezilor din România – ALR, Cont bancar:

CEC BANK, Ag.Cotroceni

IBAN: RO92CECEB50343RON0650138

CIF 10182031

Frecventarea a doisprezece module se finalizează cu o diplomă de participare, cu anexa.

Pentru o frecvență mai mică de doispreceze module, se primește adeverință de participare la curs.

Modulele prezentate de dna Cioacă Beti-Ana costă 160 lei și au o durată de 4 ore.

Examinarea finală se face pe baza evaluării unei fișe și formularea unui diagnostic prezumtiv, recomandări și propuneri de proiect personalizat de intervenție terapeutică.

Aplicația are loc la sfârșit de săptămână, o dată pe lună, sâmbăta și duminica.

TEMATICA ȘI REFERENȚII

 

 

 

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

 

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

 

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

 

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

 

03.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

 

Lumpan Andreea, psiholog clinician, masterand neurobiologie

 

04.

AFAZIA

 

Lumpan Andreea, psiholog clinician, masterand neurobiologie

 

 

05.

PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM

Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare

 

06.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

 

Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare

07.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

 

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

08.

DISFAGIA

 

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

09.

DISLALIILE

 

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

 

10.

TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

 

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

 

11.

DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

 

 

Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC

 

12.

DISCALCULIA

 

Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC

 

13.

TULBURĂRI DE VOCE

 

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și

 voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ"

 

 

 

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

 

 Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC

 PROGRAMA CURSULUI 

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

23.01.2021

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

Ora 10

1. Știința și practica logopedică.

2. Puncte de vedere est-vest și consecințele lor.

3. Metodologia cercetării logopedice și neuro- imagistica.

4. Genetica și rolul comunicării în formarea și dezvoltarea speciei umane.

5.Locul și rolul logopediei și logopedului în est și vest.

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Diagnosticul logopedic: prezumtiv, definitiv și diferențial.

7. Documentele logopedice.

8. Cabinetul logopedic și trusele de lucru

9.Protocoalele de lucru în intervenția logopedică.

10. Rolul specialiștilor și aparținătorilor în terapia logopedică

Ora 15,30

Întrebări și răspunsuri.

Inmânarea fișelor de examinare.

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

24.01.2021

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

ora 10

1. Logopatiile cu etiologie genetică: malformațiile          buco-maxilo-faciale,Sindromul

Peter, Sindromul Angelman, Sindromul Cornelia Lange, Sindromul Williams, Sindromul Bournevillle, Sindromul Down.

2. Logopatiile determinate de encefalopatii, traumatisme.

3. Apraxia verbală.

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

4. Logopatiile cu etiologie neurologică : alalia și dizartria.

5. ADD și ADHD.

6. Autismul.

7.Logopatiile cu etiologie complexă : disfagia, retardul mintal, întârzierea în dezvoltarea limbajului

Ora 15,30

Întrebări și răspunsuri.

 

 

03.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

20.02.2021

Lumpan Andreea, psiholog clinician, masterand neurobiologie

ora 10

1. Prezentare generală: ce sunt logopatiile cu etiologie neurologică; care sunt logopatiile cu etiologie neurologică.

2. Alalia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

3. Dizartria. Prezentare generală, evaluare și diagnostic; intervenție.

4. Apraxia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

5. ADD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

6. ADHD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

7. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.

8. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale. Abordarea holistica a pacientului.

9. Alte terapii: kinetoterapie - bobat și voita, ergoterapie, terapia ocupațională, hidroterapia, ozonoterapia, meloterapia și tehnica Tomatis, terapia craniosacrală, comunicare prin schimbul de pictograme.

10. Sinteza cursului. Sumarul logopatiilor discutate.

Ora 15,40

La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri

 

 

04.

AFAZIA

21-02-2021

Lumpan Andreea, psiholog clinician, masterand neurobiologie

ora 10

1. Prezentare generală; istoricul afaziei.

2. Forme de afazie. Pacientul cu afazie.

3. Fisa clinică: prezentare generală. Intocmirea fișei clinice.

4. Instrumente de evaluare, prezentare, utilitate și modalitatea de aplicare.

5. Asocierea cu alte tulburări. Demențe.Tulburări de personalitate.

6. Materiale de lucru: materiale existente – planșe, jocuri, platforme computerizate. Materiale confecționate.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

7. Prezentare de caz: anamneza – prezentare. Identificarea tipului de afazie. Plan de intervenție

8. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.

9. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale.Abordarea holistică a pacientului.

10. Alte terapii: kinetoterapie, ergoterapie, terapia ocupatională, comunicare prin schimbul de pictograme.

11. Sinteza cursului. Trecerea în revistă a tuturor aspectelor importante discutate in cadrul zilei de curs

Ora 15,40

La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri

 

 

05.

PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE ACOPILULUI CU AUTISM

20-03-2021

Gânju Roxana Maria, psiholog clinician

ora 10

1. Concept .Etiologie. Simtome    Definirea autismului

2. Examinarea complexa. Diagnostic diferential.

3. Anamneza.

4. Crearea relației terapeutice cu aparținătorii.

5. Instrumente de evaluare

6. Cooperarea cu alți specialiști

7. Evaluarea logopedică a copilului non-verbal/ verbal

8. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

9. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

10. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

11. Cunoașterea de exerciții cu caracter general

12. Exerciții practice.

13. Exercițiilor pentru: aparatul fono-articulator, dezvoltarea respirației deficitare, dezvoltarea auzului fonematic.

14. Exercitii practice – ordinea introducerii exercitiilor

15. Intrebari si raspunsuri

 

06.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

21-03-2021

Gânju Roxana Maria, psiholog clinician

ora 10

Lucrul cu copilul cu autism

1. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

2. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

3. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

4. Exerciții practice.

Terapia cu caracter specific a copilului cu autism

5. Insușirea unor tehnici de impostare a sunetelor (adaptate copilului cu autism)

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Crearea limbajului. Introducerea limbajului receptiv

7. Introducerea limbajului expresiv.Vocale, cuvinte bisilabice, onomatopee. Cereri. Verbalizare spontană.

8. Ecolalia. Preîntâmpinarea ecolaliei.

9. Dezvoltarea vocabularului. Pronunția corectă a cuvântului din trei silabe.

10. Dezvoltarea propoziției

11. Prezentări de cazuri.

12. Studii de caz

ora 15,30

Întrebări și răspunsuri

 

07.

TULBURĂRI DE VOCE

17-04-2021

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

ora 10

1. Anatomia și fiziologia vocii umane.

2. Etiologia tulburărilor de voce.

3. Tipuri de tulburări de voce.

4. Instrumentele de evaluare și diagnoză în logapatiile de voce.

5. Colaborarea cu aparținătorii și specialiștii.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Mecanismele compensatorii în terapia tulburărilor de voce

7. Terapia tulburărilor de voce.

8. Prezentări de caz.

9. Foniatria și logopedia, ieri și azi.

Ora 15,30

 Intrebări și răspunsuri

 

08.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

18-04-2021

Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

ora 10

1. Anatomia aparatului auditiv.

2. Cauzele hipoacuziei.

3. Tipuri de hipoacuzie.

4. Investigații și tratament

5. Copilul deficient de auz  particularități psihologice

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Implantul cohlear.

7. Descrierea tehnologiei.

8. Recuperarea auditiv verbală.

9. Mecanismele audiției și procesele lingvistice.

10. Tehnici de demutizare.

11. Tehnici de dezvoltare a limbajului

 

09.

DISLALIILE

22-05-2021

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

ora 10

1. Definire, simptomatologie, etiologie

2. Principiile intervenției logopedice.

3. Clasificarea sunetelor.

4. Evaluarea complexă.

5. Completarea fișei logopedice.

ora 12

Pauză de cafea

 

6. Terapia dislaliilor.

7. Gimnastica respiratorie.

8. Gimnastica fono-articulatorie.

9. Dezvoltarea suzului fonematic.

10. Terapia specifică fiecărei dislalii.

Ora 13,45

 Intrebări și răspunsuri

 

 

10.

TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

23-05-2021

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

ora 10

1. Definiție, simptomatologie și etiologie

2. Clasificarea tulburărilor de ritm și fluență

3. Bâlbâiala clinică și tonică

4. Realizarea echilibrului inspir-expir

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Exerciții de respirație

6. Jocul în terapia logopedică

7. Tipuri de psihoterapii

8. Exerciții pentru restabilirea fluenței verbale

ora 13,40

Întrebări și răspunsuri

 

11.

DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

19-06 -2021

Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC

ora 10

1. Concept. Etiologie. Simptome.

2. Examinarea complexă. Diagnostic diferențial.

3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticul diferențial. Exerciții practice.

4. Exerciții practice pentru formarea structurilor spațiale.

5. Exerciții practice pentru formarea orientării temporale.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Exerciții practice pentru formarea serialității.

7. Exerciții practice pentru învățarea citit-scrisului.

8. Exerciții pentru antrenarea memoriei de lucru.

9. Prezentări de cazuri.

Ora 15,30

 Intrebări și răspunsuri

12.

DISCALCULIA

20-06 - 2021

 Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC

ora 10

1. Concept. Etiologie. Simptome.

2. Evaluare. Tipuri de discalculii.

3. Activități pentru formarea reprezentărilor cantitative.

4. Organizarea spațio-temporală și dificultățile de calcul.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Activități de tipul: identificare, grupare, ordonare, clasificare, seriere.

6. Activități de învățare a operațiilor cu cantități/numere.

7. Numărul și cifra

Ora 15,40

 Intrebări și răspunsuri

13.

DISFAGIA

24-07-2021

 Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

ora 10

1. Deglutiția fiziologică, normală - un proces complex: anatomia, caracteristici de bază.

2. Stadiile glutiției .

3. Ordinea în deglutiție.

4. Disfagia: definiție, anatomie, clasificare, tipologie

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Cauzele disfagiei.

6. Terapia.

7. Protocol de recuperare.

8. Monitorizarea și explicarea imaginilor video

Observație: expunerea este realizată prin exemplificări video și modele de terapii film-audio- video

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

25-07-2021

 Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC

ora 10

1. Metodele, strategiile, procedurile și tehnicile prin care se formează/corectează/recuperează vocea, vorbirea limbajul și comunicarea la persoanele la care logopatia este secundară altei tulburări.

2. Elaborarea programului de intervenție personalizată în cazul asocierii mai multor logopatii.

3. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADD.

4. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADHD.

5. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu dependența afectivă.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu tulburări comportamentale și/sau tulburări psihice.

7. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu deficit senzorial.

8. Logopatiile și tulburările psihomotorii, locomotorii sau ale tonusului muscular.

9. Prevenția în România.

ora 14

Examinarea finală. Inmânarea diplomelor.

CURSURI ONLINE - clarificare plată

PLATA  PENTRU DOUĂ  MODULE ESTE DE 295 LEI, DIN CARE 290,00 ESTE TAXA DE CURS IAR 5,00 LEI  -  COMISIONUL  CEC.
PLATA PENTRU UN MODUL ESTE 150 LEI, DIN CARE 145 LEI ESTE TAXA DE CURS ȘI 5,00 LEI COMISIONUL CEC.
 
LA  MODULELE PREZENTATE DE DOAMNA CIOACĂ BETI ANA, PENTRU UN MODUL SE PLĂTEȘTE 105,00 LEI, DIN CARE 100 ESTE TAXA DE CURS IAR 5,00 LEI COMISIONUL CEC.
LA DOUĂ MODULE COSTUL TOTAL ESTE 205 LEI, DIN CARE 200,00 REPREZINTĂ TAXA DE CURS IAR 5.00 LEI COMISIONUL CEC.
 
VĂ RUGĂM SĂ MENȚIONAȚI CE REPREZINTĂ SUMA. 
DE EXEMPLU: TAXĂ CURS ALR, MODULELE 7 ȘI 8.
 
DE ASEMENEA, SĂ FIE MENȚIONATE NUMELE CELUI CARE FACE PLATA ȘI PENTRU CINE
 
EXEMPLU: PLATA - ASOCIAȚIA VEVERITELOR HARNICE, PENTRU IONESCU MARGARETA 
 
Vă mulţumim,

ANUNȚ CURSURI ONLINE

ANUNȚ PENTRU TOATE GRUPELE DE CURSANȚI

Așa cum se prefigurează situația în viitorul apropiat și nu numai, conducerea Asociației a hotărăt să trecem la forma de cursuri on line.

Pentru realizarea efectivă sunt necesare:

- inventarierea celor care pot și doresc să participe la cursul on line;

- refacerea orarului.

În acest scop, vom posta acest anunț pe site, dar îl vom transmite și cursanților; iar organizatorii de grup din teritoriu au sarcina de a a reface lista de cursanți cu cei care vor să continue on-line.Vor trimite această listă către Ene Cornelia cel târziu pe 18.05.2020, h 20.

Cursanții grupelor din București vor trimite către Ene Cornelia opțiunea de continuare a cursului on line, cu menționarea grupei din care fac parte, pe adresa Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Până pe data de 18.05.2020 aveți termen să vă gândiți și să vă hotărâți.

Începând cu data de 18.05.2020 vom lucra la orar, și pe data de 21.05.2020 acesta se va posta pe site și îl veți primi și prin intermediul organizatorului de grup. La București îl veți primi de la Ene

Cornelia.

Vă informăm că taxa de curs se va modifica, aceasta fiind de 145 lei la care se adaugă 5,00 lei pentru comisionul bancar. Suma totală de plată va fi deci 150 lei. Plata se face către:

Asociația Logopezilor din România – ALR, Cont bancar : CEC BANK, Ag.Cotroceni
IBAN: RO92CECEB50343RON0650138
CIF 10182031

Ultimul termen de plată este de trei zile înainte de participarea la modulul plătit.

După efectuarea plății, veți trimite scanată dovada plății referentului modulului la care participați cel târziu cu trei zile înainte de prezentarea modulului, pentru ca referentul să poată pregăti activitatea.

Plata unui modul nu echivalează cu prezența la prezentarea modulului.

Dacă din motive obiective nu mai puteți ajunge, aveți posibilitatea de a recupera oricând, la orice grupă, anunțând cel târziu cu trei zile înainte referentul grupei la care veți recupera, pentru a vă trece pe listă.

Pentru aceasta trebuie să-i trimiteți și acestuia dovada plății.

Dacă aveți întrebări, sunați la Ene Cornelia : 0721817571

 

ANUNȚ CURSURI ONLINE - Toate grupele

1. ORARUL GENERAL

 

GRUPA

I

GALAȚI 2

II

IAȘI 3

III

CONSTANȚA 3

IV

PLOIEȘTI

BUCUREȘTI 13

V

BUCUREȘTI 11

Pitești 3;Bacău 2

VI

BUCUREȘTI 12

IUNIE

06/07

           

13/14

Lumpan Andreea

Ene Cornelia

   

Fotescu M./Fără B11

Cioacă Beti Ana

20/21

   

Ene Cornelia

Lumpan Andreea

   

27/28

           

IULIE

04/05

 

Lumpan Andreea

       

11/12

Chiriac Irina

         

18/19

   

Lumpan Andreea

Chiriac Irina

Cioacă B. (cu B11)

Balaban Valeria

25/26

           

AUGUST

01/02

     

Fotescu Mihaela

   

08/09

Cioacă Beti Ana

Fotescu Mihaela

Chiriac Irina

     

15/16

         

22/23

         Balaban Valeria  Fotescu/Ene

29/30

           

SEPTEMBRIE

05/06

Balaban Valeria

Chiriac Irina

   

Fotescu M./Ene C.

 

12/13

   

Fotescu Mihaela

Cioacă Beti Ana

   

19/20

           

26/27

           

OCTOMBRIE

03/04

Fotescu M./Ene C.

Cioacă Beti Ana

       

10/11

   

Cioacă Beti Ana

Balaban Valeria

   

17/18

           

24/25

           

31/01

 

Balaban Valeria

       

NOIEMBRIE

07/08

   

Balaban Valeria

FotescuM./Ene C.

   

14/15

 

Fotescu M./Ene C.

       

21/22

           

28/29

   

Fotescu M./Ene C.

     
 

2. REFERENȚII CURSULUI ȘI TEMATICA ACESTUIA

 

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

03.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

   

04.

TULBURĂRI DE VOCE

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

   

05.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

   

06.

AFAZIA

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

   

07.

PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM

Gânju Roxana, psiholog clinician

   

08.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

Gânju Roxana, psiholog clinician

   

09.

DISLALIILE

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

   

10.

TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

   

11.

DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

   

12.

DISCALCULIA

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

   

13.

DISFAGIA

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

   

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

3.PROGRAMA CURSULUI(MODULELE)

 

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

  1. Știința și practica logopedică.

  1. Puncte de vedere est-vest și consecințele lor.

  1. Metodologia cercetării logopedice și neuro- imagistica.

  1. Genetica și rolul comunicării în formarea și dezvoltarea speciei umane.

  1. Locul și rolul logopediei și logopedului în est și vest.

  1. Diagnosticul logopedic: prezumtiv, definitiv și diferențial.

  1. Documentele logopedice.

  1. Cabinetul logopedic și trusele delucru.

  1. Protocoalele de lucru în intervenția logopedică.

  1. Rolul specialiștilor și aparținătorilor în terapialogopedică.

   

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

  1. Logopatiile cu etiologie genetică: malformațiile buco- maxilo-faciale, Sindromul Peter, Sindromul Angelman,Sindromul Cornelia de Lange, Sindromul Beuren - Williams,Sindromul Bournevillle, SindromulDown.

  1. Logopatiile determinate de encefalopatii, traumatisme.

  1. Apraxia verbală.

  1. Logopatiile cu etiologie neurologică determinate genetic: alalia și dizartria.

  1. ADD și ADHD, etiologie multifactorială.

  1. Autismul, logopatia cu cel mai mare potențioal de afectare a populației.

  1. Logopatiile cu etiologie complexă : disfagia, retardul mintal, întârzierea în dezvoltarea limbajului

03.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

  1. Anatomia aparatului auditiv.

  1. Cauzele hipoacuziei.

  1. Tipuri de hipoacuzie.

  1. Investigații și tratament

  1. Copilul deficient de auz particularități psihologice.

  1. Implantul cohlear.

  1. Descrierea tehnologiei.

  1. Recuperarea auditiv verbală.

  1. Mecanismele audiției și procesele lingvistice.

  1. Tehnici de demutizare.

  1. Tehnici de dezvoltare a limbajului.

04.

TULBURĂRI DE VOCE

  1. Anatomia și fiziologia vocii umane.

  1. Etiologia tulburărilor de voce.

  1. Tipuri de tulburări de voce.

  1. Instrumentele de evaluare și diagnoză în logapatiile de voce.

  1. Colaborarea cu aparținătorii și specialiștii.

  1. Mecanismele compensatorii în terapia tulburărilor de voce

  1. Terapia tulburărilor de voce.

  1. Prezentări de caz.

  1. Foniatria și logopedia, ieri și azi.

05. LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

  1. Prezentare generală: ce sunt logopatiile cu etiologie neurologică; care sunt logopatiile cu etiologie neurologică.

  1. Alalia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

  1. Dizartria. Prezentare generală, evaluare și diagnostic; intervenție.

  1. Apraxia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

  1. ADD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

  1. ADHD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

  1. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.

  1. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale. Abordarea holistica a pacientului.

  1. Alte terapii: kinetoterapie - bobat și voita, ergoterapie, terapia ocupațională, hidroterapia, ozonoterapia, meloterapia și tehnica Tomatis,

  1. terapia craniosacrală, comunicare prin schimbul de pictograme.

  1. Sinteza cursului. Sumarul logopatiilor discutate.

06. AFAZIA

1. Prezentare generală; istoricul afaziei.

2. Forme de afazie. Pacientul cu afazie.

3. Fișa clinică: prezentare generală. Intocmirea fișei clinice.

4. Instrumente de evaluare, prezentare, utilitate și modalitateade aplicare.

5. Asocierea cu alte tulburări. Demențe.Tulburări de personalitate.

6. Materiale de lucru: materiale existente – planșe, jocuri,platforme computerizate. Materiale confecționate.

7. Prezentare de caz: anamneza – prezentare. Identificareatipuluide afazie. Plan de intervenție.

8. Colaborarea cu aparținătorii. Acordarea suportului aparținătorului,consiliere și orientare.

9. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale.Abordarea holistică apacientului.

10. Alte terapii: kinetoterapie,ergoterapie, terapia ocupațională, comunicare prin schimbul de pictograme.

11. Sinteza cursului. Trecerea în revistă a tuturor aspectelorimportante discutate în cadrul zilei de curs.

07.PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM

1. Concept. Etiologie. Simptome. Definirea autismului.

2. Examinarea complexa. Diagnostic diferential.

3. Anamneza.

4. Crearea relației terapeutice cu aparținătorii.

5. Instrumente de evaluare.

6. Cooperarea cu alți specialiști.

7. Evaluarea logopedică a copilului non-verbal/ verbal.

8. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie).

9. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA.

10. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice.

11. Cunoașterea de exerciții cu caracter general.

12.Exerciții practice.

13. Exercițiilor pentru: aparatul fono-articulator, dezvoltarearespirației deficitare, dezvoltarea auzului fonematic.

14. Exercitii practice – ordineaintroducerii exercițiilor.

15. Intrebări și răspunsuri.

08. TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

Lucrul cu copilul cu autism

1. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie).

2. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA.

3. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice.

4. Exerciții practice.

Terapia cu caracter specific a copilului cu autism.

5. Insușirea unor tehnici de impostare a sunetelor (adaptate copilului cu autism).

6. Crearea limbajului. Introducerea limbajului receptiv.

7. Introducerea limbajului expresiv.Vocale, cuvinte bisilabice,onomatopee. Cereri. Verbalizare spontană.

8. Ecolalia. Preîntâmpinarea ecolaliei.

9. Dezvoltarea vocabularului. Pronunția corectă a cuvântuluicu trei silabe.

10. Dezvoltarea propoziției.

11. Prezentări de cazuri.

12. Studii de caz.

 

09. DISLALIILE

1. Definire, simptomatologie, etiologie.

2. Principiile intervenției logopedice.

3. Clasificarea sunetelor.

4. Evaluarea complexă.

5. Completarea fișei logopedice.

6. Terapia dislaliilor.

7. Gimnastica respiratorie.

8. Gimnastica fono-articulatorie.

9. Dezvoltarea suzului fonematic.

10. Terapia specifică fiecărei dislalii.

10. TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

1. Definiție, simptomatologie și etiologie.

2. Clasificarea tulburărilor de ritm și fluență.

3. Bâlbâiala clinică și tonică.

4. Realizarea echilibrului inspir-expir.

5. Exerciții de respirație.

6. Jocul în terapia logopedică.

7. Tipuri de psihoterapii.

8. Exerciții pentru restabilirea fluenței verbale.

11.DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

1. Concept. Etiologie. Simptome.

2. Examinarea complexă. Diagnostic diferențial.

3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticuldiferențial. Exerciții practice.

 

4. Exerciții practice pentru formarea structurilor spațiale.

5. Exerciții practice pentru formarea orientării temporale.

6. Exerciții practice pentru formarea serialității.

7. Exerciții practice pentru învățarea citit-scrisului.

8. Exerciții pentru antrenarea memoriei de lucru.

9. Prezentări de cazuri.

12.DISCALCULIA

1. Concept. Etiologie. Simptome.

2. Evaluare. Tipuri de discalculii.

3. Activități pentru formarea reaprezentărilor cantitative.

4. Organizarea spațio-temporală și dificultățile de calcul.

5. Activități de tipul: identificare, grupare, ordonare, clasificare, seriere.

6. Activități de învățare a operațiilor cu cantități/numere.

7. Numărul și cifra.

13.DISFAGIA

1. Deglutiția fiziologică, normală - un proces complex: anatomia, caracteristici de bază.

2. Stadiile glutiției.

3. Ordinea în deglutiție.

4. Disfagia: definiție, anatomie, clasificare, tipologie

5. Cauzele disfagiei.

6. Terapia.

7. Protocol de recuperare.

8. Monitorizarea și explicarea imaginilor video.

14. TULBURĂRI ASOCIATE

1. Metodele, strategiile, procedurile și tehnicile prin carese formează/corectează/recuperează vocea, vorbirea, limbajul și comunicarea la

persoanele la care logopatia este secundară altei tulburări.

2. Elaborarea programului de intervenție personalizată în cazul asocierii mai multor logopatii.

3. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADD.

4. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADHD.

5. Elaborarea programului de intervenție personalizatăîn logopatiile asociate cu dependența afectivă.

6. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu tulburări comportamentale și/sau tulburări psihice.

7. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu deficit senzorial.

8. Logopatiile și tulburările psihomotorii, locomotorii sau ale tonusului muscular.

9. Prevenția în România.

 

Modulele au o durată de 6 (șase) ore.

Atenție! Modulele dnei Cioacă Beti Ana au durata de 4 (4) ore.

 

4.ORGANIZAREA GRUPELOR

 

Pentru fluența cursului, în baza numărului cursanților care s-au înscris la acest format și a stadiului deparcurgere a cursului, cele 11 grupe s-au restructurat și organizat în 6 (șase) grupe:

 
  • GRUPA GALAȚI 2 devine GRUPA I

  • GRUPA IAȘI 3 devine GRUPA II

  • GRUPA CONSTANȚA 3 devine GRUPA III

  • GRUPELE PLOIEȘTI 1 și BUCUREȘTI 13 devin împreună GRUPA IV

  • GRUPELE BUCUREȘTI 11, PITEȘTI 3 și BACĂU 2 devin împreună GRUPA V

ATENȚIE! GRUPA BUCUREȘTI 11 SE VA ALĂTURA GRUPEI V DIN DATA DE 18 IULIE!

  • GRUPA BUCUREȘTI 12 devine Grupa VI

 

5. PARTICIPAREA LA CURSUL ONLINE

 

1. În funcție de grupa de care aparțineți, cu cel puțin patru zile înainte de a fi invitați la audierea modulului din weekend, plătiți fizic sau online la:

 

CEC BANK, Ag.Cotroceni, București, în contul RO92CECEB50343RON0650138, CIF 10182031 pentru Asociația Logopezilor din România,

taxă de curs: 145 lei. /modul (1 zi)

 

Pentru modulele d-nei Cioacă Beti Ana suma care trebuie plătită este de 100 de lei/modul (1 zi)

 

Aveți grijă să plătiți comisionul bancar, separat de suma aferenta taxei de curs.

 

Totalul necesar depunerii este: TAXA DE CURS + COMISIONUL CERUT DE BANCĂ.

 

2. După plată, trimiteți, pe email, referentului la modulul/modulele la care urmează să participați online, scanată/fotografiată, dovada plății. În baza acestei dovezi de plată se realizează lista celor care sâmbătă dimineața veți fi invitați la audiere. Referentul are nevoie să primească această informare privind plata până joi seara, astfel încât vineri să intocmească lista celor activi.

 

3. În dimineața zilei de întâlnire online, la ora 09,45, vor fi trimise, pe email, la adresele de la care au fost primite confirmarile de plată, de către referent, invitațiile către cursanți.

Invitațiile vor parveni având ca expeditor adresele de email ale referenților de pe logopezi.ro.

 

Aceste adrese sunt:

Ene Cornelia: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Balaban Valeria: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Cioacă Beti-Ana: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Fotescu Mihaela: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Andreea Lumpan - Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Irina Chiriac - Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Roxana Clinciu - Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

 

4. Modulele pot fi urmărite pe calculator, laptop, tabletă și telefon mobil. Pentru urmarirea cursului este necesar ca atât dispozitivele folosite cât şi conexiunea la internet să fie adecvate din punct de vedere al preformantelor acestora (puterea de procesare a echipamentelor folosite – desktop, laptop, tabletă, telefon mobil, respectiv latimea de bandă și latenţa conexiunii la internet)

 

5. Calitatea desfăşurării cursului online depinde de nivelul tehnic al  părților implicate – referent și cursanţi.

Fiecare parte este responsabilă de tehnica de calcul folosită.

În principiu, referenții vor folosi pentru prezentare platforma Zoom

 

6. Cei care, față de orarul afișat, au în propriul program alte activități programate, pot face recuperarea modulelor respective urmărind programul celorlalte grupe și identificând o altă grupă la care pot participa, în celeași condiții de plată.

De ex.: sunt la grupa IV, iar pe 1/2 august am altceva planificat. Mă uit în orar și văd că aceste module la care nu pot participa sunt și la grupa II, pe 8/9 august, dar și la grupa V, pe 13/14 iunie. În această situaţie sunt două posibilități de recuperare.

Singura cerință este ca atunci când recuperați la o altă grupă să menționați referentului de la ce grupă veniți.

 

7. Vă reamintim: pentru a obține diploma de perfecționare, aveți de audiat 12 din cele 14 module.

 

8. Sunt persoane care doresc să audieze doar anumite module. O pot face și, în această situaţie, vor primi adeverință pentru modulele audiate, cu detalierea acestora.

 

9. Finalizarea se face la modulul 14, în discuție deschisă, pe baza fișelor de caz pe care le-ați primit la începutul cursului.

Dacă echipa inițială s-a destrămat, nu este nici o problemă: veți prezenta cazul singur/singură, și-l vom discuta împreună.

 

10. Diplomele/adeverințele cu anexele corespunzătoare, le veți primi prin poștă, cu confirmare de primire,

ATENȚIE ! Plata unui modul nu echivalează cu prezența la prezentarea modulului. Trebuie să răspundeți prezent la invitația referentului.

 

Aveți recomandarea noastră de a pune întrebări, ori de câte ori aveți nevoie de o precizare.

 

Dacă aveți întrebări, sunați la organizatorul de grup, iar cei din București la Ene Cornelia

ANUNŢ IMPORTANT

Toate cursurile sunt suspendate până la rezolvarea situaţiei actuale.

Vă mulţumim pentru înţelegere

Subcategorii