nr.reg.com. 1860/1990
CUI 10182031
Ca urmare a solicitărilor primite, se deschid înscrierile la cursul
'TEHNICI ȘI PROCEDURI DE INTERVENȚIE IN TERAPIA LOGOPATIILOR” (logopedie aplicată) organizat de Asociația Logopezilor din România – ALR, în perioada 27 Martie 2021 – 22 August 2021
Persoana de contact: Rotunjanu Adriana Mihaela
e-mail: Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
CONDIȚIILE DE ÎNSCRIERE SUNT:
- student la psihopedagogie specială, pedagogie generală, psihologie;
- absolvenți și masteranzi în psihopedagogie specială, pedagogie generală, psihologie;
- practicanți cu drept de liberă practică în aceste domenii.
-completarea unui formular pentru protectia datelor(acest formular il veti primi dupa ce solicitati inscrierea)
Numărul de locuri: 25
Inscrierile se fac pe e-mail, până la data de 25.03.2021, prin transmiterea datelor personale care să certifice apartenența la una din cele trei condiții de înscriere către doamna -mail Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea.
Vă rugăm sa respectați aceste recomandări.
Fiecare modul costă 200 lei.
|
Plata se face cu 3 zile inainte de începerea fiecărui modul către:
Asociația Logopezilor din România – ALR, Cont bancar:
CEC BANK, Ag.Cotroceni
IBAN: RO92CECEB50343RON0650138
CIF 10182031
Frecventarea a unsprezece module se finalizează cu o diplomă de participare, cu anexa.
Pentru o frecvență mai mică de unsprezece module, se primește adeverință de participare la curs.
Modulele prezentate de dna Cioacă Beti-Ana costă 160 lei și au o durată de 4 ore.
Examinarea finală se face pe baza evaluării unei fișe și formularea unui diagnostic prezumtiv, recomandări și propuneri de proiect personalizat de intervenție terapeutică.
Aplicația are loc la sfârșit de săptămână, o dată pe lună, sâmbăta și duminica.
PROGRAMA CURSULUI
01. |
TERAPIA LOGOPEDICĂ |
27.03.2021 |
Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC
Ora 10 |
1. Știința și practica logopedică. 2. Puncte de vedere est-vest și consecințele lor. 3. Elemente de neurobiologia limbajului 4.Locul și rolul logopediei și logopedului în est și vest. |
Ora 12,30 |
Pauză de cafea |
5. Diagnosticul logopedic: prezumtiv, definitiv și diferențial. 6. Documentele logopedice. 7. Cabinetul logopedic și trusele de lucru 8. Rolul specialiștilor și aparținătorilor în terapia logopedică 9. Întarziera in dezvoltarea limbajului - prezentare, terapie, studii de caz 10. Sindromul Down |
|
Ora 15,30 |
La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri |
02. |
AFAZIA |
28.03.2021 |
Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC
ora 10 |
1. Definirea si simtomatologia afaziei 2. Etiologia afaziei 3. Tulburari la nivelul abilitatilor expresive 4. Tulburari ale exprimarii scrise |
ora 12,30 |
Pauză de cafea |
5. Clasificarea afaziilor 6. Evaluarea afaziei 7. Terapia afaziei la copil si adult 8. Programe de interventie |
|
Ora 13,45 |
Întrebări și răspunsuri. |
03. |
PREACHIZIȚII NECESARE TERAPIEI LOGOPEDICE A COPILULUI CU AUTISM |
17.04.2021 |
Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare
ora 10 |
1. Concept .Etiologie. Simtome Definirea autismului 2. Examinarea complexa. Diagnostic diferential. 3. Anamneza. 4. Crearea relației terapeutice cu aparținătorii. 5. Instrumente de evaluare 6. Cooperarea cu alți specialiști 7. Evaluarea logopedică a copilului non-verbal/ verbal 8. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie) |
ora 12,30 |
Pauză de cafea |
9. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA 10. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice 11. Cunoașterea de exerciții cu caracter general 12. Exerciții practice. 13. Exercițiilor pentru: aparatul fono-articulator, dezvoltarea 14. Exercitii practice – ordinea introducerii exercitiilor |
|
Ora 15,40 |
La dispoziția cursanților. Întrebări și răspunsuri |
04. |
TERAPIA LOGOPEDICĂ ÎN AUTISM |
18-04-2021 |
Chiriac Irina Andreea, formator ANC, psihoterapeut logoped, master în psihoterapie experiențial unificatoare și dezvoltare personală, licențiat în psihopedagogie specială, experiență în terapia copiilor cu autism și întârzâiere în dezvoltare
ora 10 |
Lucrul cu copilul cu autism 1. Jocuri pentru crearea relației terapeutice (preterapie) 2. Cunoastera principiilor ce stau la baza terapiei ABA 3. Achiziții necesare începerii terapiei logopedice 4. Exerciții practice. Terapia cu caracter specific a copilului cu autism 5. Insușirea unor tehnici de impostare a sunetelor |
ora 12,30 |
Pauză de cafea |
6. Crearea limbajului. Introducerea limbajului receptiv
7. Introducerea limbajului expresiv.Vocale, cuvinte bisilabice, onomatopee. Cereri. Verbalizare spontană.
8. Ecolalia. Preîntâmpinarea ecolaliei. 9. Dezvoltarea vocabularului. Pronunția corectă a cuvântului format din trei silabe. 10. Dezvoltarea propoziției. 11. Prezentări de cazuri. 12. Studii de caz |
|
Ora 15,40 |
Întrebări și răspunsuri |
05. |
TULBURĂRI DE VOCE |
22-05-2021 |
Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”
ora 10 |
1. Anatomia și fiziologia vocii umane.
2. Etiologia tulburărilor de voce. 3. Tipuri de tulburări de voce. 4. Instrumentele de evaluare și diagnoză în logapatiile de voce. 5. Colaborarea cu aparținătorii și specialiștii. |
Ora 12,30 |
Pauză de cafea |
6. Mecanismele compensatorii în terapia tulburărilor de voce
7. Terapia tulburărilor de voce. 8. Prezentări de caz. 9. Foniatria și logopedia, ieri și azi. |
|
Ora 15,30 |
Întrebări și răspunsuri |
06. |
HIPOACUZIA, PROTEZAREA ȘI IMPLANTUL |
23-05-2021 |
Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”
ora 10 |
1. Anatomia aparatului auditiv.
2 . Cauzele hipoacuziei. 3. Tipuri de hipoacuzie. 4. Investigații și tratament 5. Copilul deficient de auz particularități psihologice. |
ora 12,30 |
Pauză de cafea |
6. Implantul cohlear. 7. Descrierea tehnologiei. 8. Recuperarea auditiv verbală. 9. Mecanismele audiției și procesele lingvistice. 10. Tehnici de demutizare. 11. Tehnici de dezvoltare a limbajului. |
|
ora 15,30 |
Întrebări și răspunsuri |
07. |
DISLALIILE |
19-06-2021 |
Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC
ora 10 |
1. Definire, simptomatologie, etiologie 2. Principiile intervenției logopedice. 3. Clasificarea sunetelor. 4. Evaluarea complexă. 5. Completarea fișei logopedice. |
ora 12,00 |
Pauză de cafea |
6. Terapia dislaliilor. 7. Gimnastica respiratorie. 8. Gimnastica fono-articulatorie. 9. Dezvoltarea auzului fonematic. 10. Terapia specifică fiecărei dislalii. |
|
Ora 15,40 |
Intrebări și răspunsuri |
08. |
TULBURĂRI DE RITM ȘI FLUENȚĂ |
20-06-2021 |
Cioacă Beti-Ana, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formator acreditat ANC
ora 10 |
1. Definiție, simptomatologie și etiologie 2. Clasificarea tulburărilor de ritm și fluență 3. Bâlbâiala clinică și tonică 4. Realizarea echilibrului inspir-expir |
ora 12,00 |
Pauză |
5. Exerciții de respirație 6. Jocul în terapia logopedică 7. Tipuri de psihoterapii 8. Exerciții pentru restabilirea fluenței verbale |
|
Ora 13,40 |
Întrebări și răspunsuri |
09. |
DISLEXIA ȘI DISGRAFIA |
17-07-2021 |
Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC
ora 10 |
1. Concept. Etiologie. Simptome. 2. Examinarea complexă. Diagnostic diferențial. 3. Auzul fonematic, reper important în diagnosticul diferențial. Exerciții practice. 4. Exerciții practice pentru formarea structurilor spațiale. 5. Exerciții practice pentru formarea orientării temporale. |
ora 12,30 |
Pauză de cafea |
6. Exerciții practice pentru formarea serialității. 7. Exerciții practice pentru învățarea citit-scrisului. 8. Exerciții pentru antrenarea memoriei de lucru. 9. Prezentări de cazuri. |
|
Ora 15,30 |
Intrebări și răspunsuri |
10. |
DISCALCULIA |
18-07-2021 |
Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC
ora 10 |
1. Concept. Etiologie. Simptome. 2. Evaluare. Tipuri de discalculii. 3. Activități pentru formarea reprezentărilor cantitative. 4. Organizarea spațio-temporală și dificultățile de calcul. |
ora 12,30 |
Pauză de cafea |
5. Activități de tipul: identificare, grupare, ordonare, clasificare, seriere. 6. Activități de învățare a operațiilor cu cantități/numere. 7. Numărul și cifra. 8. Studii de caz - filmulete |
|
ora 15,30 |
Întrebări și răspunsuri |
11. |
DISFAGIA |
21-08-2021 |
Fotescu Zamfir Mihaela, logoped principal, specialist în demutizare și voce pentru pacienții laringectomizați total, specialist în demutizarea persoanelor hipoacuzice, specialist în terapia auditiv verbală, specialist în realizarea audiometriei comportamentale, colaborator I.F.A.C.F. O.R.L. „Dr. HOCIOTĂ”
ora 10 |
1. Deglutiția fiziologică, normală - un proces complex: anatomia, caracteristici de bază. 2. Stadiile glutiției . 3. Ordinea în deglutiție. 4. Disfagia: definiție, anatomie, clasificare, tipologie |
ora 12,30 |
Pauză de cafea |
5. Cauzele disfagiei. 6. Terapia. 7. Protocol de recuperare. 8. Monitorizarea și explicarea imaginilor video. Observație: expunerea este realizată prin exemplificări video și modele de terapii film-audio- video |
|
Ora 15,30 |
Intrebări și răspunsuri |
12. |
TULBURĂRI ASOCIATE |
22-08-2021 |
Balaban Valeria, licențiat în psihopedagogie specială, master management si evaluare educationala, profesor logoped gradul I, psiholog principal, formare în instrumentul de stimulare mentală Feuerstein, standard si basic, formare in metoda Meixner, formator acreditat ANC
ora 10 |
1. Metodele, strategiile, procedurile și tehnicile prin care se formează/corectează/recuperează vocea, vorbirea limbajul și comunicarea la persoanele la care logopatia este secundară altei tulburări. 2. Elaborarea programului de intervenție personalizată în cazul asocierii mai multor logopatii. 3. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADD. 4. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu ADHD. 5. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu dependența afectivă. |
ora 12,30 |
Pauză de cafea |
6. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu tulburări comportamentale și/sau tulburări psihice. 7. Elaborarea programului de intervenție personalizată în logopatiile asociate cu deficit senzorial. 8. Logopatiile și tulburările psihomotorii, locomotorii sau ale tonusului muscular. 9. Prevenția în România. |
|
ora 15,30 |
Examinarea finală. Inmânarea diplomelor. |