CURS ONLINE 2021

Ca urmare a solicitărilor primite, se deschid înscrierile la cursul

 

'TEHNICI ȘI PROCEDURI DE INTERVENȚIE IN TERAPIA LOGOPATIILOR” (logopedie aplicată) organizat de Asociația Logopezilor din România – ALR, în perioada ianuarie 2021 - iulie 2021

 

Persoana de contact: Andreea Lumpan

e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Condițiile de înscriere sunt:

- student la psihopedagogie specială, pedagogie generală, psihologie;

- absolvenți și masteranzi în psihopedagogie specială, pedagogie generală, psihologie;

- practicanți cu drept de liberă practică în aceste domenii.

-completarea unui formular pentru protectia datelor(acest formular il veti primi dupa ce solicitati inscrierea)

 

Numărul de locuri: 25

 

Inscrierile se fac pe e-mail, până la data de 15.01.2021, prin transmiterea datelor personale care să certifice apartenența la una din cele trei condiții de înscriere către doamna -mail Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Vă rugăm sa respectați aceste recomandări.

Fiecare modul costă 200 lei.

 

Plata se face cu 3 zile inainte de începerea fiecărui modul către:

Asociația Logopezilor din România – ALR, Cont bancar:

CEC BANK, Ag.Cotroceni

IBAN: RO92CECEB50343RON0650138

CIF 10182031

Frecventarea a doisprezece module se finalizează cu o diplomă de participare, cu anexa.

Pentru o frecvență mai mică de doispreceze module, se primește adeverință de participare la curs.

Modulele prezentate de dna Cioacă Beti-Ana costă 160 lei și au o durată de 4 ore.

Examinarea finală se face pe baza evaluării unei fișe și formularea unui diagnostic prezumtiv, recomandări și propuneri de proiect personalizat de intervenție terapeutică.

Aplicația are loc la sfârșit de săptămână, o dată pe lună, sâmbăta și duminica.

TEMATICA ȘI REFERENȚII

 

 

 

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

 

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

 

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

 

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

 

03.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

 

Lumpan Andreea, psiholog clinician, masterand neurobiologie

 

04.

AFAZIA

 

Lumpan Andreea, psiholog clinician, masterand neurobiologie

 

 

05.

PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM

Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare

 

06.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

 

Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare

07.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

 

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

08.

DISFAGIA

 

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

09.

DISLALIILE

 

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

 

10.

TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

 

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

 

11.

DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

 

 

Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC

 

12.

DISCALCULIA

 

Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC

 

13.

TULBURĂRI DE VOCE

 

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și

 voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ"

 

 

 

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

 

 Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC

 PROGRAMA CURSULUI 

01.

TERAPIA LOGOPEDICĂ

23.01.2021

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

Ora 10

1. Știința și practica logopedică.

2. Puncte de vedere est-vest și consecințele lor.

3. Metodologia cercetării logopedice și neuro- imagistica.

4. Genetica și rolul comunicării în formarea și dezvoltarea speciei umane.

5.Locul și rolul logopediei și logopedului în est și vest.

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Diagnosticul logopedic: prezumtiv, definitiv și diferențial.

7. Documentele logopedice.

8. Cabinetul logopedic și trusele de lucru

9.Protocoalele de lucru în intervenția logopedică.

10. Rolul specialiștilor și aparținătorilor în terapia logopedică

Ora 15,30

Întrebări și răspunsuri.

Inmânarea fișelor de examinare.

 

02.

LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

24.01.2021

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

ora 10

1. Logopatiile cu etiologie genetică: malformațiile          buco-maxilo-faciale,Sindromul

Peter, Sindromul Angelman, Sindromul Cornelia Lange, Sindromul Williams, Sindromul Bournevillle, Sindromul Down.

2. Logopatiile determinate de encefalopatii, traumatisme.

3. Apraxia verbală.

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

4. Logopatiile cu etiologie neurologică : alalia și dizartria.

5. ADD și ADHD.

6. Autismul.

7.Logopatiile cu etiologie complexă : disfagia, retardul mintal, întârzierea în dezvoltarea limbajului

Ora 15,30

Întrebări și răspunsuri.

 

 

03.

LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

20.02.2021

Lumpan Andreea, psiholog clinician, masterand neurobiologie

ora 10

1. Prezentare generală: ce sunt logopatiile cu etiologie neurologică; care sunt logopatiile cu etiologie neurologică.

2. Alalia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

3. Dizartria. Prezentare generală, evaluare și diagnostic; intervenție.

4. Apraxia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

5. ADD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

6. ADHD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

7. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.

8. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale. Abordarea holistica a pacientului.

9. Alte terapii: kinetoterapie - bobat și voita, ergoterapie, terapia ocupațională, hidroterapia, ozonoterapia, meloterapia și tehnica Tomatis, terapia craniosacrală, comunicare prin schimbul de pictograme.

10. Sinteza cursului. Sumarul logopatiilor discutate.

Ora 15,40

La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri

 

 

04.

AFAZIA

21-02-2021

Lumpan Andreea, psiholog clinician, masterand neurobiologie

ora 10

1. Prezentare generală; istoricul afaziei.

2. Forme de afazie. Pacientul cu afazie.

3. Fisa clinică: prezentare generală. Intocmirea fișei clinice.

4. Instrumente de evaluare, prezentare, utilitate și modalitatea de aplicare.

5. Asocierea cu alte tulburări. Demențe.Tulburări de personalitate.

6. Materiale de lucru: materiale existente – planșe, jocuri, platforme computerizate. Materiale confecționate.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

7. Prezentare de caz: anamneza – prezentare. Identificarea tipului de afazie. Plan de intervenție

8. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.

9. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale.Abordarea holistică a pacientului.

10. Alte terapii: kinetoterapie, ergoterapie, terapia ocupatională, comunicare prin schimbul de pictograme.

11. Sinteza cursului. Trecerea în revistă a tuturor aspectelor importante discutate in cadrul zilei de curs

Ora 15,40

La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri

 

 

05.

PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE ACOPILULUI CU AUTISM

20-03-2021

Gânju Roxana Maria, psiholog clinician

ora 10

1. Concept .Etiologie. Simtome    Definirea autismului

2. Examinarea complexa. Diagnostic diferential.

3. Anamneza.

4. Crearea relației terapeutice cu aparținătorii.

5. Instrumente de evaluare

6. Cooperarea cu alți specialiști

7. Evaluarea logopedică a copilului non-verbal/ verbal

8. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

Ora 12,30

Pauză de cafea

 

9. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

10. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

11. Cunoașterea de exerciții cu caracter general

12. Exerciții practice.

13. Exercițiilor pentru: aparatul fono-articulator, dezvoltarea respirației deficitare, dezvoltarea auzului fonematic.

14. Exercitii practice – ordinea introducerii exercitiilor

15. Intrebari si raspunsuri

 

06.

TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

21-03-2021

Gânju Roxana Maria, psiholog clinician

ora 10

Lucrul cu copilul cu autism

1. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

2. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

3. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

4. Exerciții practice.

Terapia cu caracter specific a copilului cu autism

5. Insușirea unor tehnici de impostare a sunetelor (adaptate copilului cu autism)

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Crearea limbajului. Introducerea limbajului receptiv

7. Introducerea limbajului expresiv.Vocale, cuvinte bisilabice, onomatopee. Cereri. Verbalizare spontană.

8. Ecolalia. Preîntâmpinarea ecolaliei.

9. Dezvoltarea vocabularului. Pronunția corectă a cuvântului din trei silabe.

10. Dezvoltarea propoziției

11. Prezentări de cazuri.

12. Studii de caz

ora 15,30

Întrebări și răspunsuri

 

07.

TULBURĂRI DE VOCE

17-04-2021

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

ora 10

1. Anatomia și fiziologia vocii umane.

2. Etiologia tulburărilor de voce.

3. Tipuri de tulburări de voce.

4. Instrumentele de evaluare și diagnoză în logapatiile de voce.

5. Colaborarea cu aparținătorii și specialiștii.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Mecanismele compensatorii în terapia tulburărilor de voce

7. Terapia tulburărilor de voce.

8. Prezentări de caz.

9. Foniatria și logopedia, ieri și azi.

Ora 15,30

 Intrebări și răspunsuri

 

08.

HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

18-04-2021

Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

ora 10

1. Anatomia aparatului auditiv.

2. Cauzele hipoacuziei.

3. Tipuri de hipoacuzie.

4. Investigații și tratament

5. Copilul deficient de auz  particularități psihologice

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Implantul cohlear.

7. Descrierea tehnologiei.

8. Recuperarea auditiv verbală.

9. Mecanismele audiției și procesele lingvistice.

10. Tehnici de demutizare.

11. Tehnici de dezvoltare a limbajului

 

09.

DISLALIILE

22-05-2021

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

ora 10

1. Definire, simptomatologie, etiologie

2. Principiile intervenției logopedice.

3. Clasificarea sunetelor.

4. Evaluarea complexă.

5. Completarea fișei logopedice.

ora 12

Pauză de cafea

 

6. Terapia dislaliilor.

7. Gimnastica respiratorie.

8. Gimnastica fono-articulatorie.

9. Dezvoltarea suzului fonematic.

10. Terapia specifică fiecărei dislalii.

Ora 13,45

 Intrebări și răspunsuri

 

 

10.

TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

23-05-2021

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

ora 10

1. Definiție, simptomatologie și etiologie

2. Clasificarea tulburărilor de ritm și fluență

3. Bâlbâiala clinică și tonică

4. Realizarea echilibrului inspir-expir

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Exerciții de respirație

6. Jocul în terapia logopedică

7. Tipuri de psihoterapii

8. Exerciții pentru restabilirea fluenței verbale

ora 13,40

Întrebări și răspunsuri

 

11.

DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

19-06 -2021

Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC

ora 10

1. Concept. Etiologie. Simptome.

2. Examinarea complexă. Diagnostic diferențial.

3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticul diferențial. Exerciții practice.

4. Exerciții practice pentru formarea structurilor spațiale.

5. Exerciții practice pentru formarea orientării temporale.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Exerciții practice pentru formarea serialității.

7. Exerciții practice pentru învățarea citit-scrisului.

8. Exerciții pentru antrenarea memoriei de lucru.

9. Prezentări de cazuri.

Ora 15,30

 Intrebări și răspunsuri

12.

DISCALCULIA

20-06 - 2021

 Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC

ora 10

1. Concept. Etiologie. Simptome.

2. Evaluare. Tipuri de discalculii.

3. Activități pentru formarea reprezentărilor cantitative.

4. Organizarea spațio-temporală și dificultățile de calcul.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Activități de tipul: identificare, grupare, ordonare, clasificare, seriere.

6. Activități de învățare a operațiilor cu cantități/numere.

7. Numărul și cifra

Ora 15,40

 Intrebări și răspunsuri

13.

DISFAGIA

24-07-2021

 Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

ora 10

1. Deglutiția fiziologică, normală - un proces complex: anatomia, caracteristici de bază.

2. Stadiile glutiției .

3. Ordinea în deglutiție.

4. Disfagia: definiție, anatomie, clasificare, tipologie

ora 12,30

Pauză de cafea

 

5. Cauzele disfagiei.

6. Terapia.

7. Protocol de recuperare.

8. Monitorizarea și explicarea imaginilor video

Observație: expunerea este realizată prin exemplificări video și modele de terapii film-audio- video

14.

TULBURĂRI ASOCIATE

25-07-2021

 Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC

ora 10

1. Metodele, strategiile, procedurile și tehnicile prin care se formează/corectează/recuperează vocea, vorbirea limbajul și comunicarea la persoanele la care logopatia este secundară altei tulburări.

2. Elaborarea programului de intervenție personalizată în cazul asocierii mai multor logopatii.

3. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADD.

4. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADHD.

5. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu dependența afectivă.

ora 12,30

Pauză de cafea

 

6. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu tulburări comportamentale și/sau tulburări psihice.

7. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu deficit senzorial.

8. Logopatiile și tulburările psihomotorii, locomotorii sau ale tonusului muscular.

9. Prevenția în România.

ora 14

Examinarea finală. Inmânarea diplomelor.