Curs Bacău, 2018-2019

Ca urmare a solicitărilor către ALR, va anunțăm că au început înscrierile pentru cursul

 

'TEHNICI ȘI PROCEDURI DE INTERVENȚIE IN TERAPIA LOGOPATIILOR” (logopedie aplicată) organizat de Asociația Logopezilor din România – ALR, perioada 20.10.2018 – 14.07.2019 în localitatea Bacău, județul Bacău.

 

Persoane de contact:

ENE CORNELIA, telefon: 0721817571

PARASCAN IULIA ANDREEA, telefon:0726698281

BALABAN VALERIA, e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

 

Condițiile de înscriere sunt:

  • student la psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

  • absolvenți și masteranzi în psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

  • practicanți cu drept de liberă practică în aceste domenii.

 

Numărul de locuri: 20

 

Inscrierile se fac pe e-mail, până la data de 15.10.2018, prin transmiterea datelor personale care să certifice apartenența la una din cele trei condiții de înscriere către: doamna BALABAN VALERIA, e-mail Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.,

sau aduse la data prezentării la curs.

Orice alte informații se pot obține telefonic de la Ene Cornelia, telefon 0721817571

 

Dacă până la data de 15.10.2018 nu sunt suficiente înscrieri, cursul se va amâna pentru 2019.

 

Vă rugăm respectați aceste recomandări.

 

Plata se face la începerea fiecărui modul.

Fiecare modul costă 180 lei și durează 6 (șase) ore cu excepția celor două module prezentate de d-na Cioacă Beti Ana care, având o durată de 4 ore, costă 120 lei.

 

Frecventarea a zece module se finalizează cu o diplomă de absolvire, care este recunoscută în orice instituție ca fiind o diplomă de absolvire a unui curs de perfecționare, pentru angajare în privat sau pentru a deschide un PFA , S.C. sau SRL ca suport pentru învățământ (CAEN - 8560) sau ca suport pentru sănătate (logopedie): cod CAEN 8690.

 

Pentru o frecvență mai mică de zece module, se primește adeverință de participare la curs.

 

Fiecare modul este precedat de o oră (de la 9 la 10) pentru activitățile de organizare și administrare.

Examinarea finală se face pe baza evaluării unei fișe și formularea unui diagnostic prezumtiv, recomandări și propuneri de proiect personalizat de intervenție terapeutică.

 

Atenționare! La modulele prezentate de doamna Fotescu Mihaela să aveți la dv. un stick nou de 6 MB, pentru a încărca suportul de curs.

 

Locația: va fi stabilită ulterior si anunţată din timp cursanților

 

Tematica și orarul cursului sunt următoarele:

 

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

20.10.2018

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

21.10.2018

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

   

03.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

17.11.2018

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

 

04.

AFAZIA

18.11.2018

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

 

05.

TULBURĂRI DE VOCE

16.03.2019

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

06.

DISFAGIA

17.03.2019

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

07.

PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM

13.04.2019

Clinciu Roxana, psiholog clinician

 

08.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

14.04.2019

Clinciu Roxana, psiholog clinician

 

09.

DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

18.05.2019

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

10.

DISCALCULIA

19.05.2019

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

11.

DISLALIILE

15.06.2019

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

 

12.

TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

16.06.2019

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

 

13.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

13.07.2019

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

14.07.2019

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

PROGRAMA CURSULUI

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

20.10.2018

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

Ora 10

1. Știința și practica logopedică.

2. Puncte de vedere est-vest și consecințele lor.

3. Metodologia cercetării logopedice și neuro- imagistica.

4. Genetica și rolul comunicării în formarea și dezvoltarea speciei umane.

5.Locul și rolul logopediei și logopedului în est și vest.

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Diagnosticul logopedic: prezumtiv, definitiv și diferențial.

7. Documentele logopedice.

8. Cabinetul logopedic și trusele de lucru

9.Protocoalele de lucru în intervenția logopedică.

10. Rolul specialiștilor și aparținătorilor în terapia logopedică

Ora 15,30

Întrebări și răspunsuri.

Inmânarea fișelor de examinare.

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

21.10.2018

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC 

ora 10

1. Logopatiile cu etiologie genetică: malformațiile buco-maxilo-faciale,Sindromul

Peter, Sindromul Angelman, Sindromul Cornelia Lange, Sindromul Williams, Sindromul Bournevillle, Sindromul Down.

2. Logopatiile determinate de encefalopatii, traumatisme.

3. Apraxia verbală.

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

4. Logopatiile cu etiologie neurologică : alalia și dizartria.

5. ADD și ADHD.

6. Autismul.

7.Logopatiile cu etiologie complexă : disfagia, retardul mintal, întârzierea în dezvoltarea limbajului

Ora 15,30

Întrebări și răspunsuri.

03.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

17.11.2018

Lumpan Andreea, psiholog clinician, formator acreditat ANC

ora 10

1. Prezentare generală: ce sunt logopatiile cu etiologie neurologică; care sunt logopatiile cu etiologie neurologică.

2. Alalia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

3. Dizartria. Prezentare generală, evaluare și diagnostic; intervenție.

4. Apraxia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

5. ADD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

6. ADHD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

7. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.

8. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale. Abordarea holistica a pacientului.

9. Alte terapii: kinetoterapie - bobat și voita, ergoterapie, terapia ocupațională, hidroterapia, ozonoterapia, meloterapia și tehnica Tomatis, terapia craniosacrală, comunicare prin schimbul de pictograme.

10. Sinteza cursului. Sumarul logopatiilor discutate.

Ora 15,40

La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri

04.

AFAZIA

18.11.2018

Lumpan Andreea, psiholog clinician, formator recunoscut ANC

ora 10

1. Prezentare generală; istoricul afaziei.

2. Forme de afazie. Pacientul cu afazie.

3. Fisa clinică: prezentare generală. Intocmirea fișei clinice.

4. Instrumente de evaluare, prezentare, utilitate și modalitatea de aplicare.

5. Asocierea cu alte tulburări. Demențe.Tulburări de personalitate.

  6. Materiale de lucru: materiale existente – planșe, jocuri, platforme computerizate. Materiale confecționate.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

7. Prezentare de caz: anamneza – prezentare. Identificarea tipuluide afazie. Plan de intervenție

8. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.

9. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale.Abordarea holistică a pacientului.

10. Alte terapii: kinetoterapie, ergoterapie, terapia ocupatională, comunicare prin schimbul de pictograme.

11. Sinteza cursului. Trecerea în revistă a tuturor aspectelor importante discutate in cadrul zilei de curs

Ora 15,40

La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri

05.

TULBURĂRI DE VOCE

16.03.2019

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

ora 10

1. Anatomia și fiziologia vocii umane.

2. Etiologia tulburărilor de voce.

3. Tipuri de tulburări de voce.

4. Instrumentele de evaluare și diagnoză în logapatiile de voce.

5. Colaborarea cu aparținătorii și specialiștii.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Mecanismele compensatorii în terapia tulburărilor de voce

7. Terapia tulburărilor de voce.

8. Prezentări de caz.

9. Foniatria și logopedia, ieri și azi.

Ora 15,30

Intrebări și răspunsuri

06.

DISFAGIA

17.03.2019

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

ora 10

1. Deglutiția fiziologică, normală - un proces complex: anatomia, caracteristici de bază.

2. Stadiile glutiției .

3. Ordinea în deglutiție.

4. Disfagia: definiție, anatomie, clasificare, tipologie

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Cauzele disfagiei.

6. Terapia.

7. Protocol de recuperare.

8. Monitorizarea și explicarea imaginilor video

Observație: expunerea este realizată prin exemplificări video și modele de terapii film-audio- video

07.

PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE ACOPILULUI CU AUTISM

13.04.2019

Clinciu Roxana, psiholog clinician

ora 10

1. Concept .Etiologie. Simtome Definirea autismului

2. Examinarea complexa. Diagnostic diferential.

3. Anamneza.

4. Crearea relației terapeutice cu aparținătorii.

5. Instrumente de evaluare

6. Cooperarea cu alți specialiști

7. Evaluarea logopedică a copilului non-verbal/ verbal

8. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

9. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

10. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

11. Cunoașterea de exerciții cu caracter general

12. Exerciții practice.

13. Exercițiilor pentru: aparatul fono-articulator, dezvoltarea respirației deficitare, dezvoltarea auzului fonematic.

14. Exercitii practice – ordinea introducerii exercitiilor

15. Intrebari si raspunsuri

08.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

14.04.2019

Clinciu Roxana, psiholog clinician

ora 10

Lucrul cu copilul cu autism

1. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

2. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

3. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

4. Exerciții practice.

Terapia cu caracter specific a copilului cu autism

5. Insușirea unor tehnici de impostare a sunetelor (adaptate copilului cu autism)

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Crearea limbajului. Introducerea limbajului receptiv

7. Introducerea limbajului expresiv.Vocale, cuvinte bisilabice, onomatopee. Cereri. Verbalizare spontană.

8. Ecolalia. Preîntâmpinarea ecolaliei.

9. Dezvoltarea vocabularului. Pronunția corectă a cuvântului din trei silabe.

10. Dezvoltarea propoziției

11. Prezentări de cazuri.

12. Studii de caz

ora 15,30

Întrebări și răspunsuri

 

09.

DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

18.05.2019

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

ora 10

1. Concept. Etiologie. Simptome.

2. Examinarea complexă. Diagnostic diferențial.

3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticul diferențial. Exerciții practice.

4. Exerciții practice pentru formarea structurilor spațiale.

5. Exerciții practice pentru formarea orientării temporale.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Exerciții practice pentru formarea serialității.

7. Exerciții practice pentru învățarea citit-scrisului.

8. Exerciții pentru antrenarea memoriei de lucru.

9. Prezentări de cazuri.

Ora 15,30

Intrebări și răspunsuri

10.

DISCALCULIA

19.05.2019

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

ora 10

1.Concept. Etiologie. Simptome.

2. Evaluare. Tipuri de discalculii.

3. Activități pentru formarea reprezentărilor cantitative.

4. Organizarea spațio-temporală și dificultățile de calcul.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Activități de tipul: identificare, grupare, ordonare, clasificare, seriere.

6. Activități de învățare a operațiilor cu cantități/numere.

7. Numărul și cifra

Ora 15,40

Intrebări și răspunsuri

11.

DISLALIILE

15.06.2019

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

ora 10

1. Definire, simptomatologie, etiologie

2. Principiile intervenției logopedice.

3. Clasificarea sunetelor.

4. Evaluarea complexă.

5. Completarea fișei logopedice.

ora 12

Pauză de cafea

 

6. Terapia dislaliilor.

7. Gimnastica respiratorie.

8. Gimnastica fono-articulatorie.

9. Dezvoltarea suzului fonematic.

10. Terapia specifică fiecărei dislalii.

Ora 13,45

Intrebări și răspunsuri

12.

TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

16.06.2019

Cioacă Beti-Ana,  profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

ora 10

1. Definiție, simptomatologie și etiologie

2. Clasificarea tulburărilor de ritm și fluență

3. Bâlbâiala clinică și tonică

4. Realizarea echilibrului inspir-expir

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Exerciții de respirație

6. Jocul în terapia logopedică

7. Tipuri de psihoterapii

8. Exerciții pentru restabilirea fluenței verbale

 

13.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

13.07.2019

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

ora 10

1. Anatomia aparatului auditiv.

2. Cauzele hipoacuziei.

3. Tipuri de hipoacuzie.

4. Investigații și tratament

5. Copilul deficient de auz  particularități psihologice

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Implantul cohlear.

7. Descrierea tehnologiei.

8. Recuperarea auditiv verbală.

9. Mecanismele audiției și procesele lingvistice.

10. Tehnici de demutizare.

11. Tehnici de dezvoltare a limbajului

 

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

14.07.2019

Ene Cornelia,   profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

ora 10

1. Metodele, strategiile, procedurile și tehnicile prin care se formează/corectează/recuperează vocea, vorbirea limbajul și comunicarea la persoanele la care logopatia este secundară altei tulburări.

2. Elaborarea programului de intervenție personalizată în cazul asocierii mai multor logopatii.

3. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADD.

4. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADHD.

5. Elaborarea programului de intervenție personalizatăîn logopatiile asociate cu dependența afectivă.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu tulburări comportamentale și/sau tulburări psihice.

7. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu deficit senzorial.

8. Logopatiile și tulburările psihomotorii, locomotorii sau ale tonusului muscular.

9. Prevenția în România.

ora 14

Examinarea finală. Inmânarea diplomelor

 

Curs Buzău, 2018-2019

Ca urmare a solicitărilor către ALR, va anunţăm că au început înscrierile pentru cursul

 

'TEHNICI ŞI PROCEDURI DE INTERVENŢIE IN TERAPIA LOGOPATIILOR” (logopedie aplicată) organizat de Asociaţia Logopezilor din România – ALR, în perioada 29.09.2018– 23.06.2019 în localitatea Buzău, judeţul Buzău.

 

Persoane de contact:

ENE CORNELIA, telefon: 0721817571

EPURAŞ ROXANA, telefon: 0774428327

BALABAN VALERIA, e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

 

Condiţiile de înscriere sunt:

  • student la psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

  • absolvenţi şi masteranzi în psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

  • practicanţi cu drept de liberă practică în aceste domenii.

 

Numărul de locuri: 20

 

Inscrierile se fac pe e-mail, până la data de 29.09.2018, prin transmiterea datelor personale care să certifice apartenenţa la una din cele trei condiţii de înscriere către: doamna BALABAN VALERIA, e-mail Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.,

sau aduse la data prezentării la curs.

Orice alte informaţii se pot obţine telefonic de la Ene Cornelia, telefon 0721817571

 

Dacă până la data de 29.09.2018 nu sunt suficiente înscrieri, cursul se va amâna pentru 2019.

 

Vă rugăm respectaţi aceste recomandări.

 

Plata se face la începerea fiecărui modul.

Fiecare modul costă 180 lei şi durează 6 (şase) ore cu excepţia celor două module prezentate de d-na Cioacă Beti Ana care, având o durată de 4 ore, costă 120 lei.

 

Frecventarea a zece module se finalizează cu o diplomă de absolvire, care este recunoscută în orice instituţie ca fiind o diplomă de absolvire a unui curs de perfecţionare, pentru angajare în privat sau pentru a deschide un PFA , S.C. sau SRL ca suport pentru învăţământ (CAEN - 8560) sau ca suport pentru sănătate (logopedie): cod CAEN 8690.

 

Pentru o frecvenţă mai mică de zece module, se primeşte adeverinţă de participare la curs.

 

Fiecare modul este precedat de o oră (de la 9 la 10) pentru activităţile de organizare şi administrare.

Examinarea finală se face pe baza evaluării unei fişe şi formularea unui diagnostic prezumtiv, recomandări şi propuneri de proiect personalizat de intervenţie terapeutică.

 

Atenţionare! La modulele prezentate de doamna Fotescu Mihaela să aveţi la dv. un stick nou de 6 MB, pentru a încărca suportul de curs.

 

Locaţia: va fi stabilită ulterior si anunţată din timp cursanţilor

 

Tematica şi orarul cursului sunt următoarele:

 

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

29.09.2018

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenţia şi evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

30.09.2018

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenţia şi evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

   

03.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

27.10.2018

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

 

04.

AFAZIA

28.10.2018

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

 

05.

TULBURĂRI DE VOCE

17.11.2018

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare şivoce pentru pacienţii laringectomizaţi total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

06.

DISFAGIA

18.11.2018

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare şivoce pentru pacienţii laringectomizaţi total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

07.

PREACHIZIŢII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM

09.03.2019

Clinciu Roxana, psiholog clinician

 

08.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

10.03.2019

Clinciu Roxana, psiholog clinician

 

09.

DISLALIILE

13.04.2019

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

 

10.

TULBURĂRI DE RITM şI FLUENţĂ

14.04.2019

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

11.

DISGRAFIA şI DISLEXIA

11.05.2019

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

12.

DISCALCULIA

12.05.2019

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

13.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA şI IMPLANTUL

22.06.2019

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare şivoce pentru pacienţii laringectomizaţi total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

23.06.2019

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenţia şi evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

PROGRAMA CURSULUI

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

29.09.2018

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenţia şi evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

Ora 10

1. ştiinţa şi practica logopedică.

2. Puncte de vedere est-vest şi consecinţele lor.

3. Metodologia cercetării logopedice şi neuro- imagistica.

4. Genetica şi rolul comunicării în formarea şi dezvoltarea speciei umane.

5.Locul şi rolul logopediei şi logopedului în est şi vest.

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Diagnosticul logopedic: prezumtiv, definitiv şi diferenţial.

7. Documentele logopedice.

8. Cabinetul logopedic şi trusele de lucru

9.Protocoalele de lucru în intervenţia logopedică.

10. Rolul specialiştilor şi aparţinătorilor în terapia logopedică

Ora 15,30

Întrebări şi răspunsuri.

Inmânarea fişelor de examinare.

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

30.09.2018

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenţia şi evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC 

ora 10

1. Logopatiile cu etiologie genetică: malformaţiile buco-maxilo-faciale,Sindromul

Peter, Sindromul Angelman, Sindromul Cornelia Lange, Sindromul Williams, Sindromul Bournevillle, Sindromul Down.

2. Logopatiile determinate de encefalopatii, traumatisme.

3. Apraxia verbală.

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

4. Logopatiile cu etiologie neurologică : alalia şi dizartria.

5. ADD şi ADHD.

6. Autismul.

7.Logopatiile cu etiologie complexă : disfagia, retardul mintal, întârzierea în dezvoltarea limbajului

Ora 15,30

Întrebări şi răspunsuri.

03.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

27.10.2018

Lumpan Andreea, psiholog clinician, formator acreditat ANC

ora 10

1. Prezentare generală: ce sunt logopatiile cu etiologie neurologică; care sunt logopatiile cu etiologie neurologică.

2. Alalia: prezentare generală; evaluare şi diagnostic; intervenţie.

3. Dizartria. Prezentare generală, evaluare şi diagnostic; intervenţie.

4. Apraxia: prezentare generală; evaluare şi diagnostic; intervenţie.

5. ADD: prezentare generală; evaluare şi diagnostic; intervenţie.

6. ADHD: prezentare generală; evaluare şi diagnostic; intervenţie.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

7. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparţinătorului, consiliere şi orientare.

8. Colaborarea cu echipa de specialişti. Colaborarea cu alte specialităţi medicale şi paramedicale. Abordarea holistica a pacientului.

9. Alte terapii: kinetoterapie - bobat şi voita, ergoterapie, terapia ocupaţională, hidroterapia, ozonoterapia, meloterapia şi tehnica Tomatis, terapia craniosacrală, comunicare prin schimbul de pictograme.

10. Sinteza cursului. Sumarul logopatiilor discutate.

Ora 15,40

La dispoziţia cursanţilor. Întrebări şi răspunsuri

04.

AFAZIA

28.10.2018

Lumpan Andreea, psiholog clinician, formator recunoscut ANC

ora 10

1. Prezentare generală; istoricul afaziei.

2. Forme de afazie. Pacientul cu afazie.

3. Fisa clinică: prezentare generală. Intocmirea fişei clinice.

4. Instrumente de evaluare, prezentare, utilitate şi modalitatea de aplicare.

5. Asocierea cu alte tulburări. Demenţe.Tulburări de personalitate.

6. Materiale de lucru: materiale existente – planşe, jocuri, platforme computerizate. Materiale confecţionate.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

7. Prezentare de caz: anamneza – prezentare. Identificarea tipuluide afazie. Plan de intervenţie

8. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparţinătorului, consiliere şi orientare.

9. Colaborarea cu echipa de specialişti. Colaborarea cu alte specialităţi medicale şi paramedicale.Abordarea holistică a pacientului.

10. Alte terapii: kinetoterapie, ergoterapie, terapia ocupatională, comunicare prin schimbul de pictograme.

11. Sinteza cursului. Trecerea în revistă a tuturor aspectelor importante discutate in cadrul zilei de curs

Ora 15,40

La dispoziţia cursanţilor. Întrebări şi răspunsuri

05.

TULBURĂRI DE VOCE

17.11.2018

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare şivoce pentru pacienţii laringectomizaţi total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

ora 10

1. Anatomia şi fiziologia vocii umane.

2. Etiologia tulburărilor de voce.

3. Tipuri de tulburări de voce.

4. Instrumentele de evaluare şi diagnoză în logapatiile de voce.

5. Colaborarea cu aparţinătorii şi specialiştii.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Mecanismele compensatorii în terapia tulburărilor de voce

7. Terapia tulburărilor de voce.

8. Prezentări de caz.

9. Foniatria şi logopedia, ieri şi azi.

Ora 15,30

Intrebări şi răspunsuri

 

06.

DISFAGIA

18.11.2018

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare şi voce pentru pacienţii laringectomizaţi total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

ora 10

1. Deglutiţia fiziologică, normală - un proces complex: anatomia, caracteristici de bază.

2. Stadiile glutiţiei .

3. Ordinea în deglutiţie.

4. Disfagia: definiţie, anatomie, clasificare, tipologie

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Cauzele disfagiei.

6. Terapia.

7. Protocol de recuperare.

8. Monitorizarea şi explicarea imaginilor video

Observaţie: expunerea este realizată prin exemplificări video şi modele de terapii film-audio- video

 

 

07.

PREACHIZIţII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE ACOPILULUI CU AUTISM

09.03.2019

Clinciu Roxana, psiholog clinician

ora 10

1. Concept .Etiologie. Simtome Definirea autismului

2. Examinarea complexa. Diagnostic diferential.

3. Anamneza.

4. Crearea relaţiei terapeutice cu aparţinătorii.

5. Instrumente de evaluare

6. Cooperarea cu alţi specialişti

7. Evaluarea logopedică a copilului non-verbal/ verbal

8. Jocuri pentru crearea relaţiei terapeutice (preterapie)

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

9. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

10. Achiziţii necesare începerii terapiei logopedice

11. Cunoaşterea de exerciţii cu caracter general

12. Exerciţii practice.

13. Exerciţiilor pentru: aparatul fono-articulator, dezvoltarea respiraţiei deficitare, dezvoltarea auzului fonematic.

14. Exercitii practice – ordinea introducerii exercitiilor

15. Intrebari si raspunsuri

 

08.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

10.03.2019

Clinciu Roxana, psiholog clinician

ora 10

Lucrul cu copilul cu autism

1. Jocuri pentru crearea relaţiei terapeutice (preterapie)

2. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

3. Achiziţii necesare începerii terapiei logopedice

4. Exerciţii practice.

Terapia cu caracter specific a copilului cu autism

5. Insuşirea unor tehnici de impostare a sunetelor (adaptate copilului cu autism)

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Crearea limbajului. Introducerea limbajului receptiv

7. Introducerea limbajului expresiv.Vocale, cuvinte bisilabice, onomatopee. Cereri. Verbalizare spontană.

8. Ecolalia. Preîntâmpinarea ecolaliei.

9. Dezvoltarea vocabularului. Pronunţia corectă a cuvântului din trei silabe.

10. Dezvoltarea propoziţiei

11. Prezentări de cazuri.

12. Studii de caz

ora 15,30

Întrebări şi răspunsuri

 

 

09.

DISLALIILE

13.04.2019

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

ora 10

1. Definire, simptomatologie, etiologie

2. Principiile intervenţiei logopedice.

3. Clasificarea sunetelor.

4. Evaluarea complexă.

5. Completarea fişei logopedice.

ora 12

Pauză de cafea

 

6. Terapia dislaliilor.

7. Gimnastica respiratorie.

8. Gimnastica fono-articulatorie.

9. Dezvoltarea suzului fonematic.

10. Terapia specifică fiecărei dislalii.

Ora 13,45

Intrebări şi răspunsuri

 

10.

TULBURĂRI DE RITM şI FLUENŢĂ

13.04.2019

Cioacă Beti-Ana,  profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

ora 10

1. Definiţie, simptomatologie şi etiologie

2. Clasificarea tulburărilor de ritm şi fluenţă

3. Bâlbâiala clinică şi tonică

4. Realizarea echilibrului inspir-expir

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Exerciţii de respiraţie

6. Jocul în terapia logopedică

7. Tipuri de psihoterapii

8. Exerciţii pentru restabilirea fluenţei verbale

11.

DISGRAFIA şI DISLEXIA

11.05.2019

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

ora 10

1. Concept. Etiologie. Simptome.

2. Examinarea complexă. Diagnostic diferenţial.

3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticul diferenţial. Exerciţii practice.

4. Exerciţii practice pentru formarea structurilor spaţiale.

5. Exerciţii practice pentru formarea orientării temporale.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Exerciţii practice pentru formarea serialităţii.

7. Exerciţii practice pentru învăţarea citit-scrisului.

8. Exerciţii pentru antrenarea memoriei de lucru.

9. Prezentări de cazuri.

Ora 15,30

Intrebări şi răspunsuri

 

12.

DISCALCULIA

12.05.2019

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

ora 10

1.Concept. Etiologie. Simptome.

2. Evaluare. Tipuri de discalculii.

3. Activităţi pentru formarea reprezentărilor cantitative.

4. Organizarea spaţio-temporală şi dificultăţile de calcul.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Activităţi de tipul: identificare, grupare, ordonare, clasificare, seriere.

6. Activităţi de învăţare a operaţiilor cu cantităţi/numere.

7. Numărul şi cifra

Ora 15,40

Intrebări şi răspunsuri

 

 

13.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA şI IMPLANTUL

22.06.2019

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare şivoce pentru pacienţii laringectomizaţi total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

ora 10

1. Anatomia aparatului auditiv.

2. Cauzele hipoacuziei.

3. Tipuri de hipoacuzie.

4. Investigaţii şi tratament

5. Copilul deficient de auz  particularităţi psihologice

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Implantul cohlear.

7. Descrierea tehnologiei.

8. Recuperarea auditiv verbală.

9. Mecanismele audiţiei şi procesele lingvistice.

10. Tehnici de demutizare.

11. Tehnici de dezvoltare a limbajului

 

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

23.06.2019

Ene Cornelia,   profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenţia şi evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

ora 10

1. Metodele, strategiile, procedurile şi tehnicile prin care se formează/corectează/recuperează vocea, vorbirea limbajul şi comunicarea la persoanele la care logopatia este secundară altei tulburări.

2. Elaborarea programului de intervenţie personalizată în cazul asocierii mai multor logopatii.

3. Elaborarea programului de intervenţie personalizată în logopatiile asociate cu ADD.

4. Elaborarea programului de intervenţie personalizată în logopatiile asociate cu ADHD.

5. Elaborarea programului de intervenţie personalizatăîn logopatiile asociate cu dependenţa afectivă.

ora 12,30

Pauză de cafea

6. Elaborarea programului de intervenţie personalizată în logopatiile asociate cu tulburări comportamentale şi/sau tulburări psihice.

7. Elaborarea programului de intervenţie personalizată în logopatiile asociate cu deficit senzorial.

8. Logopatiile şi tulburările psihomotorii, locomotorii sau ale tonusului muscular.

9. Prevenţia în România.

ora 14

Examinarea finală. Inmânarea diplomelor

 

Curs Hunedoara 2018, Anunţ

VĂ ANUNŢĂM CĂ SE RECONFIRMĂ ORARUL CURSULUI LA HUNEDOARA:
17-18 FEBRUARIE 2018
17-18 MARTIE 2018
21-22 APRILIE 2018
26-27 MAI 2018
 
VĂ REAMINTIM CĂ ÎN  APRILIE REFERENT ESTE D-NA BALABAN VALERIA, CU MODULELE DISLALIA/DISGRAFIA ȘI DISCALCULIA DEOARECE D-NA CHIRIAC IRINA A PREZENTAT MODULELE DÂNSEI ÎN OCTOMBRIE 2017.

Anunţ modificări orar cursuri logopedie

ANUNŢ PENTRU CURSANŢII BUCUREŞTI, GRUPA 4

(grupa cu orarul între 02.09.2017 – 06.05.2018)

CA URMARE A MINI-VACANŢELOR HOTĂRÂTE DE GUVERN, TOT ORARUL PE ACEST AN A TREBUIT SĂ FIE REFĂCUT.

GRUPA DUMNEAVOASTRĂ VA ÎNCHEIA CURSUL ÎN 09-10.06.2018

09.06.2018 - Disfagia.

10.06.2018 - Finalizarea cursului.

ALR îşi cere scuze pentru tot disconfortul creat de această situaţie, determinat de cauze obiective.


ANUNŢ PENTRU CURSANŢII BUCUREŞTI, GRUPA 5

(grupa cu orarul între 30.10.2017 - 10.06.2018)

CA URMARE A MINI-VACANŢELOR HOTĂRÂTE DE GUVERN, TOT ORARUL PE ACEST AN A TREBUIT SĂ FIE REFĂCUT.

ASTFEL,GRUPA DUMNEAVOASTRĂ VA AVEA URMĂTORUL PROGRAM:

- luna mai fără module

- 30.06.2018 Logopatiile cu etiologie neurologică

- 01.07.2018 Afazia

- 21.07.2018 Implantul cohlear

- 22.07.2018 Finalizarea cursului

ALR îşi cere scuze pentru tot disconfortul creat de această situaţie, determinat de cauze obiective.


ANUNŢ PENTRU CURSANŢII BUCUREŞTI, GRUPA 6

(grupa cu orarul între 24.02.2018 – 07.10.2018)

CA URMARE A MINI-VACANŢELOR HOTĂRÂTE DE GUVERN, TOT ORARUL PE ACEST AN A TREBUIT SĂ FIE REFĂCUT.

ASTFEL,GRUPA DUMNEAVOASTRĂ VA AVEA URMĂTORUL PROGRAM:

- 12-13.05.2018 Tulburările de voce. Disfagia.

- 23-24.06.2018 Tulburările de ritm. Dislaliile.

- 14-15.07.2018 Dislexia. Disgrafia. Disortografia. Discalculia.

- 01-02.09.2018 PreachiziŢii necesare şi Terapia logopedică în autism.

- 06-07.10.2018 Implantul cohlear şi Finalizarea cursului.

ALR îşi cere scuze pentru tot disconfortul creat de această situaţie, determinat de cauze obiective.


ANUNŢ PENTRU CURSANŢIIDIN HUNEDOARA

CA URMARE A MINI-VACANŢELOR HOTĂRÂTE DE GUVERN, TOT ORARUL PE ACEST AN A TREBUIT SĂ FIE REFĂCUT.

ASTFEL,GRUPA DUMNEAVOASTRĂ NU VA AVEA ÎNCHEIEREA DE CURS ÎN LUNA MAI, CI ÎN LUNA IUNIE:

- 16.06.2018 Dislexia. Disgrafia. Diortografia. Discalculia.

- 17.06.2018 Finalizarea cursului.

ALR îşi cere scuze pentru tot disconfortul creat de această situaţie, determinat de cauze obiective.


ANUNŢ PENTRU CURSANŢII DIN GALAŢI

CA URMARE A MINI-VACANŢELOR HOTĂRÂTE DE GUVERN, TOT ORARUL PE ACEST AN A TREBUIT SĂ FIE REFĂCUT.

ASTFEL,GRUPA DUMNEAVOASTRĂ NU VA AVEA ÎNCHEIEREA DE CURS ÎN LUNA MAI, CI ÎN LUNAIUNIE:

- 30.06.2018 Implantul cohlear.

- 01.07.2018 Finalizarea cursului.

ALR îşi cere scuze pentru tot disconfortul creat de această situaţie, determinat de cauze obiective.


ANUNŢ PENTRU CURSANŢII DIN ARAD

CA URMARE A MINI-VACANŢELOR HOTĂRÂTE DE GUVERN, TOT ORARUL PE ACEST AN A TREBUIT SĂ FIE REFĂCUT.

ASTFEL, GRUPA DUMNEAVOASTRĂ VA AVEA URMĂTORUL PROGRAM:

- 19-20.05.2018 PreachiziŢiile necesare şi Terapia logopedică în autism

- 16-17.06.2018 Tulburările de ritm. Dislaliile.

- 07-08.07.2018 Dislexia. Disgrafia. Disortografia. Discalculia.

- 01-02.09.2018 Tulburările de voce. Disfagia.

- 13-14.10.2018 Implantul cohlear. Finalizarea cursului.

ALR îşi cere scuze pentru tot disconfortul creat de această situaţie, determinat de cauze obiective.


ANUNŢ PENTRU CURSANŢII DIN PITEŞTI

CA URMARE A MINI-VACANŢELOR HOTĂRÂTE DE GUVERN, TOT ORARUL PE ACEST AN A TREBUIT SĂ FIE REFĂCUT.

ASTFEL, GRUPA DUMNEAVOASTRĂ VA AVEA URMĂTORUL PROGRAM:

- 05-06.05.2018 Dislexia. Disgrafia. Disortografia.Discalculia.

- 23-24.06.2018 Logopatiile cu etiologie neurologică. Afazia.

- 28-29.07.2018 Implantul cohlear. Finalizarea cursului.

ALR îşi cere scuze pentru tot disconfortul creat de această situaţie, determinat de cauze obiective.


ANUNŢ PENTRU CURSANŢII DIN TIMIŞOARA

CA URMARE A MINI-VACANŢELOR HOTĂRÂTE DE GUVERN, TOT ORARUL PE ACEST AN A TREBUIT SĂ FIE REFĂCUT.

ASTFEL, GRUPA DUMNEAVOASTRĂ VA AVEA URMĂTORUL PROGRAM:

- 12-13.05.2018 PreachiziŢii necesare şi Terapia logopedică în autism.

- 16-17.06.2018 Logopatiile cu etiologie neurologică. Afazia.

- 07-08.07.2018 Tulburările de voce. Disfagia.

- 15-16.09.2018 Dislexia. Disgrafia. Disortografia. Discalculia.

- 13-14.10.2018 Tulburările de ritm. Dislaliile.

- 10-11.11.2018. Implantul cohlear. Finalizarea cursului.

ALR îşi cere scuze pentru tot disconfortul creat de această situaţie, determinat de cauze obiective.

Anunţ Curs Arad, 2018

ANUNȚ PENTRU CURSANȚII DIN ARAD

 Adresa la care se desfășoară cursul este: 

CENTRUL ȘCOLAR DE EDUCAȚIE INCLUSIVĂ         
         Strada Căpitan Ignat nr. 10, Arad