Curs Buzău, 2018-2019

Ca urmare a solicitărilor către ALR, va anunţăm că au început înscrierile pentru cursul

 

'TEHNICI ŞI PROCEDURI DE INTERVENŢIE IN TERAPIA LOGOPATIILOR” (logopedie aplicată) organizat de Asociaţia Logopezilor din România – ALR, în perioada 29.09.2018– 23.06.2019 în localitatea Buzău, judeţul Buzău.

 

Persoane de contact:

ENE CORNELIA, telefon: 0721817571

EPURAŞ ROXANA, telefon: 0774428327

BALABAN VALERIA, e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

 

Condiţiile de înscriere sunt:

  • student la psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

  • absolvenţi şi masteranzi în psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

  • practicanţi cu drept de liberă practică în aceste domenii.

 

Numărul de locuri: 20

 

Inscrierile se fac pe e-mail, până la data de 29.09.2018, prin transmiterea datelor personale care să certifice apartenenţa la una din cele trei condiţii de înscriere către: doamna BALABAN VALERIA, e-mail Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.,

sau aduse la data prezentării la curs.

Orice alte informaţii se pot obţine telefonic de la Ene Cornelia, telefon 0721817571

 

Dacă până la data de 29.09.2018 nu sunt suficiente înscrieri, cursul se va amâna pentru 2019.

 

Vă rugăm respectaţi aceste recomandări.

 

Plata se face la începerea fiecărui modul.

Fiecare modul costă 180 lei şi durează 6 (şase) ore cu excepţia celor două module prezentate de d-na Cioacă Beti Ana care, având o durată de 4 ore, costă 120 lei.

 

Frecventarea a zece module se finalizează cu o diplomă de absolvire, care este recunoscută în orice instituţie ca fiind o diplomă de absolvire a unui curs de perfecţionare, pentru angajare în privat sau pentru a deschide un PFA , S.C. sau SRL ca suport pentru învăţământ (CAEN - 8560) sau ca suport pentru sănătate (logopedie): cod CAEN 8690.

 

Pentru o frecvenţă mai mică de zece module, se primeşte adeverinţă de participare la curs.

 

Fiecare modul este precedat de o oră (de la 9 la 10) pentru activităţile de organizare şi administrare.

Examinarea finală se face pe baza evaluării unei fişe şi formularea unui diagnostic prezumtiv, recomandări şi propuneri de proiect personalizat de intervenţie terapeutică.

 

Atenţionare! La modulele prezentate de doamna Fotescu Mihaela să aveţi la dv. un stick nou de 6 MB, pentru a încărca suportul de curs.

 

Locaţia: va fi stabilită ulterior si anunţată din timp cursanţilor

 

Tematica şi orarul cursului sunt următoarele:

 

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

29.09.2018

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenţia şi evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

30.09.2018

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenţia şi evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

   

03.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

27.10.2018

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

 

04.

AFAZIA

28.10.2018

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC

 

05.

TULBURĂRI DE VOCE

17.11.2018

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare şivoce pentru pacienţii laringectomizaţi total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

06.

DISFAGIA

18.11.2018

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare şivoce pentru pacienţii laringectomizaţi total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

07.

PREACHIZIŢII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM

09.03.2019

Clinciu Roxana, psiholog clinician

 

08.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

10.03.2019

Clinciu Roxana, psiholog clinician

 

09.

DISLALIILE

13.04.2019

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

 

10.

TULBURĂRI DE RITM şI FLUENţĂ

14.04.2019

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

11.

DISGRAFIA şI DISLEXIA

11.05.2019

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

12.

DISCALCULIA

12.05.2019

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

13.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA şI IMPLANTUL

22.06.2019

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare şivoce pentru pacienţii laringectomizaţi total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

23.06.2019

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenţia şi evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

PROGRAMA CURSULUI

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

29.09.2018

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenţia şi evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

Ora 10

1. ştiinţa şi practica logopedică.

2. Puncte de vedere est-vest şi consecinţele lor.

3. Metodologia cercetării logopedice şi neuro- imagistica.

4. Genetica şi rolul comunicării în formarea şi dezvoltarea speciei umane.

5.Locul şi rolul logopediei şi logopedului în est şi vest.

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Diagnosticul logopedic: prezumtiv, definitiv şi diferenţial.

7. Documentele logopedice.

8. Cabinetul logopedic şi trusele de lucru

9.Protocoalele de lucru în intervenţia logopedică.

10. Rolul specialiştilor şi aparţinătorilor în terapia logopedică

Ora 15,30

Întrebări şi răspunsuri.

Inmânarea fişelor de examinare.

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

30.09.2018

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenţia şi evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC 

ora 10

1. Logopatiile cu etiologie genetică: malformaţiile buco-maxilo-faciale,Sindromul

Peter, Sindromul Angelman, Sindromul Cornelia Lange, Sindromul Williams, Sindromul Bournevillle, Sindromul Down.

2. Logopatiile determinate de encefalopatii, traumatisme.

3. Apraxia verbală.

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

4. Logopatiile cu etiologie neurologică : alalia şi dizartria.

5. ADD şi ADHD.

6. Autismul.

7.Logopatiile cu etiologie complexă : disfagia, retardul mintal, întârzierea în dezvoltarea limbajului

Ora 15,30

Întrebări şi răspunsuri.

03.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

27.10.2018

Lumpan Andreea, psiholog clinician, formator acreditat ANC

ora 10

1. Prezentare generală: ce sunt logopatiile cu etiologie neurologică; care sunt logopatiile cu etiologie neurologică.

2. Alalia: prezentare generală; evaluare şi diagnostic; intervenţie.

3. Dizartria. Prezentare generală, evaluare şi diagnostic; intervenţie.

4. Apraxia: prezentare generală; evaluare şi diagnostic; intervenţie.

5. ADD: prezentare generală; evaluare şi diagnostic; intervenţie.

6. ADHD: prezentare generală; evaluare şi diagnostic; intervenţie.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

7. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparţinătorului, consiliere şi orientare.

8. Colaborarea cu echipa de specialişti. Colaborarea cu alte specialităţi medicale şi paramedicale. Abordarea holistica a pacientului.

9. Alte terapii: kinetoterapie - bobat şi voita, ergoterapie, terapia ocupaţională, hidroterapia, ozonoterapia, meloterapia şi tehnica Tomatis, terapia craniosacrală, comunicare prin schimbul de pictograme.

10. Sinteza cursului. Sumarul logopatiilor discutate.

Ora 15,40

La dispoziţia cursanţilor. Întrebări şi răspunsuri

04.

AFAZIA

28.10.2018

Lumpan Andreea, psiholog clinician, formator recunoscut ANC

ora 10

1. Prezentare generală; istoricul afaziei.

2. Forme de afazie. Pacientul cu afazie.

3. Fisa clinică: prezentare generală. Intocmirea fişei clinice.

4. Instrumente de evaluare, prezentare, utilitate şi modalitatea de aplicare.

5. Asocierea cu alte tulburări. Demenţe.Tulburări de personalitate.

6. Materiale de lucru: materiale existente – planşe, jocuri, platforme computerizate. Materiale confecţionate.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

7. Prezentare de caz: anamneza – prezentare. Identificarea tipuluide afazie. Plan de intervenţie

8. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparţinătorului, consiliere şi orientare.

9. Colaborarea cu echipa de specialişti. Colaborarea cu alte specialităţi medicale şi paramedicale.Abordarea holistică a pacientului.

10. Alte terapii: kinetoterapie, ergoterapie, terapia ocupatională, comunicare prin schimbul de pictograme.

11. Sinteza cursului. Trecerea în revistă a tuturor aspectelor importante discutate in cadrul zilei de curs

Ora 15,40

La dispoziţia cursanţilor. Întrebări şi răspunsuri

05.

TULBURĂRI DE VOCE

17.11.2018

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare şivoce pentru pacienţii laringectomizaţi total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

ora 10

1. Anatomia şi fiziologia vocii umane.

2. Etiologia tulburărilor de voce.

3. Tipuri de tulburări de voce.

4. Instrumentele de evaluare şi diagnoză în logapatiile de voce.

5. Colaborarea cu aparţinătorii şi specialiştii.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Mecanismele compensatorii în terapia tulburărilor de voce

7. Terapia tulburărilor de voce.

8. Prezentări de caz.

9. Foniatria şi logopedia, ieri şi azi.

Ora 15,30

Intrebări şi răspunsuri

 

06.

DISFAGIA

18.11.2018

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare şi voce pentru pacienţii laringectomizaţi total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

ora 10

1. Deglutiţia fiziologică, normală - un proces complex: anatomia, caracteristici de bază.

2. Stadiile glutiţiei .

3. Ordinea în deglutiţie.

4. Disfagia: definiţie, anatomie, clasificare, tipologie

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Cauzele disfagiei.

6. Terapia.

7. Protocol de recuperare.

8. Monitorizarea şi explicarea imaginilor video

Observaţie: expunerea este realizată prin exemplificări video şi modele de terapii film-audio- video

 

 

07.

PREACHIZIţII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE ACOPILULUI CU AUTISM

09.03.2019

Clinciu Roxana, psiholog clinician

ora 10

1. Concept .Etiologie. Simtome Definirea autismului

2. Examinarea complexa. Diagnostic diferential.

3. Anamneza.

4. Crearea relaţiei terapeutice cu aparţinătorii.

5. Instrumente de evaluare

6. Cooperarea cu alţi specialişti

7. Evaluarea logopedică a copilului non-verbal/ verbal

8. Jocuri pentru crearea relaţiei terapeutice (preterapie)

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

9. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

10. Achiziţii necesare începerii terapiei logopedice

11. Cunoaşterea de exerciţii cu caracter general

12. Exerciţii practice.

13. Exerciţiilor pentru: aparatul fono-articulator, dezvoltarea respiraţiei deficitare, dezvoltarea auzului fonematic.

14. Exercitii practice – ordinea introducerii exercitiilor

15. Intrebari si raspunsuri

 

08.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

10.03.2019

Clinciu Roxana, psiholog clinician

ora 10

Lucrul cu copilul cu autism

1. Jocuri pentru crearea relaţiei terapeutice (preterapie)

2. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

3. Achiziţii necesare începerii terapiei logopedice

4. Exerciţii practice.

Terapia cu caracter specific a copilului cu autism

5. Insuşirea unor tehnici de impostare a sunetelor (adaptate copilului cu autism)

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Crearea limbajului. Introducerea limbajului receptiv

7. Introducerea limbajului expresiv.Vocale, cuvinte bisilabice, onomatopee. Cereri. Verbalizare spontană.

8. Ecolalia. Preîntâmpinarea ecolaliei.

9. Dezvoltarea vocabularului. Pronunţia corectă a cuvântului din trei silabe.

10. Dezvoltarea propoziţiei

11. Prezentări de cazuri.

12. Studii de caz

ora 15,30

Întrebări şi răspunsuri

 

 

09.

DISLALIILE

13.04.2019

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

ora 10

1. Definire, simptomatologie, etiologie

2. Principiile intervenţiei logopedice.

3. Clasificarea sunetelor.

4. Evaluarea complexă.

5. Completarea fişei logopedice.

ora 12

Pauză de cafea

 

6. Terapia dislaliilor.

7. Gimnastica respiratorie.

8. Gimnastica fono-articulatorie.

9. Dezvoltarea suzului fonematic.

10. Terapia specifică fiecărei dislalii.

Ora 13,45

Intrebări şi răspunsuri

 

10.

TULBURĂRI DE RITM şI FLUENŢĂ

13.04.2019

Cioacă Beti-Ana,  profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

ora 10

1. Definiţie, simptomatologie şi etiologie

2. Clasificarea tulburărilor de ritm şi fluenţă

3. Bâlbâiala clinică şi tonică

4. Realizarea echilibrului inspir-expir

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Exerciţii de respiraţie

6. Jocul în terapia logopedică

7. Tipuri de psihoterapii

8. Exerciţii pentru restabilirea fluenţei verbale

11.

DISGRAFIA şI DISLEXIA

11.05.2019

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

ora 10

1. Concept. Etiologie. Simptome.

2. Examinarea complexă. Diagnostic diferenţial.

3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticul diferenţial. Exerciţii practice.

4. Exerciţii practice pentru formarea structurilor spaţiale.

5. Exerciţii practice pentru formarea orientării temporale.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Exerciţii practice pentru formarea serialităţii.

7. Exerciţii practice pentru învăţarea citit-scrisului.

8. Exerciţii pentru antrenarea memoriei de lucru.

9. Prezentări de cazuri.

Ora 15,30

Intrebări şi răspunsuri

 

12.

DISCALCULIA

12.05.2019

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

ora 10

1.Concept. Etiologie. Simptome.

2. Evaluare. Tipuri de discalculii.

3. Activităţi pentru formarea reprezentărilor cantitative.

4. Organizarea spaţio-temporală şi dificultăţile de calcul.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Activităţi de tipul: identificare, grupare, ordonare, clasificare, seriere.

6. Activităţi de învăţare a operaţiilor cu cantităţi/numere.

7. Numărul şi cifra

Ora 15,40

Intrebări şi răspunsuri

 

 

13.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA şI IMPLANTUL

22.06.2019

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare şivoce pentru pacienţii laringectomizaţi total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

ora 10

1. Anatomia aparatului auditiv.

2. Cauzele hipoacuziei.

3. Tipuri de hipoacuzie.

4. Investigaţii şi tratament

5. Copilul deficient de auz  particularităţi psihologice

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Implantul cohlear.

7. Descrierea tehnologiei.

8. Recuperarea auditiv verbală.

9. Mecanismele audiţiei şi procesele lingvistice.

10. Tehnici de demutizare.

11. Tehnici de dezvoltare a limbajului

 

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

23.06.2019

Ene Cornelia,   profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenţia şi evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

ora 10

1. Metodele, strategiile, procedurile şi tehnicile prin care se formează/corectează/recuperează vocea, vorbirea limbajul şi comunicarea la persoanele la care logopatia este secundară altei tulburări.

2. Elaborarea programului de intervenţie personalizată în cazul asocierii mai multor logopatii.

3. Elaborarea programului de intervenţie personalizată în logopatiile asociate cu ADD.

4. Elaborarea programului de intervenţie personalizată în logopatiile asociate cu ADHD.

5. Elaborarea programului de intervenţie personalizatăîn logopatiile asociate cu dependenţa afectivă.

ora 12,30

Pauză de cafea

6. Elaborarea programului de intervenţie personalizată în logopatiile asociate cu tulburări comportamentale şi/sau tulburări psihice.

7. Elaborarea programului de intervenţie personalizată în logopatiile asociate cu deficit senzorial.

8. Logopatiile şi tulburările psihomotorii, locomotorii sau ale tonusului muscular.

9. Prevenţia în România.

ora 14

Examinarea finală. Inmânarea diplomelor