Curs Feurstein, Iaşi 2017

Curs de formare internațională

în Programul de Îmbogățire Instrumentală Feuerstein Standard nivelul I

 

Asociaţia "Feuerstein - Deschide-ţi Mintea"sub egida Institutului Feuerstein Israel, organizează un curs de formare/ certificare internațională în Programul de Îmbogățire Instrumentală Feuerstein Standard nivelul I (FIE standard I ), aplicabil copiilor peste 9 ani și persoanelor adulte.

 

Modulul FIE Standard 1, presupune 45 de ore formare internațională, certificare și drept de utilizare a 4 instrumente și anume:

  • Organizarea punctelor

  • Orientarea spaţială

  • Comparaţii

  • Percepţia analitică

 

Domeniile de aplicabilitate:

  • Îmbogăţirea potenţialului la copiii cu rezultate sub medie, medii sau peste medie;

  • Dezvoltarea autonomiei, a independenţei şi a integrării socio-emoţionale a copiilor;

  • Ca program de remediere pentru copii cu ADHD, probleme de comportament, de relaţionare şi socializare, deficienţă de comunicare, agresivitate, deficienţă mintală, Autism, sindrom DOWN;

  • Îmbunătăţirea învăţării pentru persoane defavorizate socio-cultural şi emigranţi;

  • Reabilitare cognitivă pentru persoanele cu afecţiuni cerebrale şi psihiatrice.

 

Trainer acreditat Institutul Feuerstein Israel:

  • Conf. univ. dr. în psihologie OtiliaTODOR - președinte al Asociației „Feuerstein - Deschide-ți Mintea

Conținutul cursului:

  • Introducere în teoria învăţării mediate şi a modificabilității cognitiv- structurale;

  • Programul de Îmbogăţire Instrumentală Feuerstein – prezentarea scopurilor şi a sub-scopurilor;

  • Analiza funcţiilor cognitive (deficiente) atat la populatiile normale cat si la cele cu nevoi speciale;

  • Criteriile şi principiile de mediere, rolul şi utilitatea acestora;

  • Scopuri și sub-scopuri ale aplicării clinice și educaționale ale programului IE;

  • Însuşirea modalităţii de aplicare a instrumentelor: Organizarea punctelor, Orientare spațială, Comparații, Percepția Analitică,

  • Fazele lecției şi elementele planului de lucru.

  • Studii de caz.

 

Materialele de curs:

Participanţii la curs vor primi:

  • Un set de patru instrumente (FIE Standard I) şi ghidurile de utilizare a acestora în limba română.

  • Certificat de Mediator în Îmbogaţire Instrumentală FIE Standard I, eliberat de Institutul Feuerstein Israel cu recunoaştere internațională.

În urma acestui curs absolvenţii au dreptul de a utiliza aceste instrumente în oricare din domeniile sus menţionate.

Perioada în care se va desfășura cursul este următoarea: 22, 23, 24, 25 Iunie 2017, locația Iași

La curs pot participa: studenţi, cadre didactice, psihologi, clinicieni, asistenţi sociali şi alți profesioniști interesaţi în intervenţie cognitivă.

 

Costul cursului este de 450 Euro.

Avans de 250 Euro în momentul înscrierii, în contul deschis la Unicredit Bank: RO90BACX0000001344050000, iar restul sumei se achită până în prima zi a cursului.

Pentru înscriere este necesară completareaformularului de înscriere,accesând link-ul de mai jos:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd1eyEu4swjuOf8QXA2977GySWAiXd7TIUwKmPKVNmkoU0Z0g/viewform

Data limită a înscrierilor este 01.06.2017.

 

Mai multe detalii la numărul 0745209613, Cihodaru Crina

 

P.S.Avem rugămintea de a ne ajuta cu diseminarea Informațiilor în lista dumneavoastră de prieteni!

Vă multumim,

Asociația „Feuerstein - Deschide-ți Mintea

Curs Feurstein, Bucureşti 2017

Curs de formare internațională

în Programul de Îmbogățire Instrumentală Feuerstein Standard nivelul I

Asociaţia "Feuerstein - Deschide-ţi Mintea"sub egita Institutului Feuerstein Israel, organizează un curs de formare/ certificare internațională în Programul de Îmbogățire Instrumentală Feuerstein Standard nivelul I (FIE standard I ), aplicabil copiilor peste 9 ani și persoanelor adulte.


Modulul FIE Standard 1, presupune 45 de ore formare internațională, certificare și drept de utilizare a 4 instrumente și anume:

  • Organizarea punctelor 

  • Orientarea spaţială 

  • Comparaţii

  • Percepţia analitică 

Domeniile  de aplicabilitate:

  • Îmbogăţirea potenţialului la copiii cu rezultate sub medie, medii sau peste medie;

  • Dezvoltarea autonomiei, a independenţei şi a integrării socio-emoţionale a copiilor;

  • Ca program de remediere pentru copii cu  ADHD, probleme de comportament, de relaţionare şi socializare, deficienţă de comunicare, agresivitate, deficienţă mintală, Autism, sindrom DOWN;

  • Îmbunătăţirea învăţării pentru persoane defavorizate socio-cultural şi emigranţi;

  • Reabilitare cognitivă pentru persoanele cu afecţiuni cerebrale şi psihiatrice.

Trainer acreditat Institutul Feuerstein Israel:

  • Conf. univ. dr. în psihologie OtiliaTODOR - președinte al Asociației „Feuerstein - Deschide-ți Mintea

Conținutul cursului:

  • Introducere în teoria învăţării mediate şi a modificabilității cognitiv- structurale;

  • Programul de Îmbogăţire Instrumentală Feuerstein – prezentarea scopurilor şi a sub-scopurilor;

  • Analiza funcţiilor cognitive (deficiente) atat la populatiile normale cat si la cele cu nevoi speciale;

  • Criteriile şi principiile de mediere, rolul şi utilitatea acestora;

  • Scopuri și sub-scopuri ale aplicării clinice și educaționale ale programului IE;

  • Însuşirea modalităţii de aplicare a instrumentelor: Organizarea punctelor, Orientare spațială, Comparații, Percepția Analitică,

  • Fazele lecției şi elementele planului de lucru.

  • Studii de caz.

Materialele de curs:

Participanţii la curs vor primi:

  • Un set de patru instrumente  (FIE Standard I) şi ghidurile de utilizare a acestora în limba română.

  • Certificat de Mediator în  Îmbogaţire Instrumentală FIE Standard I, eliberat de Institutul Feuerstein Israel cu recunoaştere internațională.

În urma acestui curs absolvenţii au dreptul de a utiliza aceste instrumente în oricare din domeniile sus menţionate.

Perioada în care se va desfășura cursul este următoarea: 2, 3, 4, 5 Iunie 2017, Bucuresti

La curs pot participa: studenţi, cadre didactice, psihologi, clinicieni, asistenţi sociali şi alți profesioniști interesaţi în intervenţie cognitivă.

Costul cursului este de 450 Euro.

Avans de 250 Euro în momentul înscrierii, în contul deschis la Unicredit Bank: RO90BACX0000001344050000, iar restul sumei se achită până în prima zi a cursului.

Pentru înscriere este necesară completarea formularului de înscriere, accesând link-ul de mai jos:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd1eyEu4swjuOf8QXA2977GySWAiXd7TIUwKmPKVNmkoU0Z0g/viewform

Data limită a înscrierilor este 20 mai 2017.

Mai multe detalii la numărul 0729062682

Persoană de contact Balaban Valeria, profesor.logoped.

Înscrierile se fac pe adresa de email Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea., cu dovada achitarii avansului.

Vă multumim,

Asociația „Feuerstein - Deschide-ți Mintea”

Programă curs Piteşti, 2017

01. TERAPIA LOGOPEDICĂ

04.03.2017

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluareacopilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

Ora

Topică

10:00

1. Știința și practica logopedică.

 

2. Puncte de vedere est-vest și consecințele lor.

 

3. Metodologia cercetării logopedice și neuro- imagistica.

 

4. Genetica și rolul comunicării în formarea și dezvoltarea speciei umane.

 

5.Locul și rolul logopediei și logopedului în est și vest.

12:30

Pauză de cafea

 

6. Diagnosticul logopedic: prezumtiv, definitiv și diferențial.

 

7. Documentele logopedice.

 

8. Cabinetul logopedic și trusele de lucru

 

9. Protocoalele de lucru în intervenția logopedică.

 

10. Rolul specialiștilor și aparținătorilor în terapia logopedică.

15,30

Întrebări și răspunsuri.

 

Inmânarea fișelor de examinare.

   

02. LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

05.03.2017

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

Ora

Topică

10:00

1. Logopatiile cu etiologie genetică : malformațiile buco-maxilo-faciale, Sindromul Peter, Sindromul Angelman, Sindromul Cornelia Lange, Sindromul Williams, Sindromul Bournevillle, Sindromul Down.

 

2. Logopatiile determinate de encefalopatii, traumatisme.

 

3. Apraxia verbală.

12:30

Pauză de cafea

 

4. Logopatiile cu etiologie neurologică : alalia și dizartria.

 

5. ADD și ADHD.

 

6. Autismul.

 

7.Logopatiile cu etiologie complexă : disfagia, retardul mintal, întârzierea în dezvoltarea limbajului

15:30

Întrebări și răspunsuri.

   

03. PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICEA COPILULUI CU AUTISM

08.04.2017

Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare

Ora

Topică

10:00

1. Concept .Etiologie. Simtome. Definirea autismului

 

2. Examinarea complexa. Diagnostic diferential.

 

3. Anamneza.

 

4. Crearea relației terapeutice cu aparținătorii.

 

5. Instrumente de evaluare

 

6. Cooperarea cu alți specialiști

 

7. Evaluarea logopedică a copilului non-verbal/ verbal

 

8. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

12:30

Pauză de cafea

 

9. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

 

10. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

 

11. Cunoașterea de exerciții cu caracter general

 

12. Exerciții practice.

 

13. Exercițiilor pentru: aparatul fono-articulator, dezvoltarea respirației deficitare, dezvoltarea auzului fonematic.

 

14. Exercitii practice – ordinea introducerii exercitiilor

 

15. Intrebari si raspunsuri

   

04. TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

09.04.2017

Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare

Ora

Topică

10:00

Lucrul cu copilul cu autism

 

1. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

 

2. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

 

3. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

 

4. Exerciții practice.

Terapia cu caracter specific a copilului cu autism

 

5. Insușirea unor tehnici de impostare a sunetelor

(adaptate copilului cu autism)

12:30

Pauza de cafea

 

6. Crearea limbajului. Introducerea limbajului receptiv

 

7. Introducerea limbajului expresiv.Vocale, cuvinte bisilabice, onomatopee. Cereri. Verbalizare spontană.

 

8. Ecolalia. Preîntâmpinarea ecolaliei.

 

9. Dezvoltarea vocabularului. Pronunția corectă a .cuvântului din trei silabe.

 

10. Dezvoltarea propoziției.

 

11. Prezentări de cazuri.

 

12. Studii de caz

15:30

Întrebări și răspunsuri

   

05. LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

06.05.2017

Lumpan Andreea, psiholog clinician

Ora

Topică

10:00

1. Prezentare generală: ce sunt logopatiile cu etiologie neurologică; care sunt logopatiile cu etiologie neurologică.

 

2. Alalia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție

 

3. Dizartria. Prezentare generală, evaluare și diagnostic; intervenție

 

4. Apraxia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție

 

5. ADD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție

 

6. ADHD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție

12:30

Pauză de cafea

 

7. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului,

consiliere și orientare

 

8. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale. Abordarea holistica a pacientului

 

9. Alte terapii: kinetoterapie - bobat și voita, ergoterapie, terapia ocupațională, hidroterapia, ozonoterapia, meloterapia și tehnica Tomatis, terapia craniosacrală, comunicare prin schimbul de pictograme

 

10. Sinteza cursului. Sumarul logopatiilor discutate

15:40

La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri

   

06. AFAZIA

07.05.2017

Lumpan Andreea, psiholog clinician

Ora

Topică

10:00

1. Prezentare generală; istoricul afaziei.

 

2. Forme de afazie. Pacientul cu afazie.

 

3. Fisa clinică: prezentare generală. Intocmirea fișei clinice

 

4. Instrumente de evaluare, prezentare, utilitate și modalitatea de aplicare.

 

5. Asocierea cu alte tulburări. Demențe.Tulburări de personalitate

 

6. Materiale de lucru: materiale existente – planșe, jocuri, platforme computerizate. Materiale confecționate

12:30

Pauză de cafea

 

7. Prezentare de caz: anamneza – prezentare. Identificarea tipului de afazie. Plan de intervenție

 

8. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului,

consiliere și orientare

 

9. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale.Abordarea holistică a pacientului.

 

10. Alte terapii: kinetoterapie, ergoterapie, terapia ocupatională, comunicare prin schimbul de pictograme

 

11. Sinteza cursului. Trecerea în revistă a tuturor aspectelor importante discutate in cadrul zilei de curs.

15:40

Întrebări și răspunsuri. La dispoziția cursanților

   

07. TULBURĂRIDE VOCE

10.06.2017

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

Ora

Topică

10:00

1. Anatomia și fiziologia vocii umane.

 

2. Etiologia tulburărilor de voce.

 

3. Tipuri de tulburări de voce.

 

4. Instrumentele de evaluare și diagnoză în logapatiile de voce

 

5. Colaborarea cu aparținătorii și specialiștii

12:30

Pauză de cafea

 

6. Mecanismele compensatorii în terapia tulburărilor de voce

 

7. Terapia tulburărilor de voce

 

8. Prezentări de caz

 

9. Foniatria și logopedia, ieri și azi

15:30

Întrebări și răspunsuri

   

08. HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

11.06.2017

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

Ora

Topică

10:00

1. Concept. Etiologie. Simptome

 

2. Examinarea complexă. Diagnostic diferențial

 

3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticul diferențial

 

4. Exerciții practice pentru formarea structurilor spațiale

 

5. Exerciții practice pentru formarea orientării temporale

12:30

Pauză de cafea

 

6. Exerciții practice pentru formarea serialității

 

7. Exerciții practice pentru învățarea citit-scrisului

 

8. Exerciții pentru antrenarea memoriei de lucru

 

9. Prezentări de cazuri

15:30

Întrebări și răspunsuri

   

09. DISLALIILE

08.07.2017

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

Ora

Topică

10:00

1. Definire, simptomatologie, etiologie

 

2. Principiile intervenției logopedice

 

3. Clasificarea sunetelor

 

4. Evaluarea complexă

 

5. Completarea fișei logopedice

12:30

Pauză de cafea

 

6. Terapia dislaliilor

 

7. Gimnastica respiratorie

 

8. Gimnastica fono-articulatorie

 

9. Dezvoltarea suzului fonematic

 

10. Terapia specifică fiecărei dislalii

15:30

Intrebări și răspunsuri

   

10. DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

09.07.2017

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

Ora

Topică

10:00

1. Concept. Etiologie. Simptome

 

2. Examinarea complexă. Diagnostic diferențial

 

3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticul diferențial

 

4. Exerciții practice pentru formarea structurilor spațiale

 

5. Exerciții practice pentru formarea orientării temporale

12:30

Pauză de cafea

 

6. Exerciții practice pentru formarea serialității

 

7. Exerciții practice pentru învățarea citit-scrisului

 

8. Exerciții pentru antrenarea memoriei de lucru

 

9. Prezentări de cazuri

15:30

Întrebări și răspunsuri

   

11. DISFAGIA

16.09.2017

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

Ora

Topică

10:00

1. Deglutiția fiziologică, normală -  un proces complex:

anatomia, caracteristici de bază

 

2. Stadiile glutiției

 

3. Ordinea în deglutiție

 

4. Disfagia: definiție, anatomie, clasificare, tipologie

12:30

Pauză de cafea

 

5. Cauzele disfagiei

 

6. Terapia

 

7. Protocol de recuperare

 

8. Monitorizarea  și explicarea imaginilor video

Observație: expunerea este realizată prin exemplificări video și modele de terapii film-audio- video

   

12. TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

17.09.2017

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

Ora

Topică

10:00

1. Definiție, simptomatologie și etiologie

 

2. Clasificarea tulburărilor de ritm și fluență

 

3. Bâlbâiala clinică și tonică

 

4. Realizarea echilibrului inspir-expir

12:30

Pauză de cafea

 

5. Exerciții de respirație

 

6. Jocul în terapia logopedică

 

7. Tipuri de psihoterapii

 

8. Exerciții pentru restabilirea fluenței verbale

15:40

Întrebări și răspunsuri

   

13. DISCALCULIA

14.10.2017

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

Ora

Topică

10:00

Concept. Etiologie. Simptome

 

2. Evaluare. Tipuri de discalculii

 

3. Activități pentru formarea reprezentărilor cantitative

 

4. Organizarea spațio-temporală și dificultățile de calcul

12:30

Pauză de cafea

13:00

5. Activități de tipul: identificare, grupare, ordonare, clasificare, seriere

 

6. Activități de învățare a operațiilor cu cantități/numere

 

7. Numărul și cifra

15:40

Întrebări și răspunsuri

   

14.TULBURĂRI ASOCIATE

15.10.2017

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluareacopilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

Ora

Topică

10:00

1.Metodele, strategiile, procedurile și tehnicile prin care se formează/corectează/recuperează vocea, vorbirea limbajul și comunicarea la persoanele la care logopatia este secundară altei tulburări.

 

2. Elaborarea programului de intervenție personalizată

în cazul asocierii mai multor logopatii

 

3. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADD

 

4. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADHD

 

5. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu dependența afectivă

12:30

Pauză de cafea

 

6. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu tulburări comportamentale și/sau tulburări psihice

 

7. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu deficit senzorial

 

8. Logopatiile și tulburările psihomotorii, locomotorii sau ale tonusului muscular

 

9. Prevenția în România

14:00

Examinarea finală. Inmânarea diplomelor

Curs 2017, Bucureşti

Ca urmare a solicitărilor primite, se deschid înscrierile la cursul

'TEHNICIȘIPROCEDURIDE INTERVENȚIEIN TERAPIA LOGOPATIILOR” (logopedie aplicată) organizat deAsociația Logopezilor din România – ALR,în perioada martie -octombrie 2017 înBucurești.

Persoana de contact: Balaban Valeria e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

Condițiile de înscriere sunt:

- student la psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

- absolvențiși masteranzi în psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

- practicanți cu drept de liberă practicăîn aceste domenii.

Numărul de locuri: 20

Inscrierile se fac pe e-mail, până la data de 01.03.2017,prin transmiterea datelor personale care să certifice apartenența la una din cele trei condiții de înscriere către doamna Balaban Valeria,e-mail Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. sau aduse la data prezentării la curs.

Orice alte informații se pot obține telefonic de laEne Cornelia – 0721817571.

Vă rugăm respectați aceste recomandări.

Fiecare modul costă 180 lei.

Plata se face la începereafiecărui modul.

Frecventarea a douăsprezecemodule se finalizează cu o diplomă de absolvire, care este recunoscută în orice instituție cafiind o diplomă de absolvire a unui curs de perfecționare, pentru angajare în privat sau pentru a deschide un PFA sau SRL ca suport pentru învățământși sănătate; „Suport pentru învățământ” - cod 8560șicod 8690, pentru”Alte activități referitoare la sănătatea umană”.

Pentru o frecvență mai mică de douăsprezece module, se primește adeverință de participare la curs.

Fiecare modul este precedat de o oră (de la 9 la 10) pentru activitățilede organizare și administrare.

Examinarea finală se face pe baza evaluării unei fișe și formularea unui diagnostic prezumtiv, recomandări și propuneri de proiect personalizat de intervenție terapeutică – fișă care se primește la primul modul.

Locația:va fi anunțată imediat ce lista se va completă.

Aplicația are loc lasfârșit de săptămână, o dată pe lună,sâmbăta și duminica, cu excepția lunii august - în care nu se aplică.

Orarul şi programa cursului sunt următoarele:

01. TERAPIA LOGOPEDICĂ

25.03.2017

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluareacopilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

Ora

Topică

10:00

1. Știința și practica logopedică.

 

2. Puncte de vedere est-vest și consecințele lor.

 

3. Metodologia cercetării logopedice și neuro- imagistica.

 

4. Genetica și rolul comunicării în formarea și dezvoltarea speciei umane.

 

5.Locul și rolul logopediei și logopedului în est și vest.

12:30

Pauză de cafea

 

6. Diagnosticul logopedic: prezumtiv, definitiv și diferențial.

 

7. Documentele logopedice.

 

8. Cabinetul logopedic și trusele de lucru

 

9. Protocoalele de lucru în intervenția logopedică.

 

10. Rolul specialiștilor și aparținătorilor în terapia logopedică.

15:30

Întrebări și răspunsuri.

 

Inmânarea fișelor de examinare.

   

02. LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ

26.03.2017

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

Ora

Topică

10:00

1. Logopatiile cu etiologie genetică : malformațiile buco-maxilo-faciale, Sindromul Peter, Sindromul Angelman, Sindromul Cornelia Lange, Sindromul Williams, Sindromul Bournevillle, Sindromul Down.

 

2. Logopatiile determinate de encefalopatii, traumatisme.

 

3. Apraxia verbală.

12:30

Pauză de cafea

 

4. Logopatiile cu etiologie neurologică : alalia și dizartria.

 

5. ADD și ADHD.

 

6. Autismul.

 

7.Logopatiile cu etiologie complexă : disfagia, retardul mintal, întârzierea în dezvoltarea limbajului

15:30

Întrebări și răspunsuri.

 

 

   

03. LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ

22.04.2017

Lumpan Andreea, psiholog clinician

 

Ora

Topică

10:00

1. Prezentare generală: ce sunt logopatiile cu etiologie neurologică; care sunt logopatiile cu etiologie neurologică.

 

2. Alalia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție

 

3. Dizartria. Prezentare generală, evaluare și diagnostic; intervenție

 

4. Apraxia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție

 

5. ADD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție

 

6. ADHD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție

12:30

Pauză de cafea

 

7. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului,

consiliere și orientare

 

8. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale. Abordarea holistica a pacientului

 

9. Alte terapii: kinetoterapie - bobat și voita, ergoterapie, terapia ocupațională, hidroterapia, ozonoterapia, meloterapia și tehnica Tomatis, terapia craniosacrală, comunicare prin schimbul de pictograme

 

10. Sinteza cursului. Sumarul logopatiilor discutate

15:40

La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri

   

04. AFAZIA

23.04.2017

Lumpan Andreea, psiholog clinician

Ora

Topică

10:00

1. Prezentare generală; istoricul afaziei.

 

2. Forme de afazie. Pacientul cu afazie.

 

3. Fisa clinică: prezentare generală. Intocmirea fișei clinice

 

4. Instrumente de evaluare, prezentare, utilitate și modalitatea de aplicare.

 

5. Asocierea cu alte tulburări. Demențe.Tulburări de personalitate

 

6. Materiale de lucru: materiale existente – planșe, jocuri, platforme computerizate. Materiale confecționate

12:30

Pauză de cafea

 

7. Prezentare de caz: anamneza – prezentare. Identificarea tipului de afazie. Plan de intervenție

 

8. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului,

consiliere și orientare

 

9. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale.Abordarea holistică a pacientului.

 

10. Alte terapii: kinetoterapie, ergoterapie, terapia ocupatională, comunicare prin schimbul de pictograme

 

11. Sinteza cursului. Trecerea în revistă a tuturor aspectelor importante discutate in cadrul zilei de curs.

15:40

Întrebări și răspunsuri. La dispoziția cursanților

05. PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICEA COPILULUI CU AUTISM

20.05.2017

Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare

Ora

Topică

10:00

1. Concept .Etiologie. Simtome. Definirea autismului

 

2. Examinarea complexa. Diagnostic diferential.

 

3. Anamneza.

 

4. Crearea relației terapeutice cu aparținătorii.

 

5. Instrumente de evaluare

 

6. Cooperarea cu alți specialiști

 

7. Evaluarea logopedică a copilului non-verbal/ verbal

 

8. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

12:30

Pauză de cafea

 

9. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

 

10. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

 

11. Cunoașterea de exerciții cu caracter general

 

12. Exerciții practice.

 

13. Exercițiilor pentru: aparatul fono-articulator, dezvoltarea respirației deficitare, dezvoltarea auzului fonematic.

 

14. Exercitii practice – ordinea introducerii exercitiilor

 

15. Intrebari si raspunsuri

   

06. TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM

21.05.2017

Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare

Ora

Topică

10:00

Lucrul cu copilul cu autism

 

1. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

 

2. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

 

3. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

 

4. Exerciții practice.

Terapia cu caracter specific a copilului cu autism

 

5. Insușirea unor tehnici de impostare a sunetelor

(adaptate copilului cu autism)

12:30

Pauza de cafea

 

6. Crearea limbajului. Introducerea limbajului receptiv

 

7. Introducerea limbajului expresiv.Vocale, cuvinte bisilabice, onomatopee. Cereri. Verbalizare spontană.

 

8. Ecolalia. Preîntâmpinarea ecolaliei.

 

9. Dezvoltarea vocabularului. Pronunția corectă a .cuvântului din trei silabe.

 

10. Dezvoltarea propoziției.

 

11. Prezentări de cazuri.

 

12. Studii de caz

15:30

Întrebări și răspunsuri

 

   

07. HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL

17.06.2017

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

Ora

Topică

10:00

1. Concept. Etiologie. Simptome

 

2. Examinarea complexă. Diagnostic diferențial

 

3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticul diferențial

 

4. Exerciții practice pentru formarea structurilor spațiale

 

5. Exerciții practice pentru formarea orientării temporale

12:30

Pauză de cafea

 

6. Exerciții practice pentru formarea serialității

 

7. Exerciții practice pentru învățarea citit-scrisului

 

8. Exerciții pentru antrenarea memoriei de lucru

 

9. Prezentări de cazuri

15:30

Întrebări și răspunsuri

   

08. TULBURĂRIDE VOCE

18.06.2017

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

Ora

Topică

10:00

1. Anatomia și fiziologia vocii umane.

 

2. Etiologia tulburărilor de voce.

 

3. Tipuri de tulburări de voce.

 

4. Instrumentele de evaluare și diagnoză în logapatiile de voce

 

5. Colaborarea cu aparținătorii și specialiștii

12:30

Pauză de cafea

 

6. Mecanismele compensatorii în terapia tulburărilor de voce

 

7. Terapia tulburărilor de voce

 

8. Prezentări de caz

 

9. Foniatria și logopedia, ieri și azi

15:30

Întrebări și răspunsuri

 

   

09. DISGRAFIA ȘI DISLEXIA

15.07.2017

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

Ora

Topică

10:00

1. Concept. Etiologie. Simptome

 

2. Examinarea complexă. Diagnostic diferențial

 

3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticul diferențial

 

4. Exerciții practice pentru formarea structurilor spațiale

 

5. Exerciții practice pentru formarea orientării temporale

12:30

Pauză de cafea

 

6. Exerciții practice pentru formarea serialității

 

7. Exerciții practice pentru învățarea citit-scrisului

 

8. Exerciții pentru antrenarea memoriei de lucru

 

9. Prezentări de cazuri

15:30

Întrebări și răspunsuri

   

10. DISCALCULIA

16.07.2017

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

Ora

Topică

10:00

Concept. Etiologie. Simptome

 

2. Evaluare. Tipuri de discalculii

 

3. Activități pentru formarea reprezentărilor cantitative

 

4. Organizarea spațio-temporală și dificultățile de calcul

12:30

Pauză de cafea

13:00

5. Activități de tipul: identificare, grupare, ordonare, clasificare, seriere

 

6. Activități de învățare a operațiilor cu cantități/numere

 

7. Numărul și cifra

15:40

Întrebări și răspunsuri

   

11. DISLALIILE

23.09.2017

Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

Ora

Topică

10:00

1. Definire, simptomatologie, etiologie

 

2. Principiile intervenției logopedice

 

3. Clasificarea sunetelor

 

4. Evaluarea complexă

 

5. Completarea fișei logopedice

12:30

Pauză de cafea

 

6. Terapia dislaliilor

 

7. Gimnastica respiratorie

 

8. Gimnastica fono-articulatorie

 

9. Dezvoltarea suzului fonematic

 

10. Terapia specifică fiecărei dislalii

15:30

Intrebări și răspunsuri

 

   

12. TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ

24.09.2017

Cioacă Beti-Ana,  profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC

Ora

Topică

10:00

1. Definiție, simptomatologie și etiologie

 

2. Clasificarea tulburărilor de ritm și fluență

 

3. Bâlbâiala clinică și tonică

 

4. Realizarea echilibrului inspir-expir

12:30

Pauză de cafea

 

5. Exerciții de respirație

 

6. Jocul în terapia logopedică

 

7. Tipuri de psihoterapii

 

8. Exerciții pentru restabilirea fluenței verbale

15:40

Întrebări și răspunsuri

   

13. DISFAGIA

21.10.2017

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

Ora

Topică

10:00

1. Deglutiția fiziologică, normală -  un proces complex:

anatomia, caracteristici de bază

 

2. Stadiile glutiției

 

3. Ordinea în deglutiție

 

4. Disfagia: definiție, anatomie, clasificare, tipologie

12:30

Pauză de cafea

 

5. Cauzele disfagiei

 

6. Terapia

 

7. Protocol de recuperare

 

8. Monitorizarea  și explicarea imaginilor video

Observație: expunerea este realizată prin exemplificări video și modele de terapii film-audio- video

 

   

14.TULBURĂRI ASOCIATE

22.10.2017

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluareacopilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

Ora

Topică

10:00

1.Metodele, strategiile, procedurile și tehnicile prin care se formează/corectează/recuperează vocea, vorbirea limbajul și comunicarea la persoanele la care logopatia este secundară altei tulburări.

 

2. Elaborarea programului de intervenție personalizată

în cazul asocierii mai multor logopatii

 

3. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADD

 

4. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADHD

 

5. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu dependența afectivă

12:30

Pauză de cafea

 

6. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu tulburări comportamentale și/sau tulburări psihice

 

7. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu deficit senzorial

 

8. Logopatiile și tulburările psihomotorii, locomotorii sau ale tonusului muscular

 

9. Prevenția în România

14:00

Examinarea finală. Inmânarea diplomelor

Curs 2017, Pitești

Ca urmare a solicitărilor primite, se deschid înscrierile la cursul

'TEHNICI ȘI PROCEDURI DE INTERVENȚIE IN TERAPIA LOGOPATIILOR” (logopedie aplicată) organizat de Asociația Logopezilor din România – ALR, în perioada martie - octombrie 2017 în localitatea Pitești, județul Argeș, str. Mitropolit Antim Ivireanul nr. 10

Persoana de contact: STAN OANA MARIA

telefon: 0751410139

e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. sau Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.

 

Condițiile de înscriere sunt:

- student la psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

- absolvenți și masteranzi în psihopedagogie specială, pedagogie, psihologie;

- practicanți cu drept de liberă practică în aceste domenii.

Numărul de locuri: 20

Inscrierile se fac pe e-mail, până la data de 25.02.2017, prin transmiterea datelor personale care să certifice apartenența la una din cele trei condiții de înscriere către doamna STAN OANA MARIA, e-mail Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.m sau aduse la data prezentării la curs.

Orice alte informații se pot obține telefonic de la Stan Oana Maria - și Ene Cornelia – 0721817571.

Vă rugăm respectați aceste recomandări.

 

Fiecare modul costă 180 lei.

Plata se face la începerea fiecărui modul.

Frecventarea a zece module se finalizează cu o diplomă de absolvire, care este recunoscută în orice instituție ca fiind o diplomă de absolvire a unui curs de perfecționare, pentru angajare în privat sau pentru a deschide un PFA sau SRL ca suport pentru învățământ.

Pentru o frecvență mai mică de zece module, se primește adeverință de participare la curs.

Fiecare modul este precedat de o oră (de la 9 la 10) pentru activitățile de organizare și administrare.

Examinarea finală se face pe baza evaluării unei fișe și formularea unui diagnostic prezumtiv, recomandări și propuneri de proiect personalizat de intervenție terapeutică.

 

Locația: Pitesti, str. Mitropolit Antim Ivireanul, nr. 10

Aplicația are loc la sfârșit de săptămână, o dată pe lună, sâmbăta și duminica, cu excepția lunii august - în care nu se aplică.

 

Tematica și orarul cursului sunt următoarele:

01. TERAPIA LOGOPEDICĂ 04.03.2017

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

02. LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ 05.03.2017

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

03. PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM 08.04.2017

Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare

 

04. TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM 09.04.2017

Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare

 

05. LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ 06.05.2017

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizare

 

06. AFAZIA 07.05.2017

Lumpan Andreea, psiholog clinician, practicant în supervizare

 

07. HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL 10.06.2017

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

08. TULBURĂRI DE VOCE 11.06.2017

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

09. DISLALIILE 08.07.2017

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

10. DISGRAFIA ȘI DISLEXIA 09.07.2017

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC 

 

11. DISFAGIA 16.09.2017

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

12. TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ 17.09.2017

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

13. DISCALCULIA 14.10.2017

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

 

14. TULBURĂRI ASOCIATE 15.10.2017

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

 

PROGRAMA CURSULUI

01. TERAPIA LOGOPEDICĂ 04.03.2017

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluareacopilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

ora 10

1. Știința și practica logopedică.

2. Puncte de vedere est-vest și consecințele lor.

3. Metodologia cercetării logopedice și neuro- imagistica.

4. Genetica și rolul comunicării în formarea și dezvoltarea speciei umane.

5.Locul și rolul logopediei și logopedului în est și vest.

ora 12,30 Pauză de cafea

6. Diagnosticul logopedic: prezumtiv, definitiv și diferențial.

7. Documentele logopedice.

8. Cabinetul logopedic și trusele de lucru

9. Protocoalele de lucru în intervenția logopedică.

10. Rolul specialiștilor și aparținătorilor în terapialogopedică.

ora 15,30

Întrebări și răspunsuri.

Inmânarea fișelor de examinare.

 

02. LOGOPATIILE CU ETIOLOGIE COMPLEXĂ 05.03.2017

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluarea copilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

ora 10,00

1. Logopatiile cu etiologie genetică: malformațiile buco- maxilo-faciale, Sindromul Peter, Sindromul Angelman,Sindromul Cornelia Lange, Sindromul Williams,Sindromul Bournevillle, Sindromul Down.

2. Logopatiile determinate de encefalopatii, traumatisme.

3. Apraxia verbală.

ora 12,30 Pauză de cafea

4. Logopatiile cu etiologie neurologică : alalia și dizartria.

5. ADD și ADHD.

6. Autismul.

7.Logopatiile cu etiologie complexă : disfagia, retardulmintal, întârzierea în dezvoltarea limbajului

ora 15,30 Întrebări și răspunsuri.

 

03. PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM 08.04.2017

Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare

ora 10,00

1. Concept .Etiologie. Simtome. Definirea autismului

2. Examinarea complexa. Diagnostic diferential.

3. Anamneza.

4. Crearea relației terapeutice cu aparținătorii.

5. Instrumente de evaluare

6. Cooperarea cu alți specialiști

7. Evaluarea logopedică a copilului non-verbal/ verbal

8. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

ora 12,30 Pauză de cafea

9. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

10. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

11. Cunoașterea de exerciții cu caracter general

12. Exerciții practice.

13. Exercițiilor pentru: aparatul fono-articulator, dezvoltarea respirației deficitare, dezvoltarea auzului fonematic.

14. Exercitii practice – ordinea introducerii exercitiilor

15. Intrebari si raspunsuri

 

04. TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM 09.04.2017

Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare

ora 10,00

Lucrul cu copilul cu autism

1. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie)

2. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA

3. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice

4. Exerciții practice. Terapia cu caracter specific a copilului cu autism

5. Insușirea unor tehnici de impostare a sunetelor(adaptate copilului cu autism)

ora 12,30 Pauza de cafea

6. Crearea limbajului. Introducerea limbajului receptiv

7. Introducerea limbajului expresiv.Vocale, cuvintebisilabice, onomatopee. Cereri. Verbalizare spontană.

8. Ecolalia. Preîntâmpinarea ecolaliei.

9. Dezvoltarea vocabularului. Pronunția corectă a cuvântului din trei silabe. 10. Dezvoltarea propoziției.

11. Prezentări de cazuri.

12. Studii de caz

ora 15,30 Întrebări și răspunsuri

 

05. LOGOPATII CU ETIOLOGIE NEUROLOGICĂ 06.05.2017

Lumpan Andreea, psiholog clinician

ora 10,00

1. Prezentare generală: ce sunt logopatiile cu etiologie neurologică; care sunt logopatiile cu etiologie neurologică.

2. Alalia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

3. Dizartria. Prezentare generală, evaluare și diagnostic; intervenție.

4. Apraxia: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

5. ADD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

6. ADHD: prezentare generală; evaluare și diagnostic; intervenție.

ora 12,30 Pauză de cafea

7. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.

8. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale. Abordarea holistica a pacientului.

9. Alte terapii: kinetoterapie - bobat și voita, ergoterapie, terapia ocupațională, hidroterapia, ozonoterapia, meloterapia și tehnica Tomatis, terapia craniosacrală, comunicare prin schimbul de pictograme.

10. Sinteza cursului. Sumarul logopatiilor discutate.

Ora 15,40 La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri

 

06. AFAZIA 07.05.2017

Lumpan Andreea, psiholog clinician

ora 10,00

1. Prezentare generală; istoricul afaziei.

2. Forme de afazie. Pacientul cu afazie.

3. Fisa clinică: prezentare generală. Intocmirea fișei clinice.

4. Instrumente de evaluare, prezentare, utilitate și modalitatea de aplicare.

5. Asocierea cu alte tulburări. Demențe.Tulburări de personalitate.

6. Materiale de lucru: materiale existente – planșe, jocuri, platformecomputerizate. Materiale confecționate.

ora 12,30 Pauza de cafea

7. Prezentare de caz: anamneza – prezentare. Identificarea tipului de afazie. Plan de intervenție

8. Colaborarea cu apartinatorii. Acordarea suportului aparținătorului, consiliere și orientare.

9. Colaborarea cu echipa de specialiști. Colaborarea cu alte specialități medicale și paramedicale.Abordarea holistică a pacientului.

10. Alte terapii: kinetoterapie, ergoterapie, terapia ocupatională, comunicare prin schimbul de pictograme.

11. Sinteza cursului. Trecerea în revistă a tuturor aspectelor importante discutate in cadrul zilei de curs.

ora 15,40 Întrebări și răspunsuri. La dispoziția cursanților.

 

07. TULBURĂRI DE VOCE 10.06.2017

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

ora 10

1. Anatomia și fiziologia vocii umane.

2. Etiologia tulburărilor de voce.

3. Tipuri de tulburări de voce

4. Instrumentele de evaluare și diagnoză în logapatiile de voce.

5. Colaborarea cu aparținătorii și specialiștii.

ora 12,30 Pauză de cafea

6. Mecanismele compensatorii în terapia tulburărilor de voce

7. Terapia tulburărilor de voce.

8. Prezentări de caz.

9. Foniatria și logopedia, ieri și azi.

ora 15,30 Intrebări și răspunsuri

 

08. HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL 11.06.2017

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

ora 10,00

1. Concept. Etiologie. Simptome.

2. Examinarea complexă. Diagnostic diferențial.

3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticul diferențial.

Exerciții practice.

4. Exerciții practice pentru formarea structurilor spațiale.

5. Exerciții practice pentru formarea orientării temporale.

ora 12,30 Pauză de cafea

6. Exerciții practice pentru formarea serialității.

7. Exerciții practice pentru învățarea citit-scrisului.

8 Exerciții pentru antrenarea memoriei de lucru.
9. Prezentări de cazuri.

ora 15,30 Întrebări și răspunsuri.

 

09. DISLALIILE 08.07.2017

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

ora 10

1. Definire, simptomatologie, etiologie

2. Principiile intervenției logopedice.

3. Clasificarea sunetelor.

4. Evaluarea complexă.

5. Completarea fișei logopedice.

ora 12,30 Pauză de cafea

6. Terapia dislaliilor.

7. Gimnastica respiratorie.

8. Gimnastica fono-articulatorie.

9. Dezvoltarea suzului fonematic.

10. Terapia specifică fiecărei dislalii.

ora 15,30 Intrebări și răspunsuri

 

10. DISGRAFIA ȘI DISLEXIA 09.07.2017

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

ora 10

1. Concept. Etiologie. Simptome.

2. Examinarea complexă. Diagnostic diferențial.

3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticul diferențial.

Exerciții practice.

4. Exerciții practice pentru formarea structurilor spațiale.

5. Exerciții practice pentru formarea orientării temporale.

ora 12,30 Pauză de cafea

6. Exerciții practice pentru formarea serialității.

7. Exerciții practice pentru învățarea citit-scrisului.

8. Exerciții pentru antrenarea memoriei de lucru.

9. Prezentări de cazuri.

ora 15,30 Întrebări și răspunsuri.

 

11. DISFAGIA 16.09.2017

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

 

12. TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ 17.09.2017

Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare șivoce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea  persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”

ora 10,00

1. Definiție, simptomatologie și etiologie

2. Clasificarea tulburărilor de ritm și fluență

3.Bâlbâiala clinică și tonică

4. Realizarea echilibrului inspir-expir

ora 12,30 Pauză

5. Exerciții de respirație

6. Jocul în terapia logopedică

7. Tipuri de psihoterapii

8. Exerciții pentru restabilirea fluenței verbale

ora 15,40 Întrebări și răspunsuri

 

13. DISCALCULIA 14.10.2017

Balaban Valeria, profesor logoped gradul I, formator acreditat ANC

ora 10,00

1.Concept. Etiologie. Simptome.

2. Evaluare. Tipuri de discalculii.

3. Activități pentru formarea reprezentărilor cantitative.

4. Organizarea spațio-temporală și dificultățile de calcul.

ora 12,30 Pauză de cafea

5. Activități de tipul: identificare, grupare, ordonare, clasificare, seriere.

6. Activități de învățare a operațiilor cu cantități/numere.

7. Numărul și cifra.

ora 15,40 Întrebări și răspunsuri

 

14. TULBURĂRI ASOCIATE 15.10.2017

Ene Cornelia, profesor logoped gradul I, certificat în psihodiagnoza, intervenția și evaluareacopilului cu tulburări în dezvoltare, în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein faza I A, formator acreditat ANC

ora 10

1. Metodele, strategiile, procedurile și tehnicile prin care se formează/corectează/recuperează vocea, vorbirea limbajul și comunicarea la persoanele la care logopatia este secundară altei tulburări.

2. Elaborarea programului de intervenție personalizatăîn cazul asocierii mai multor logopatii.

3. Elaborarea programului de intervenție personalizatăîn logopatiile asociate cu ADD.

4. Elaborarea programului de intervenție personalizatăîn logopatiile asociate cu ADHD.

5. Elaborarea programului de intervenție personalizatăîn logopatiile asociate cu dependența afectivă.

ora 12,30 Pauză de cafea

6. Elaborarea programului de intervenție personalizatăîn logopatiile asociate cu tulburări comportamentaleși/sau tulburări psihice.

7. Elaborarea programului de intervenție personalizatăîn logopatiile asociate cu deficit senzorial.

8. Logopatiile și tulburările psihomotorii, locomotoriisau ale tonusului muscular.

9. Prevenția în România.

ora 14: Examinarea finală. Inmânarea diplomelor.