ANUNȚ CURSURI ONLINE - Toate grupele
- Detalii
- Publicat: Marți, 02 Iunie 2020 19:58
- Accesări: 1867
1. ORARUL GENERAL |
GRUPA |
I GALAȚI 2 |
II IAȘI 3 |
III CONSTANȚA 3 |
IV PLOIEȘTI BUCUREȘTI 13 |
V BUCUREȘTI 11 Pitești 3;Bacău 2 |
VI BUCUREȘTI 12 |
IUNIE |
||||||
06/07 |
||||||
13/14 |
Lumpan Andreea |
Ene Cornelia |
Fotescu M./Fără B11 |
Cioacă Beti Ana |
||
20/21 |
Ene Cornelia |
Lumpan Andreea |
||||
27/28 |
||||||
IULIE |
||||||
04/05 |
Lumpan Andreea |
|||||
11/12 |
Chiriac Irina |
|||||
18/19 |
Lumpan Andreea |
Chiriac Irina |
Cioacă B. (cu B11) |
Balaban Valeria |
||
25/26 |
||||||
AUGUST |
||||||
01/02 |
Fotescu Mihaela |
|||||
08/09 |
Cioacă Beti Ana |
Fotescu Mihaela |
Chiriac Irina |
|||
15/16 |
|
|||||
22/23 |
Balaban Valeria | Fotescu/Ene | ||||
29/30 |
||||||
SEPTEMBRIE |
||||||
05/06 |
Balaban Valeria |
Chiriac Irina |
Fotescu M./Ene C. |
|||
12/13 |
Fotescu Mihaela |
Cioacă Beti Ana |
||||
19/20 |
||||||
26/27 |
||||||
OCTOMBRIE |
||||||
03/04 |
Fotescu M./Ene C. |
Cioacă Beti Ana |
||||
10/11 |
Cioacă Beti Ana |
Balaban Valeria |
||||
17/18 |
||||||
24/25 |
||||||
31/01 |
Balaban Valeria |
|||||
NOIEMBRIE |
||||||
07/08 |
Balaban Valeria |
FotescuM./Ene C. |
||||
14/15 |
Fotescu M./Ene C. |
|||||
21/22 |
||||||
28/29 |
Fotescu M./Ene C. |
2. REFERENȚII CURSULUI ȘI TEMATICA ACESTUIA |
01. |
TERAPIA LOGOPEDICĂ |
Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC
02. |
LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ |
Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC
03. |
HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL |
Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”
04. |
TULBURĂRI DE VOCE |
Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”
05. |
LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ |
Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC
06. |
AFAZIA |
Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizar, formator acreditat ANC
07. |
PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM |
Gânju Roxana, psiholog clinician
08. |
TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM |
Gânju Roxana, psiholog clinician
09. |
DISLALIILE |
Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC
|
Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC
11. |
DISGRAFIA ȘI DISLEXIA |
Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC
12. |
DISCALCULIA |
Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC
13. |
DISFAGIA |
Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”
14. |
TULBURĂRI ASOCIATE |
Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC
3.PROGRAMA CURSULUI(MODULELE) |
-
01.
TERAPIA LOGOPEDICĂ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
02.
LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ
-
-
Logopatiile cu etiologie genetică: malformațiile buco- maxilo-faciale, Sindromul Peter, Sindromul Angelman,Sindromul Cornelia de Lange, Sindromul Beuren - Williams,Sindromul Bournevillle, SindromulDown.
-
Logopatiile determinate de encefalopatii, traumatisme.
-
Apraxia verbală.
-
Logopatiile cu etiologie neurologică determinate genetic: alalia și dizartria.
-
ADD și ADHD, etiologie multifactorială.
-
Autismul, logopatia cu cel mai mare potențioal de afectare a populației.
-
Logopatiile cu etiologie complexă : disfagia, retardul mintal, întârzierea în dezvoltarea limbajului
-
-
03.
HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL
-
-
Anatomia aparatului auditiv.
-
Cauzele hipoacuziei.
-
Tipuri de hipoacuzie.
-
Investigații și tratament
-
Copilul deficient de auz particularități psihologice.
-
Implantul cohlear.
-
Descrierea tehnologiei.
-
Recuperarea auditiv verbală.
-
Mecanismele audiției și procesele lingvistice.
-
Tehnici de demutizare.
-
Tehnici de dezvoltare a limbajului.
-
-
04.
TULBURĂRI DE VOCE
-
-
Anatomia și fiziologia vocii umane.
-
Etiologia tulburărilor de voce.
-
Tipuri de tulburări de voce.
-
Instrumentele de evaluare și diagnoză în logapatiile de voce.
-
Colaborarea cu aparținătorii și specialiștii.
-
Mecanismele compensatorii în terapia tulburărilor de voce
-
Terapia tulburărilor de voce.
-
Prezentări de caz.
-
Foniatria și logopedia, ieri și azi.
-
-
05. LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ
-
-
Prezentare generală: ce sunt logopatiile cu etiologie neurologică; care sunt logopatiile cu etiologie neurologică.
-
Alalia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.
-
Dizartria. Prezentare generală, evaluare și diagnostic; intervenție.
-
Apraxia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.
-
ADD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.
-
ADHD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.
-
Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.
-
Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale. Abordarea holistica a pacientului.
-
Alte terapii: kinetoterapie - bobat și voita, ergoterapie, terapia ocupațională, hidroterapia, ozonoterapia, meloterapia și tehnica Tomatis,
-
terapia craniosacrală, comunicare prin schimbul de pictograme.
-
Sinteza cursului. Sumarul logopatiilor discutate.
-
-
06. AFAZIA
-
07.PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM
-
1. Concept. Etiologie. Simptome. Definirea autismului.
2. Examinarea complexa. Diagnostic diferential.
3. Anamneza.
4. Crearea relației terapeutice cu aparținătorii.
5. Instrumente de evaluare.
6. Cooperarea cu alți specialiști.
7. Evaluarea logopedică a copilului non-verbal/ verbal.
8. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie).
9. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA.
10. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice.
11. Cunoașterea de exerciții cu caracter general.
12.Exerciții practice.
13. Exercițiilor pentru: aparatul fono-articulator, dezvoltarearespirației deficitare, dezvoltarea auzului fonematic.
14. Exercitii practice – ordineaintroducerii exercițiilor.
15. Intrebări și răspunsuri.
-
08. TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM
-
Lucrul cu copilul cu autism
1. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie).
2. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA.
3. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice.
4. Exerciții practice.
Terapia cu caracter specific a copilului cu autism.
5. Insușirea unor tehnici de impostare a sunetelor (adaptate copilului cu autism).
6. Crearea limbajului. Introducerea limbajului receptiv.
7. Introducerea limbajului expresiv.Vocale, cuvinte bisilabice,onomatopee. Cereri. Verbalizare spontană.
8. Ecolalia. Preîntâmpinarea ecolaliei.
9. Dezvoltarea vocabularului. Pronunția corectă a cuvântuluicu trei silabe.
10. Dezvoltarea propoziției.
11. Prezentări de cazuri.
12. Studii de caz.
-
09. DISLALIILE
-
1. Definire, simptomatologie, etiologie.
2. Principiile intervenției logopedice.
3. Clasificarea sunetelor.
4. Evaluarea complexă.
5. Completarea fișei logopedice.
6. Terapia dislaliilor.
7. Gimnastica respiratorie.
8. Gimnastica fono-articulatorie.
9. Dezvoltarea suzului fonematic.
10. Terapia specifică fiecărei dislalii.
-
10. TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ
-
1. Definiție, simptomatologie și etiologie.
2. Clasificarea tulburărilor de ritm și fluență.
3. Bâlbâiala clinică și tonică.
4. Realizarea echilibrului inspir-expir.
5. Exerciții de respirație.
6. Jocul în terapia logopedică.
7. Tipuri de psihoterapii.
8. Exerciții pentru restabilirea fluenței verbale.
-
11.DISGRAFIA ȘI DISLEXIA
-
1. Concept. Etiologie. Simptome.
2. Examinarea complexă. Diagnostic diferențial.
3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticuldiferențial. Exerciții practice.
4. Exerciții practice pentru formarea structurilor spațiale.
5. Exerciții practice pentru formarea orientării temporale.
6. Exerciții practice pentru formarea serialității.
7. Exerciții practice pentru învățarea citit-scrisului.
8. Exerciții pentru antrenarea memoriei de lucru.
9. Prezentări de cazuri.
-
12.DISCALCULIA
-
1. Concept. Etiologie. Simptome.
2. Evaluare. Tipuri de discalculii.
3. Activități pentru formarea reaprezentărilor cantitative.
4. Organizarea spațio-temporală și dificultățile de calcul.
5. Activități de tipul: identificare, grupare, ordonare, clasificare, seriere.
6. Activități de învățare a operațiilor cu cantități/numere.
7. Numărul și cifra.
-
13.DISFAGIA
-
1. Deglutiția fiziologică, normală - un proces complex: anatomia, caracteristici de bază.
2. Stadiile glutiției.
3. Ordinea în deglutiție.
4. Disfagia: definiție, anatomie, clasificare, tipologie
5. Cauzele disfagiei.
6. Terapia.
7. Protocol de recuperare.
8. Monitorizarea și explicarea imaginilor video.
-
14. TULBURĂRI ASOCIATE
-
1. Metodele, strategiile, procedurile și tehnicile prin carese formează/corectează/recuperează vocea, vorbirea, limbajul și comunicarea la
persoanele la care logopatia este secundară altei tulburări.
2. Elaborarea programului de intervenție personalizată în cazul asocierii mai multor logopatii.
3. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADD.
4. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADHD.
5. Elaborarea programului de intervenție personalizatăîn logopatiile asociate cu dependența afectivă.
6. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu tulburări comportamentale și/sau tulburări psihice.
7. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu deficit senzorial.
8. Logopatiile și tulburările psihomotorii, locomotorii sau ale tonusului muscular.
9. Prevenția în România.
Modulele au o durată de 6 (șase) ore. |
Atenție! Modulele dnei Cioacă Beti Ana au durata de 4 (4) ore. |
4.ORGANIZAREA GRUPELOR |
Pentru fluența cursului, în baza numărului cursanților care s-au înscris la acest format și a stadiului deparcurgere a cursului, cele 11 grupe s-au restructurat și organizat în 6 (șase) grupe:
|
|
|
|
ATENȚIE! GRUPA BUCUREȘTI 11 SE VA ALĂTURA GRUPEI V DIN DATA DE 18 IULIE! |
|
5. PARTICIPAREA LA CURSUL ONLINE |
1. În funcție de grupa de care aparțineți, cu cel puțin patru zile înainte de a fi invitați la audierea modulului din weekend, plătiți fizic sau online la:
CEC BANK, Ag.Cotroceni, București, în contul RO92CECEB50343RON0650138, CIF 10182031 pentru Asociația Logopezilor din România,
taxă de curs: 145 lei. /modul (1 zi)
Pentru modulele d-nei Cioacă Beti Ana suma care trebuie plătită este de 100 de lei/modul (1 zi)
Aveți grijă să plătiți comisionul bancar, separat de suma aferenta taxei de curs.
Totalul necesar depunerii este: TAXA DE CURS + COMISIONUL CERUT DE BANCĂ.
2. După plată, trimiteți, pe email, referentului la modulul/modulele la care urmează să participați online, scanată/fotografiată, dovada plății. În baza acestei dovezi de plată se realizează lista celor care sâmbătă dimineața veți fi invitați la audiere. Referentul are nevoie să primească această informare privind plata până joi seara, astfel încât vineri să intocmească lista celor activi.
3. În dimineața zilei de întâlnire online, la ora 09,45, vor fi trimise, pe email, la adresele de la care au fost primite confirmarile de plată, de către referent, invitațiile către cursanți.
Invitațiile vor parveni având ca expeditor adresele de email ale referenților de pe logopezi.ro.
Aceste adrese sunt:
Ene Cornelia: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
Balaban Valeria: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
Cioacă Beti-Ana: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
Fotescu Mihaela: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
Andreea Lumpan - Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
Irina Chiriac - Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
Roxana Clinciu - Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
4. Modulele pot fi urmărite pe calculator, laptop, tabletă și telefon mobil. Pentru urmarirea cursului este necesar ca atât dispozitivele folosite cât şi conexiunea la internet să fie adecvate din punct de vedere al preformantelor acestora (puterea de procesare a echipamentelor folosite – desktop, laptop, tabletă, telefon mobil, respectiv latimea de bandă și latenţa conexiunii la internet)
5. Calitatea desfăşurării cursului online depinde de nivelul tehnic al părților implicate – referent și cursanţi.
Fiecare parte este responsabilă de tehnica de calcul folosită.
În principiu, referenții vor folosi pentru prezentare platforma Zoom
6. Cei care, față de orarul afișat, au în propriul program alte activități programate, pot face recuperarea modulelor respective urmărind programul celorlalte grupe și identificând o altă grupă la care pot participa, în celeași condiții de plată.
De ex.: sunt la grupa IV, iar pe 1/2 august am altceva planificat. Mă uit în orar și văd că aceste module la care nu pot participa sunt și la grupa II, pe 8/9 august, dar și la grupa V, pe 13/14 iunie. În această situaţie sunt două posibilități de recuperare.
Singura cerință este ca atunci când recuperați la o altă grupă să menționați referentului de la ce grupă veniți.
7. Vă reamintim: pentru a obține diploma de perfecționare, aveți de audiat 12 din cele 14 module.
8. Sunt persoane care doresc să audieze doar anumite module. O pot face și, în această situaţie, vor primi adeverință pentru modulele audiate, cu detalierea acestora.
9. Finalizarea se face la modulul 14, în discuție deschisă, pe baza fișelor de caz pe care le-ați primit la începutul cursului.
Dacă echipa inițială s-a destrămat, nu este nici o problemă: veți prezenta cazul singur/singură, și-l vom discuta împreună.
10. Diplomele/adeverințele cu anexele corespunzătoare, le veți primi prin poștă, cu confirmare de primire,
ATENȚIE ! Plata unui modul nu echivalează cu prezența la prezentarea modulului. Trebuie să răspundeți prezent la invitația referentului.
Aveți recomandarea noastră de a pune întrebări, ori de câte ori aveți nevoie de o precizare.
Dacă aveți întrebări, sunați la organizatorul de grup, iar cei din București la Ene Cornelia